I to jest powód, żeby kupować proste, tanie w naprawie samochody. Żadnej rozbudowanej elektroniki, żadnych skomplikowanych diesli, żadnych problemów :)
@tarrin: no takie auta się bierze w leasing na 2-5 lat, korzystasz i sprzedajesz. A nie jakoś używka która ma posłużyć 10+ lat. Komfort, bezpieczeństwo, frajda mają swój koszt, w tym większej awaryjności. Polonez też jeździł z punktu A do B.
@kapitanspock: Ja się z Range Roverem P38 wpakowałem. Teraz już wiem, dlaczego te samochody są tak tanie - to jedna, wielka, jeżdżąca awaria. Jak nie EAS to BECM albo HEVAC, albo (tutaj wstaw dowolny elektroniczny moduł z P38). Dodatkowo TDS w tym samochodzie to porażka - silnik w ogóle nie mam momentu na dole :( Na szczęście na co dzień mam Lanosa, tam nie ma się co psuć.
Z EGR są plusy dodatnie, są plusy ujemne. Auta które zjeżdżają do Polski, mają spore przebiegi. Diesel przy przebiegu 200k-300k km ma już zdrowo zawalony dolot nagarem, właśnie przez EGR. Nie mówię że nie jest on potrzebny (mniejsza właśnie ilość NOx'ów w spalinach). Tylko że jeśli ktoś nie miał nigdy czyszczonego dolotu, a ma spory przebieg, to podejrzewam że więcej szkodzi środowisku, niż gdyby ten EGR miał zaślepiony, a dolot czysty. Zawalony
Tak zawalony EGR świadczy tylko o jednym - problemy ze spalaniem paliwa. Przyczyny są różne, lejące wtryski, zużyta turbina powodująca rozjazd między cisnieniem zadanym a otrzymanym i to w konsekwencji powoduje głupienie kompa, który nie wie ile dać paliwa na nieprzeiwdzianą ilość powietrza.
Potem wydzimy czarny dym za autem, bo właścicielowi nie chce się sprawdzić czy nie ma dziury w dolocie.
I nie mówię tu o "dolocie", w sensie rura między filtrem powietrza a turbo. Zdejmuj kolektor dolotowy, za którym spotyka się powietrze świeże z tym z EGRu. Spaliny do EGRu lecą brudne - czyli masz też sadzę. Fizyki nie oszukasz. Dopiero za FAPem/DPFem masz odrobinę czystsze spaliny,
Wycina się filtry DPF, bo w Polsce nikt nie potrzebuje diesli w wieku 10+ #takaprawda Diesel z natury rzeczy służy do jazdy dłuższej, na trasy się sprawdza dobrze, z filtrem cząstek stałych już w ogóle. Problemem jest zakup auta z dieslem, żeby palił trochę mniej, ale użytkowanie go tylko w środowisku miejskim albo wiejskim na krótkich przelotach, wtedy raz, że takie auto nie osiąga właściwej temperatury pracy zaś dwa- non stop pracuje
Wycina się filtry DPF, bo w Polsce nikt nie potrzebuje diesli w wieku 10+ #takaprawda
Diesel z natury rzeczy służy do jazdy dłuższej, na trasy się sprawdza dobrze, z filtrem cząstek stałych już w ogóle. Problemem jest zakup auta z dieslem, żeby palił trochę mniej, ale użytkowanie go tylko w środowisku miejskim albo wiejskim na krótkich przelotach, wtedy raz, że takie auto nie osiąga właściwej temperatury pracy zaś dwa- non stop pracuje
taki słaby argument, bo jakbyś chciał kupić w ASO cokolwiek to będzie niewiele tańsze od tego auta ( ͡°͜ʖ͡°)
@Lorenzo_von_Matterhorn: wtedy gdy trzeba wymienić DPF zwykle jest cały łańcuszek..i taki serwis kosztuje conajmniej 3k na zamiennikach. Jeśli uważasz że w stosunku do ceny(dajmy 15-20k) zakupu auta to mało to ja nie wiem co jest dużo a co mało.
Kto dzisiaj kupuje jeszcze diesla? Benzyna nie palowana pali nie wiele więcej, a jest 1000x prostsza w budowie i obsłudze. A jak komuś zależy na ultra eko spalaniu, to diesel nie ma już podejścia do hybryd. Przyszłość jest benzynowo-elektryczna, a potem już tylko elektryczna, diesel traci rację bytu.
@xUnf: Wschód europy bo mniej pali ( ͡°͜ʖ͡°) nasze stare diesle chętnie odkupują ukraińcy. Stare benzyny lądują do krajów afrykańskich(zapewne wiąże się to z prostsza budową jednostek benzynowych)
Zacznijmy od tego, że wiele ludzi bagatelizuje wymiany olejów i filtrów. Moja mama kupiła Aveo z Belgii - wymiany co 35,000-40,000 km, ja kupiłem z polskiego salonu Mito w książce co 30,000 km wymiana oleju. Pracując w wypożyczalniach, widziałem książkę serwisową Peugota Boxera - 60,000 km (sic!). Przecież to jest chore, nie wspominając jak wiele ludzi jeździ dieslami po mieście, albo robią niewielkie dystanse. Co się dziwić, że te DPFy są zajeżdżone.
Z rok temu zalozylem fb,oczywiscie dane fejkowe. Na wiekszosci grup kultura a jak dołączyłem do grup motoryzacyjnych to się od razu zaczeło buractwo,wyśmiewane i chamstwo. Takiej patologii jak tam to dawno nie widzialem. Sprzedajesz cos 2x taniej to i tak cie bydlo wyśmieje. Aż sie nie mogę doczekac reakcji tych zjebów jak bede auto sprzedawać,ktore jest jednym z najbardziej zadbanych egzemplarzy w pl
Druciarstwo druciarstwem a pseudo ekologia to co innego :)
U nas oczywiscie robi sie wszystko po taniosci bo jestesmy biedakami i jezdzimy starymi gruzami wypierdzianymi przez kilku niemcow potem turków a na koncu trafiają do nas jako okazje :) Tak jak to BMW z filmu (jest w necie pełna wersja).
Ale o ile drutowanie auta czyli brak kultury technicznej to coś złego to usuwanie
@piwotomojepaliwo: Ja #!$%@?ę! Ile można tłumaczyć coś wam samochodziarzom?! Piszesz o CO2, kiedy gość z filmu mówi o tlenkach azotu. Kiedy wy samochodziarze nauczycie się w końcu, że silniki spalinowe nie emitują tylko CO2, a inne niebezpieczne dla zdrowia związki chemiczne? Czy wy #!$%@? zrozumiecie, że CO2 i N2O, to jest coś innego? Ile razy jeszcze trzeba będzie wam coś razy tłumaczyć? Toć wy się nie różnicie od tych ludzi, którym
@DanielAquarius: Parę lat temu czytałem w specjalistycznym czasopiśmie, że pomimo tych wszystkich norm euro 5, euro 4 itd jakość powietrza wcale się nie poprawiła w porównaniu z latami 80-90 dodajmy w państwach zachodnich. Ta cała ekologia służy producentom aut przed zalewem taniej konkurencji z Chin i innych państw.
Jak dokręcamy sobie, skoro cały cywilizowany świat ma normy spalin i w wartościach CO2 różnią się one na poziomie 10-15 g/km??? To się tyczy USA, Chin i Japonii
@DanielAquarius: No zgadza sie, nie tylko u nas sie dokreca srube i doi kierowcow ale tez na calym swiecie jest taki sem trend. Ideologie nie maja granic. Obecnie swiat zachlysnal sie demokracja (jest juz wszedzie, nawet w krajach gdzie jeszcze niedawno byla nie
Ale #!$%@? głupoty. To o czym mówi, np. wycinanie DPF, to nie jest "widzi mi się" Polaka który postanawia to wywalić żeby #!$%@?ć głupiemu Niemcowi, tylko zwyczajna reakcja wynikająca z #!$%@? szajsu jaki jest wciskany do auta. To samo dotyczy mnóstwa innych rzeczy.
Akurat Pan z filmu to apropo pracy mechaników raczej nie powinien się wypowiadać :) wystarczy się rozpytac w środowisku tuningowym o jakość jego prac i tym jakie ludzie mają problemy potem.
@FFNero: hmm... podnosiłem moc w moim volvo u niego i nie mogę powiedzieć złego słowa na jego temat i temat jego pracy. Na samych forach volvo też jest polecany więc nie wiem jakie środowisko tuningowe rozpytywałeś, że znalazłeś negatywne opinie na temat Kiviego
@dict: to niestety jest standard. Nie poznałem w polsce jeszcze człowieka który wymieniłby zepsuty DPF na nowy. Zawór EGR czasem wymieniają ale najczęściej to jest tak że coś EGR nie domaga, mechanik go czyści, raz, drugi, trzeci, a potem jest hasło: "Weź to zaślep i będzie z głowy". Podobnie z dwumasą, jak tylko zaczyna się sypać to cyk wywalić chociaż tu nie zawsze bo części nosaczy daje się przetłumaczyć, że jednak
Masakra. Fajnie by było, jakby sobie facet zdał sprawę co by były warte te samochody jakby musieć je naprawiać zgodnie ze sztuką. Były by na złomie, bo tam ich miejsce. To niemieckie trupy nie są stworzone do tego, żeby były długowieczne. A, i jak są tak zajebiście zrobione, to czemu często się sypią jeszcze na gwarancji? A za usuwanie DPFów i trucie powinny być ostre kary. I na koniec z tymi poduszkami
@Aaandrzej: Ja ostatnio skłaniam się w kierunku silników benzynowych. Prostsza konstrukcja, nie potrzebują dwumasy, nie mają tyle oprzyrządowania, co silniki na gnojówkę. IMO aktualnie najlepszym wyborem jest prosta rzędówka z dwoma zaworami na cylinder i wielopunktowym wtryskiem, z samoregulacją zaworów i bez zmiennych faz. Silnik praktycznie bezobsługowy, do tego prosty i tani w naprawie. Nowoczesne diesle to jakaś porażka, czasy pancernych silników, jak chociażby 2H Toyoty, już dawno minęły :(
Niech sam Kivi się wypowie ... Kupił koło pasowe firmy krzak bo na oryginał brakło i teraz płacze nad rozwalonym silnikiem. Pasek rozrządu kupił orygianał po znajomościach jak typowy janusz, zamiast jak człowiek pełny serwis zlecić ASO. Czy dobrze rozumiem o tym w tym filmie mówi. Każdy kręci jak może...
@bloodbro: Legendarny pierwszy montaż, mechanik mądrzejszy niż producent? O tym jest ten film. Oryginał Renault i kropka nic więcej , mądrować się łatwo trudniej podtrzymywać głoszone teorie jak idzie płacić z własnego portfela.
@robertwarzycha zlecic serwis aso, gdy ma sie swoj wlasny warsztat? Nie wiem, nawet jak na to odpowiedziec. Poza tym, jaka by to nie byla czesc, oryginalna, czy zamiennik, nie powinno byc mowy o tym, zeby zostala dopuszczona do sprzedazy uszkodzona lub nie spelniajaca norm producenta. A tu wygladalo na wade fabryczna podzespolu.
Akumulator agm oczywiscie jest przydatny, i tam gdzie wymagany - byc musi. Tylko, ze to nie uchroni niemieckich aut przed awariami, ale ogolnie zgadzam sie.
Tak wygladaja te perelki z niemiec, czy to po naprawie przez handlarza, czy juz po kupnie. Takie niby nowe, a juz zlomy.
Z drugiej strony, kupno salonewego auta, z jakiejs niemieckiej marki tez nie gwarantuje spokoju.
@Student_AWAS: obejrzyj cały ten materiał to poznasz "kulturę" tego właściciela. Auto przyjechało właśnie na wycięcie DPFa i podniesienie mocy. Filtr powietrza jeżdżony prawie od nowości, opony jakieś chińskie, syf pod maską no ale to BMW 5!
@Niles: Dokładnie, a później auto od pasjonata marki, na komputerze niema błędów a #!$%@? się jak głupie, trytytka połączona z drutem i sylikonem i szpachlą. I wiadomo, BMW/Audi/Mercedes #!$%@?, psuje sie to to, ale lat zaniedbań nie nadrobisz.
Znajomi kupili Mazde 6 z salonu, nówka, zaraz jak weszły na rynek ostatnia generacja, pełny wypas w 2.0 benzyna. Przez 7 lat nie robili w tym aucie nic poza filtrami
Komentarze (185)
najlepsze
A najbardziej podłamuje, że facet ewidentnie zna to z praktyki i wie o czym mówi.
Ja się z Range Roverem P38 wpakowałem. Teraz już wiem, dlaczego te samochody są tak tanie - to jedna, wielka, jeżdżąca awaria. Jak nie EAS to BECM albo HEVAC, albo (tutaj wstaw dowolny elektroniczny moduł z P38). Dodatkowo TDS w tym samochodzie to porażka - silnik w ogóle nie mam momentu na dole :( Na szczęście na co dzień mam Lanosa, tam nie ma się co psuć.
https://www.wykop.pl/wpis/35990609/jestem-mechanikiem-z-wyksztalcenia-na-10-mechaniko/
Auta które zjeżdżają do Polski, mają spore przebiegi. Diesel przy przebiegu 200k-300k km ma już zdrowo zawalony dolot nagarem, właśnie przez EGR. Nie mówię że nie jest on potrzebny (mniejsza właśnie ilość NOx'ów w spalinach).
Tylko że jeśli ktoś nie miał nigdy czyszczonego dolotu, a ma spory przebieg, to podejrzewam że więcej szkodzi środowisku, niż gdyby ten EGR miał zaślepiony, a dolot czysty.
Zawalony
Tak zawalony EGR świadczy tylko o jednym - problemy ze spalaniem paliwa. Przyczyny są różne, lejące wtryski, zużyta turbina powodująca rozjazd między cisnieniem zadanym a otrzymanym i to w konsekwencji powoduje głupienie kompa, który nie wie ile dać paliwa na nieprzeiwdzianą ilość powietrza.
Potem wydzimy czarny dym za autem, bo właścicielowi nie chce się sprawdzić czy nie ma dziury w dolocie.
Mój diesel ma już ponad 260 tys. 2.0 hdi
Ja mam 1.6HDI i dolot miałem zawalony delikatnie, ale nadal to było 1-2mm w porywach na ściankach.
I nie mówię tu o "dolocie", w sensie rura między filtrem powietrza a turbo. Zdejmuj kolektor dolotowy, za którym spotyka się powietrze świeże z tym z EGRu.
Spaliny do EGRu lecą brudne - czyli masz też sadzę. Fizyki nie oszukasz. Dopiero za FAPem/DPFem masz odrobinę czystsze spaliny,
Diesel z natury rzeczy służy do jazdy dłuższej, na trasy się sprawdza dobrze, z filtrem cząstek stałych już w ogóle. Problemem jest zakup auta z dieslem, żeby palił trochę mniej, ale użytkowanie go tylko w środowisku miejskim albo wiejskim na krótkich przelotach, wtedy raz, że takie auto nie osiąga właściwej temperatury pracy zaś dwa- non stop pracuje
@ameliniummm: taki słaby argument, bo jakbyś chciał kupić w ASO cokolwiek to będzie niewiele tańsze od tego auta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lorenzo_von_Matterhorn: wtedy gdy trzeba wymienić DPF zwykle jest cały łańcuszek..i taki serwis kosztuje conajmniej 3k na zamiennikach. Jeśli uważasz że w stosunku do ceny(dajmy 15-20k) zakupu auta to mało to ja nie wiem co jest dużo a co mało.
@RonaldReaganPL: Wielu*, a reszta niestety prawda.
@FrankTheTank:
O w morde. Ja co 10kkm wymieniam, lub co rok, zależnie co wcześniej. I pełny syntetyk leję, nie jakieś hydrokrakowane gówno.
@Spejsonik: ty to masz silną psychikę!
Druciarstwo druciarstwem a pseudo ekologia to co innego :)
U nas oczywiscie robi sie wszystko po taniosci bo jestesmy biedakami i jezdzimy starymi gruzami wypierdzianymi przez kilku niemcow potem turków a na koncu trafiają do nas jako okazje :) Tak jak to BMW z filmu (jest w necie pełna wersja).
Ale o ile drutowanie auta czyli brak kultury technicznej to coś złego to usuwanie
@DanielAquarius: No zgadza sie, nie tylko u nas sie dokreca srube i doi kierowcow ale tez na calym swiecie jest taki sem trend. Ideologie nie maja granic. Obecnie swiat zachlysnal sie demokracja (jest juz wszedzie, nawet w krajach gdzie jeszcze niedawno byla nie
@qwertex: Piszemy „polskich”, nieuku. To przymiotnik.
I na koniec z tymi poduszkami
Tak wygladaja te perelki z niemiec, czy to po naprawie przez handlarza, czy juz po kupnie. Takie niby nowe, a juz zlomy.
Z drugiej strony, kupno salonewego auta, z jakiejs niemieckiej marki tez nie gwarantuje spokoju.
@Niles:
Dokładnie, a później auto od pasjonata marki, na komputerze niema błędów a #!$%@? się jak głupie, trytytka połączona z drutem i sylikonem i szpachlą. I wiadomo, BMW/Audi/Mercedes #!$%@?, psuje sie to to,
ale lat zaniedbań nie nadrobisz.
Znajomi kupili Mazde 6 z salonu, nówka, zaraz jak weszły na rynek ostatnia generacja, pełny wypas w 2.0 benzyna. Przez 7 lat nie robili w tym aucie nic poza filtrami
Kupcie se sprawny aparat.
Co to, #!$%@?, jest?!
https://auto.wprost.pl/rankingi/10228851/tymi-autami-po-prostu-przyjemnie-sie-jezdzi-top-10-najlepszych.html
Bawienie się mechanika może źle się skończyć. Porównywanie wygody luksusowych aut z budżetowymi nie ma sensu.
https://www.wykop.pl/link/5475155/vw-fox-ucina-palce-kierowcy-musisz-to-zobaczyc/