"Oznacza to, że polskich kierowców w miastach czeka wkrótce prawdziwa rewolucja, a ci którzy mieszkają lub pracują w ścisłym centrum, mogą zostać zmuszeni do wymiany auta na nowsze!"
Ebać to że ludzie mają problemy z pieniędzmi, branże padają, lockdown, większość się boi o prace;D Jebnijmy se ustawę i zmuśmy ludzi do kupienia nowego auta albo niech zapierdziela piechotą;d
@Ponczo88: Przecież te świnie są oderwane zupełnie od rzeczywiści bo ich te lockdowny nie dotyczą w najmniejszym stopniu. Co miesiąc regularnie stałe przelewy na konto(w sierpniu, w szczycie pandemii, kiedy ludzie robili zapasy srajtaśmy martwiąc się czy będą mieli co do gara włożyć mając widmo zwolnień i upadków biznesów przed oczami, chcieli podnieść sobie diety poselskie), podróże bez granic (restaurator z Lublina się powiesił bo stracił dorobek życia a Piecha grzeje
@Ponczo88: oni po prostu wiedzą że ludzie nie stać na nowe samochody. Teraz straszą wymianą samochodów na nowsze, a zaraz dobry wujek Morawiecki powie że pójdziemy na kompromis, i tylko podniosą opłaty za LPG i samochody. Lud przyklaśnie. Jak w tym starym dowcipie "a mógł zabić" ( ͡°͜ʖ͡°)
Entuzjastom z ministerstwa przypominam, że większość polskich miast i miasteczek nie posiada obwodnic i ruch tranzytowy często odbywa się przez ścisłe centrum...
@Trismagist: "Przypomnijmy - wg opublikowanego w listopadzie projektu strefy (obligatoryjnie) musiałyby zostać utworzone we wszystkich gminach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców"
Nawet nie pod stołem. Tam jawnie lobbuje Związek dealerów samochodowych - tyle to ma wspólnego z ekologią. To jest naganianie do kupowania badziewnych elektryków, nic więcej. Na LPG nie zarobią i tyle.
Wyniki emisji spalin dla LPG są znacznie mniej obciążające środowisko niż benzyna, nie mówiąc o Dieslu. Jakiekolwiek zakazy wyglądają jedynie na naciski grup które nie chcą tego rodzaju paliw. Ponieważ nie spotkałem się jeszcze z testami/raportami mówiącymi przeciwnie.
Czyli diesel daje 1,5 razy więcej z litra. Ile więcej się spala LPG w stosunku do diesla? Jeżeli diesel spala w mieście 6-7 litrów to LPG by musiało spalać 9-10,5 aby dawać tyle samo. I
@morm: nikt ci tego nie przegłosuje przecież, to byłby bat na każdą partię. Tak samo nie powinno być innej kwoty wyższej od podatku, kilometrówek i wielu innych bzdur. Polityków powinno się traktować jak urzędników a nie szlachtę, no ale wystarczy rzucić jakieś ochłapy typu 500+ i ludzie siedzą cicho to kto by coś chciał zmieniać.
Tu nie chodzi o żadną ekologię tylko o kasiorę. Na starym samochodzie wyposarzonym w LPG prawie nikt nie zarabia tylko właściciel pojazu mniej płaci za paliwo bo mniejsza jest akcyza. Jak kupi nowy samochód to zarobi: dealer, producent, państwo (VAT + akcyza i czasem cło od dużej sumy). Jak kupi napęd ON lub benzynę to akcyza i vat (kwotowo) są o wiele większe niż LPG. To że koszty nowego samochodu są dla
@nixodus: dodaj, że nowe auta też wymagają akcji serwisowych i droższych napraw, a stare mają tańsze części i mietek sam ogarnie a jak są naprawdę stare auta to są już prawie niezniszczalne bo wszystko co mogło się zepsuć już dawno by się zepsuło ( ͡°͜ʖ͡°)
Nowe auto ? Myślałem nad kupnem nowego z salonu ale jak widzę ceny to jest jakaś masakra. Chcą żeby było ekologicznie ? Niech obniża VAT na samochody z 23 na 3... Do tego jeszcze trzeba zapłacić 2procent PCC.. Za auto warte 100k musisz zapłacić 125k. Porażka. Wolę swojego gruchota z LPG a kase wydać na dodatkowym wyjeździe wakacyjnym w innym kraju.
Tak dopytam bo ja nie obyty. Czy wprowadzanie dyskryminacji pojazdów dopuszczonych do ruchu jest napewno legalne? czy nie jest to forma dyskryminacji na tle majątkowym?
A gdzie sprawny transport miejski i pozamiejski? Gdzie park and ride dla dojezdnych? Gdzie ewentualna pomoc przy zmianie auta na nowsze wzorem Niemiec? No wlasnie... lewackie wymysly, przeciez kopiowanie proludzkich rozwiazan jest be, jak kopiowac z Zachodu to tylko nowe obostrzenia i nowe formy kija dla obywatela - #!$%@? z tym ze prawie polowa kraju jest wykluczona komunikacyjnie a stare auto to jedyny sposob na dotarcie do pracy i zarobek - obnizmy
W Krakowie były fajne badania na temat, TLDR zdecydowanie najbardziej zanieczyszczają stare Diesle, to one powinny dostać bana na jazdę po mieście(oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem np.3 lat żeby właściciele mieli czas na zakup innych)
@Cierniostwor: Autobusy KMK 7, no na pewno już w to wierze.
@thampel5: MPK Kraków dużo inwestuje w nowoczesne autobusy, hybrydowe i elektryczne. Ale moim zdaniem to głównie prywatne gówno-busy są tak złe że to nie jest wielki wyczyn mieć 10 razy mniejsze emisje od nich. Większość z nich jest w tak tragicznym stanie że czasami strach jechać za tym.
@thampel5: nie wiem czy coś jeszcze jeździ z normą mniejszą niż Euro5 w KMK. Za to wioskowe busiki to totalny dramat, wiele z nich to ulepy trzymające się kupy dzięki sile woli kierownika.
To jest oczywiste. Technologia elektrycznych aut jest już opracowana i ma sie zwrócić. Będą męczyć, obrzydzać i pokazywać w złym świetle spalinowce oraz przedstawiać elektryki w dobrym, aż się wszyscy przesiądą. Potem backdoor i jeżeli masz mniej niż 3 gwiazdki w systemie oceny obywatela to nie wolno Ci jechac =)
Ludzie keidy wy zrozumiecie, ze nikt tych przepisów nie wprowadza w trosce o środowisko? Chodzi o sprzedaż nowych samochodów i ograniczanie konkurencji wielkich koncernów.
Znowu to samo. Panstwo ma coraz wieksza wladze - moze np. zakazywac uzywania samochodow zasilanych jakims paliwem, moze zabierac jednemu Kowalskiemu pieniadze zeby dac innemu Kowalskiemu doplate do nowego auta itp. Rzad ma wladze absolutna, moze nas zmusic do wszystkiego. Kto dal rzadowi taka wladze? MY - sami sie o to prosilismy, dawalismy wygrywac wybory udziom ktorzy obiecywali że beda sie zajmowali coraz to nowszymi "problemami" i w tym celu oczywiscie musza
@ruphert serio? No bo te gazy inaczej sie spalaja nie? Nie skladaja sie tylko z atomow wegla i wodoru i nie spalaja sie na CO2 i H2O. No nieee. Urzednicy pewnie tez tak mysla.
Komentarze (286)
najlepsze
Ebać to że ludzie mają problemy z pieniędzmi, branże padają, lockdown, większość się boi o prace;D
Jebnijmy se ustawę i zmuśmy ludzi do kupienia nowego auta albo niech zapierdziela piechotą;d
Jak w tym starym dowcipie "a mógł zabić" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@intri: Może trener narciarski zmienił branżę?(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Nawet nie pod stołem.
Tam jawnie lobbuje Związek dealerów samochodowych - tyle to ma wspólnego z ekologią.
To jest naganianie do kupowania badziewnych elektryków, nic więcej. Na LPG nie zarobią i tyle.
https://warsztat.pl/dzial/14-instalacje-gazowe/artykuly/zasilanie-silnika-benzynowego-lpg-a-emisja-spalin,64420
@kamillus: przecież jest podczas przeglądu
1 litr benzyny daje 2,3 kg CO2.
1 litr diesla daje 2,6 kg CO2.
1 litr LPG daje 1,7 CO2.
https://pl.econologie.com/Emisje-co2-litra-paliwa%2C-benzyna-lub-diesel-gpl/
Czyli diesel daje 1,5 razy więcej z litra. Ile więcej się spala LPG w stosunku do diesla? Jeżeli diesel spala w mieście 6-7 litrów to LPG by musiało spalać 9-10,5 aby dawać tyle samo. I
@swoopske: Gość pewnie nie ma zielonego pojęcia o historii I RP, albo w ogóle o niczym nie ma pojęcia, jeśli takie bzdury wypisuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
@MxS89: A jakie paliwa stałe zasilają wózki?
@thampel5: MPK Kraków dużo inwestuje w nowoczesne autobusy, hybrydowe i elektryczne.
Ale moim zdaniem to głównie prywatne gówno-busy są tak złe że to nie jest wielki wyczyn mieć 10 razy mniejsze emisje od nich. Większość z nich jest w tak tragicznym stanie że czasami strach jechać za tym.
Za to wioskowe busiki to totalny dramat, wiele z nich to ulepy trzymające się kupy dzięki sile woli kierownika.
@WinterLinn: a myslisz ze auta spalinowe nowe nie sa podlaczone do internetu juz?
Urzednicy pewnie tez tak mysla.
Norma Euro 6 jest nieaplikowalna do LPG musiałaby powstać norma Euro 10 chyba, by to jakoś sklasyfikować
No czym jasne czyli kolejna ustawa pisana pod zamowienie lobbingu a nie pod ekologię