Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

455

Dach płaski czy skośny?

Czyli np. dlaczego dach skośny to może być w sumie średni pomysł

peetee
peetee
z
youtube.com
dodany: 06.01.2020, 09:54:42
  • #
    architektura
  • #
    budujzwykopem
  • #
    tworczoscwlasna
  • #
    polskiyoutube
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • 206
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (1)

10 najciekawszych domów w Polsce
glupi-kot
z kukulturze.pl
  • -3

Komentarze (206)

najlepsze

ATAT-2
ATAT-2
ATAT-2
06.01.2020, 11:59:49
  • 200
Co przemawia za dachem spadzistym? To, że wszyscy w sąsiedztwie takie mają.

Chciałem sobie zrobić płaski i zagospodarować go tarasem. Ale jak to - nie pasuje to do krajobrazu bo wszyscy sąsiedzi mają spadziste i, co z tego, że domy brzydkie i postawione 80 lat temu, ja płaskiego postawić nie moge bo zaburze 'krajobraz przestrzenny'.
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

alex512
alex512
06.01.2020, 13:23:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 194
@ATAT-2: "Pładkość" dachu określa plan zagospodarowania, a nie sąsiedzi.
  • Odpowiedz
kwanty
kwanty
06.01.2020, 14:52:35
  • 211
Co przemawia za dachem spadzistym? To, że wszyscy w sąsiedztwie takie mają.

Chciałem sobie zrobić płaski i zagospodarować go tarasem. Ale jak to - nie pasuje to do krajobrazu bo wszyscy sąsiedzi mają spadziste i, co z tego, że domy brzydkie i postawione 80 lat temu, ja płaskiego postawić nie moge bo zaburze 'krajobraz przestrzenny'.


@ATAT-2: U mnie jeszcze lepsze kwiatki... Na ulicy co drugi dom to płaski kopertowy dach
  • Odpowiedz
mnlf
mnlf
06.01.2020, 19:30:28
  • 66
Pominęła bardzo ważną kwestię.

Dach spadzisty nie przecieka, nawet jeśli nie jest idealnie szczelny woda pod górę nie popłynie (o ile warstwy pokrycia przy układaniu miały zakładkę we właściwą stronę woda która przedostanie się przez jedną spłynie po następnej).

Dach płaski aby nie przeciekał musi być idealnie szczelny - w naszym klimacie gdzie występują mrozy i lód na dachu - mamy przez kilka miesięcy w roku basen na płaskim dachu (lodowe ściany na
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mnlf
mnlf
06.01.2020, 19:49:18
  • 31
@Squatlifter: gdy masz 2% spadek a na krawędzi zrobi się zimą kilka cm lodu to będziesz miał kałużę o szerokości kilku metrów przed tym zatorem.
A kilka metrów szerokości to jest prawie cały dach.

Podobnie jeśli napada śniegu (nawet cienka warstwa) i najpierw zacznie topić się środek (bo w środku cieplej).
  • Odpowiedz
RedBaron
RedBaron
06.01.2020, 19:59:04
  • 26
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
janusz_z_czarnolasu
janusz_z_czarnolasu
06.01.2020, 20:02:54
  • 36
Materiał dość obiektywny i przedstawiający pokrótce wady i zalety różnych rodzajów dachów. Jednak nie wspomina się w nim o fakcie iż bezbłędne wykonanie dachu płaskiego jest o wiele bardziej trudne niż wykonanie tradycyjnego dachu skośnego. Wykonanie dachu płaskiego z jakąkolwiek niedoróbką czy błędem szybko zemści się niekiedy bardzo trudnymi do zlokalizowania i usunięcia przeciekami. Inaczej mówiąc dach skośny jest o wiele bardziej tolerancyjny pod względem jakości wykonania i wybaczy drobne niedociągnięcia podczas
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

GOSTEKPL
GOSTEKPL
06.01.2020, 20:39:34
  • 19
@janusz_z_czarnolasu: Albo można zrobić dwa normalne piętra, a na kolejnym strych i graciarnię a tam już skosy nie przeszkadzają.
  • Odpowiedz
LostHighway
LostHighway
06.01.2020, 22:33:49
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
AdrianV91
AdrianV91
06.01.2020, 20:28:59
  • 24
Jak to na wypoku płaski źle, skośny też źle, może wklęsły z rynną przez środek domu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

c.....r
konto usunięte 06.01.2020, 20:53:08
  • 7
@AdrianV91: specjaliści z wypoku to nawet Elona Muska by uczyli jak budować rakiety
  • Odpowiedz
coach_przegrywu
coach_przegrywu
06.01.2020, 21:04:35
  • 8
@AdrianV91:
Jak najbardziej spotyka się dachy płaskie ze spadkiem do środka i z systemem rur spustowych puszczonych "wewnątrz" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kathais
kathais
06.01.2020, 20:38:39
  • 19
Konieczność odśnierzania dachu, całkowicie niweluje wszystkie plusy dachu płaskiego.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Burza2014
Burza2014
Burza2014
06.01.2020, 20:44:34
  • 13
@kathais: Lepiej zamontować panele solarne na skośnym niż w zimę wchodzić na dach i odśnieżać, a taras to można przed domem zrobić a nie na dachu gdzie nie ma jak schować się przed słońcem.
  • Odpowiedz
Jedynytaki
Jedynytaki
Jedynytaki
06.01.2020, 23:07:22
  • 3
@kathais: dokładnie. Napewno przemyślałabym dach płaski przy małej działce, żeby zrobić patio, ale jeśli jest chociaż trochę miejsca na podwórzu to wybrałabym to niż wdrapywanie się na dach z gośćmi. Ja mam dwuspadzisty z facjatkami, gdybym teraz budowała, darowałabym sobie te facjatki, wogóle dużo bym zmieniła, ale wiadomo jak się mówi: pierwszy dom dla wroga, drugi dla przyjaciela a trzeci dla siebie

  • Odpowiedz
J.....t
J.....t
konto usunięte 06.01.2020, 14:07:07
  • 19
Chcieć to ja sobie mogę jaki chce. Plan zagospodarowania przestrzennego zazwyczaj jednak takiego płaskiego dachu nie dopuszcza.
Mało tego, nie dopuszcza zazwyczaj nawet skośnego z ostrym katem i pozostawia nam tylko wybór w przedziale +/- 35-45 stopni.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

peetee
peetee
Autor
06.01.2020, 14:16:38
  • 21
@JohnyAgrest: dokładnie jest o tym mowa w filmie
  • Odpowiedz
vincent38
vincent38
06.01.2020, 18:34:49
  • 9
@FanNWO: Tu bym się nie zgodził. Skośny dach można zrobić z blachodachówki. Płaski musi być mocny. A śniegołapy to chyba, żeby rozbijać bryły śniegu, żeby spadał sypki.
  • Odpowiedz
ziarnodlakur
ziarnodlakur
ziarnodlakur
06.01.2020, 22:54:11
  • 12
Kto nie uszczelniał płaskiego dachu i się nudzi - niech sobie taki zbuduje.

Tak, tak wiem są nowoczesne technologie uszczelniania. Tylko co z tego jak je aplikował Mykoła z ekipy budowlanej "nie panimaju"?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

w.....i
w.....i
konto usunięte 07.01.2020, 08:53:22
  • 6
@ziarnodlakur: jest teraz bardzo dużo firm robiących budowlankę zgodnie ze sztuką tylko mają długie terminy.
W Polsce istnieje przeświadczenie, że regips musi pękać, płaski dach przeciekać a grzyb na suficie się zamaluje mimo, że to wszystko błędy wykonawców, którzy nie biorą na siebie żadnej odpowiedzialności.
Teraz takich rzeczy nie robi się na gębę tylko spisuje umowy i swoich praw dochodzi w sądzie.
  • Odpowiedz
ziarnodlakur
ziarnodlakur
ziarnodlakur
07.01.2020, 10:31:06
  • 3
NIkt nie broni zatrudnić fachowca zamiast imigranta.


@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: hehe. Zapraszam na pierwszą lepszą dużą, podkreślam dużą budowę np. centrum handlowe, blok, parking podziemny. Nie budują tego firmy krzaki tylko duże koncerny w których na placu pracuje 3/4 Mykołów "nie panimaju". I porozmawiaj z kierownikami jaka jest ich ogólna wiedza techniczna.
  • Odpowiedz
cyrkiel
cyrkiel
cyrkiel
06.01.2020, 23:01:58
  • 10
Dach skośny różni się od płaskiego tym, że płaski to po prostu kondygnacja, a skośny to nadbudowa kondygnacji, która ma ją chronić. Poddasze z założenia nie jest pełnoprawną przestrzenią użytkową tylko poddaszem. Jak już mamy "dach" płaski i na nim nawet taras, to przecież łatwo nad nim zbudować dach skośny i mieć zadaszony "taras", czyli poddasze.

Więc ten filmik rozpatruje temat pod zupełnie niewłaściwym kątem. Dach płaski to opcja minimum, skośny to
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JaszczompPolownik
JaszczompPolownik
07.01.2020, 00:54:07
  • 6
Przecież omówienie wad i zalet woła o pomstę do nieba i zakrawa o manipulację. Zaczyna od budynku z jednym piętrem a kończy na dwupiętrowym bo poddasze użytkowe można przekształcić w piętro ... No normalnie witki opadają.

Prawidłowe porównanie powinno wyglądać tak, że mamy jedno piętro i przy dachu płaskim mamy tylko to piętro plus dach (niech będzie, że z tarasem na dachu - na który btw też trzeba się dostać więc będą
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

MA0AM
MA0AM
06.01.2020, 22:35:15
  • 5
Dach skośny jest tańszy (no dobra, to zależy...) i trudniej go schrzanić. I dlatego będzie królował jeszcze długo.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Zrobiliśmy z Polaków 38 mln śmieciarzy. Ten system kaucyjny miał sens 20-30 lat
Zrobiliśmy z Polaków 38 mln śmieciarzy. Ten system kaucyjny miał sens 20-30 lat
4066
OLX pomogło oszustowi okraść mnie na 3500 PLN. Byłem sprzedającym...
OLX pomogło oszustowi okraść mnie na 3500 PLN. Byłem sprzedającym...
3670
Kacper Tomasiak wicemistrzem olimpijskim w skokach narciarskich !
Kacper Tomasiak wicemistrzem olimpijskim w skokach narciarskich !
3004
Kobiety mobbingują częściej. Niewygodna prawda, której nie chcemy usłyszeć
Kobiety mobbingują częściej. Niewygodna prawda, której nie chcemy usłyszeć
2358
Edward Linde-Lubaszenko nie żyje
Edward Linde-Lubaszenko nie żyje
2091
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #budownictwo
  • #ciekawostki
  • #urbanistyka
  • #zabytki
  • #fotografia
  • #historia
  • #polska
  • #architekturawnetrz
  • #nieruchomosci
  • #podroze
  • #sztuka
  • #design
  • #architekturaboners
  • #renowacja
  • #cityporn

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking