Kiedyś też się tym pobawiłem. Zwróćcie uwagę na białe punkty na telewizorze, których używałem na markery. Potem wziąłem jakieś przykładowe darmowe dźwięki z internetu i zmieszałem w Audacity.
A jakość jest tak straszna, bo miałem słaby komputer i w lepszej jakości wszystko renderowałoby się przez pół dnia. Poza tym dodaje realizmu, bo jakość filmowania komórką też jest tragiczna ( ͡°͜ʖ͡°).
Motion tracking z blendera daje radę, chociaż wymaga dużo manualnej pracy (najlepsze efekty daje ręczne wybranie punktów, i ich poprawianie jak się za bardzo zdeformują albo znikną z ekranu). Niestety lepsze narzędzia typu Bouju czy PFTrack są mega drogie.
Mój filmik o koronawirusie robiłem techniką opisaną na filmie właśnie w Blenderze:
@jabolsy: Po prostu wstawił pewne elementy przed obrazem z kamery i tyle. Jeśli nie wiesz jak to zrobił to patrzysz na inne tutoriale, bo to nie jest filmik dla kompletnych nowicjuszy
Rany, Blender jest naprawdę potężny. :) Pamiętam jak jeszcze w gimnazjum bawiłem się trochę motion trackingiem. Niestety miałem wtedy zbyt słaby komputer - nie wytrzymywał przy większej ilości tych punktów śledzących. ( ͡°ʖ̯͡°)
@zjadlbymbanana: Blender daje radę obecnie. Dostaje spore granty od dużych firm robiących gry (np. 1.2 mln USD od Epic Games). Ja się za gówniaka bawiłem "wersjami demonstracyjnymi" 3ds maxa i Mayi.
Dwa lata temu zainstalowałem Blendera i jestem absolutnie zachwycony możliwościami tego softu. Oczywiście, wciąż pakiet płatnych narzędzi jest lepszy, ale w Blednerze da się zrobić mega dużo.
Z Blenderem jest trochę tak jak z silnikiem do gier Unity - powszechne, darmowe (lub bardzo tanie) narzędzie z którego niewiele ekip potrafi zrobić należyty użytek.
@funeralmoon: a co najważniejsze, cały czas działa lekko i szybko na każdym sprzęcie - jak się robi jakiś mały projekcik ofc. Komercyjne alternatywy wymagają wypasionego kompa by się nie zacinać zaraz po uruchomieniu.
@funeralmoon: Niesamowite jest to ile ten program zajmuje miejsca na dysku. Jak dla testu sobie pobierałem to myślałem, że to dopiero instalator z jakimś downloaderem bo tylko lekko ponad 100 MB, a tu niespodzianka (ง͠°͟ل͜͡°)ง
Kiedyś bawiłem się blenderem, głównie modelowanie prostych przedmiotów i sporo zabawy z renderowaniem (trochę w internalu, sporo w Yafray, Yafaray i Luxrender), mam w planach wrócić i na start przejrzeć manual, bo pracowałem tylko na 2.4x i 2.5x i od tego czasu się pozmieniało pewnie, i wymodelować coś bardziej skomplikowanego (samochód, Lamborghini Gallardo). Tym razem też bym się pobawił animacją, compositing, i może właśnie komponowanie nagrań z CGI (niekoniecznie z zielonym ekranem),
@blargotron: Internala już nie ma - został superszybki Cycles i Eevee - silnik renderujący w czasie rzeczywistym (coś jak Unreal Engine albo Unity). Razem z Cycles korzystają z tych samych ustawień materiału, więc można sobie szybko zmienić silnik bez wprowadzania zmian w ustawieniach tekstur :)
@funeralmoon: Wiem co jest teraz, i to nie jest prawda, że one renderują w czasie rzeczywistym tylko mają taki podgląd przyrostowy, ale to nie OpenGL jak w grach.
Komentarze (74)
najlepsze
Zwróćcie uwagę na białe punkty na telewizorze, których używałem na markery.
Potem wziąłem jakieś przykładowe darmowe dźwięki z internetu i zmieszałem w Audacity.
A jakość jest tak straszna, bo miałem słaby komputer i w lepszej jakości wszystko renderowałoby się przez pół dnia.
Poza tym dodaje realizmu, bo jakość filmowania komórką też jest tragiczna ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Mój filmik o koronawirusie robiłem techniką opisaną na filmie właśnie w Blenderze:
Dwa lata temu zainstalowałem Blendera i jestem absolutnie zachwycony możliwościami tego softu. Oczywiście, wciąż pakiet płatnych narzędzi jest lepszy, ale w Blednerze da się zrobić mega dużo.
Komercyjne alternatywy wymagają wypasionego kompa by się nie zacinać zaraz po uruchomieniu.