Vulkan API 1.2 wydany
![Vulkan API 1.2 wydany](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_iX8matzdacueVUY6OJ32BNBcFN0RpX7v,w300h194.jpg)
Vulkan API będące następcą OpenGL, umożliwiające dużo większą kontrolę nad sprzętem i przez to uzyskiwanie lepszej wydajności, doczekało się nowej wersji 1.2. Dodane zostały 23 rozszerzenia pomagające np. projektowi DXVK, lecz mimo to jego wymagania sprzętowe nie zostały zwiększone dla tej wersji.
- #
- #
- #
- #
- #
- 108
- Odpowiedz
Komentarze (108)
najlepsze
@tuomollo: True, true.... (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
źródło: comment_VwXGbdOYWzvZ1BmCAO6iilaUlwQ7LEEm.jpg
Pobierzźródło: comment_XQ7moZNc5yofDpiJTJ2ldDl77KLwCQFA.jpg
Pobierz#pdk
@megawonsz9: OpenGL 4.6 wspiera SPIRV
@Neurotok: To tylko kwestia czasu kiedy zostaną porzucone natywne implementacje OpenGL czy DirectX na rzecz ich następców pracujących na Vulkan. Już teraz są takie rzeczy jak Zink czy DXVK.
@Jarkendarion:
Vulkan różni się od WINE... niczym i wszystkim, bo to dwie różne rzeczy. Nie można ich porównywać.
- WINE to reimplementacja Windows API dla systemów Unixowych (możesz to nazwać emulacją, ale WINE nie jest emulatorem, tylko raczej translatorem).
- Vulkan to API pozwalające na komunikowanie się programu z kartą graficzną. To konkurencyjna technologia do OpenGL czy DirectX.