Film to jest kolejny dowód na to, że polskich kierowców nie da się dyscyplinować miękkimi rozwiązaniami, trzeba zdecydowanych działań, wysokie mandaty, fizyczne urządzenia sterowania ruchem. Polski petro janusz zawsze sobie w głowie pokrętnie wytłumaczy złamanie przepisów, co widać też po komentarzach na wykopie odnośnie zachowań na drodze, albo też januszek kierownicy przepisów zupełnie nie zna.
@Commodore_64: Tylko, że to nie rowerzyści zabijają najwięcej na polskich drogach. Tylko kierowcy i zarówno w wypadkach z rowerzystami i pieszymi są najczęściej winni kierowcy.
Przejście dla pieszych na dwupasmowej drodze.. patologia polskich dróg. Trochę zjeździłem zachodniej europy i nie pamiętam takich durnych rozwiązań. Zazwyczaj w takich miejscach są światła na przycisk, a na takich głównych arteriach często są przejścia podziemne/naziemne.
@killer87: W Polsce najlepszym rozwiązaniem było robienie dodatkowych wysp ale tego się nie robi chociaż tam gdzie są właśnie dwupasmowe drogi często jest miejsca do wykonania takiego rozwiązania tym bardziej kierowca zwolni a pieszy może spokojnie przejść bo jest widoczny na środku a nie za samochodem który stoi przed przejściem.
@Shajo: Osobiście z powierzchni nigdy, a ciągła linia tylko, jeśli oddziela pobocze, po którym obowiązek jechać. Dla mnie czytelność sytuacji to znajdowanie się w przewidzianym miejscu.
@bl33p33r: Nie spowodują, a upłynnią ruch i zwiększą bezpieczeństwo. I mogę wytłumaczyć dlaczego.
Robisz światła o szybkim przełączeniu i krótkim czasie włączenia. Przykład: podchodzi pieszy do świateł, naciska przycisk sygnalizacji. Sterownik od razu włącza porarańczkę i przeskakuje na czerwone stopując ruch samochodowy. od razu kręci się też licznik czasowy, ustawiony na powiedzmy 10 sekund tak żeby był to wystarczający czas przejścia przez dwupasmową jezdnie. to są tak zwane ekspresowe światła, gdzie
Bez sensu zwężanie do dwóch pasów... Są inne metody, jak chociażby sygnalizacja świetlna, znacznie skuteczniejsza, bo można połączyć ją z systemem monitorowania przejazdu na czerwonym świetle i karać dosłownie każdego kto przejedzie na czerwonym w tym miejscu. Wypadkowość od razu ograniczona do minimum.
@apartczyk: Ułatwi pieszym bo bez problemu będą mogli przejść. Kierowcom utrudni? No nie, bo jeżeli ktoś jest na przejściu to i tak musieliby się zatrzymać. Oczywiście światła na dotyk pieszego, jeżeli pieszy wciśnie przycisk to wtedy uruchamia procedurę zatrzymania aut. Jest to w 100% bezpieczny sposób i nie jest wcale drogi.
@apartczyk: Musi być czas na zatrzymanie aut, niemniej jednak 2 minuty to chyba na skrzyżowaniu ze światłami a nie na przejściu dla pieszych. Bo tutaj różnica jest znaczna jeżeli chodzi o działanie. Jeżeli pieszy idzie na czerwonym to spoko, o ile robi to na własne ryzyko. Ale jeżeli ktoś chce w pełni bezpiecznie przejść - to zrobi to na zielonym. Ponadto czas oczekiwania na zielone jest mniejszy niż czas oczekiwania aż
U mnie w mieście zrobili coś podobnego przed przejściem i tak wielu kierowców to olewało. W końcu zrobili wysepkę. To i tak znalazło się kilku debili co wpakowali się w wysepkę przy okazji kosząc znaki pionowe :)
No tak mamy typowy przykład skrajnego debilizmu inżynierów odpowiedzialnych za drogi
1 najpierw jeden idiota wyznaczył na drodze 2-pasmowej przejście bez świateł 2 debile nie patrząc, że to jest przejście pędzą ile fabryka dała 3 idioci w zarządzie dróg pod wpływem lewackich gówno mediów typu wyborcza wprowadzają najbardziej debilne "rozwiązanie" w postaci zamalowania połowy drogi... 4 redakcje kręcą filmy jak "skuteczne" jest wspaniałe oznakowanie
W Niemczech ludzie potrafią dostosować prędkość do panującego ograniczenia.
@RezuNN: W Niemczech pasy bez sygnalizacji świetlnej istnieją tylko na drogach z ograniczeniem prędkości max 30km/h. W dodatku jednopasmowych. Takiego potworka jak na filmiku to tam nie uświadczysz. @Singularity00 ma rację. Urzędnicy pojechali najmniejsza linią oporu.
Wy sobie żyjcie nadal w oblężonej twierdzy i mordujcie się nadal na ulicach. "Środek" Europy...
A Ty sobie dalej żyj w przeświadczeniu, że mandatami i przepisami
W Niemczech takich dróg jest bardzo wiele w miastach. O tym wielu ludzi zapomina.
@RezuNN: No fajnie. Mają ograniczenia do 30km/h na obwodnicach miast? Czy raczej na drogach osiedlowych i w ścisłym centrum. Rozmawiamy o alei Andersa w Krakowie. To jest część obwodnicy Krakowa i jedna z głównych dróg przelotowych przez miasto. Robienie tam zwężenia do jednego pasa, bo zarządcy drogi nie chciało się bardziej pomęczyć nad lepszym rozwiązaniem to barbarzyństwo.
Załamałem się wchodząc do tego znaleziska i czytając komentarze. Po prostu załamanie. Nic więcej.
Podobnie sprawa miała się na Armii Krajowej w Krakowie, też były na początku "zwykłe" przejścia. Na tych odcinkach byli łapani Janusze co wyprzedzali (w tym programie, w świetle kamer), choć kompletnie nawet nie wiedzieli (albo nie chcieli wiedzieć) co robili źle. Oczywiście Janusze kierownicy są zawsze zaskoczeni, wszystko wiedzą lepiej bo prawo jazdy i wąsy mają od X
@devopsiarz: Mieszkam w okolicy i niestety w tego typu sytuacjach pomogą tylko światła albo progi zwalniające. Ostatnio przechodziłem na Nawojki przez przejście to nawet światła nam (pieszym) nie pomogły. Pan w aucie widząc czerwone światło zamiast zwalniać dodał gazu. A ludzie jak idioci musieli w połowie przejścia się zatrzymać, aby przepuścić wariata :/
Komentarze (438)
najlepsze
Polski petro janusz zawsze sobie w głowie pokrętnie wytłumaczy złamanie przepisów, co widać też po komentarzach na wykopie odnośnie zachowań na drodze, albo też januszek kierownicy przepisów zupełnie nie zna.
No i jeszcze to:
https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,169510,26043026,polska-trzecim-najniebezpieczniejszym-na-drogach-krajem-w-unii.html
To nie jest niesamowite, to świadczy źle o kierowcach.
Więcej jest pieszych czy kierowców? A i tak w 68% wypadków winny jest kierowca.
@Commodore_64: Co jest
@konto_testowe12: ... prawo mamy #!$%@?&e bo nie można z urzędu obciążyć właściciela auta ...
Ja to w ogóle kolczatki bym chyba na miejscach wyłączonych rozsypywał... Gro miejsc jest ignorowanych w ten sposób.
Robisz światła o szybkim przełączeniu i krótkim czasie włączenia.
Przykład: podchodzi pieszy do świateł, naciska przycisk sygnalizacji. Sterownik od razu włącza porarańczkę i przeskakuje na czerwone stopując ruch samochodowy. od razu kręci się też licznik czasowy, ustawiony na powiedzmy 10 sekund tak żeby był to wystarczający czas przejścia przez dwupasmową jezdnie. to są tak zwane ekspresowe światła, gdzie
Jest to w 100% bezpieczny sposób i nie jest wcale drogi.
Jeżeli pieszy idzie na czerwonym to spoko, o ile robi to na własne ryzyko. Ale jeżeli ktoś chce w pełni bezpiecznie przejść - to zrobi to na zielonym. Ponadto czas oczekiwania na zielone jest mniejszy niż czas oczekiwania aż
1 najpierw jeden idiota wyznaczył na drodze 2-pasmowej przejście bez świateł
2 debile nie patrząc, że to jest przejście pędzą ile fabryka dała
3 idioci w zarządzie dróg pod wpływem lewackich gówno mediów typu wyborcza wprowadzają najbardziej debilne "rozwiązanie" w postaci zamalowania połowy drogi...
4 redakcje kręcą filmy jak "skuteczne" jest wspaniałe oznakowanie
a prawda jest taka, że to przejście
-
@RezuNN: W Niemczech pasy bez sygnalizacji świetlnej istnieją tylko na drogach z ograniczeniem prędkości max 30km/h. W dodatku jednopasmowych. Takiego potworka jak na filmiku to tam nie uświadczysz. @Singularity00 ma rację. Urzędnicy pojechali najmniejsza linią oporu.
A Ty sobie dalej żyj w przeświadczeniu, że mandatami i przepisami
@RezuNN: No fajnie. Mają ograniczenia do 30km/h na obwodnicach miast? Czy raczej na drogach osiedlowych i w ścisłym centrum.
Rozmawiamy o alei Andersa w Krakowie. To jest część obwodnicy Krakowa i jedna z głównych dróg przelotowych przez miasto. Robienie tam zwężenia do jednego pasa, bo zarządcy drogi nie chciało się bardziej pomęczyć nad lepszym rozwiązaniem to barbarzyństwo.
Podobnie sprawa miała się na Armii Krajowej w Krakowie, też były na początku "zwykłe" przejścia. Na tych odcinkach byli łapani Janusze co wyprzedzali (w tym programie, w świetle kamer), choć kompletnie nawet nie wiedzieli (albo nie chcieli wiedzieć) co robili źle. Oczywiście Janusze kierownicy są zawsze zaskoczeni, wszystko wiedzą lepiej bo prawo jazdy i wąsy mają od X