Od prototypu gry w 48h po Apple Game of The Day i 20k$
Z okazji premiery wersji Deluxe na Steam chciałem przybliżyć historię gry łamigłówkowej, którą możecie znać z tagu #luzkdev. Do tego garść statystyk oraz #rozdajo!
jasiek13 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 11
Z okazji premiery wersji Deluxe na Steam chciałem przybliżyć historię gry łamigłówkowej, którą możecie znać z tagu #luzkdev. Do tego garść statystyk oraz #rozdajo!
jasiek13 zMoże ktoś z was pamięta jeszcze projekt małej gry łamigłówkowej z atmosferyczną muzyką i tajemniczą historią w tle spod tagu #lukzdev?
Po 2 latach od Global Game Jam i ciepłym przyjęciu na mobilkach wreszcie Mars Power Industries dotarł na Steam w nowej, rozszerzonej wersji!
Steam: Mars Power Industries Deluxe
#rozdajo - Jeśli uda nam się wejść na główną to wrzucę paczkę 30 kodów pod tagiem #lukzdev (dam znać w komentarzu). Jeśli gra wam się jednak bardzo podoba to zachęcam do zakupu i zostawienia recenzji ponieważ jest to istotne dla widoczności na platformie.
Tutaj możecie sprawdzić Demo.
Jak to się zaczęło?
W 2018 na lubelskiej edycji Global Game Jam spotkaliśmy się w grupce 4 znajomych aby stworzyć bardzo prostą grę, której celem była nauka Unity - każdy z nas pracował wcześniej w innych technologiach. Ogłoszono temat "Transmission" więc dość szybko zdecydowaliśmy się na zrobienie gry o przesyłaniu energii na marsie.
Efekt prac nie porywał, ale uznaliśmy, że jest w tym coś ciekawego i na szybko w miesiąc dokończymy projekt i wydamy na mobilkach - nikt nie kupi, ale będzie do portfolio ( ͡° ͜ʖ ͡°). Siedem miesięcy później osiągnęliśmy zadowalający rezultat i gra trafiła na iPhone'a. Ciągła iteracja i wynikające z niej opóźnienia opłaciły się - przed premierą trafiliśmy na listy "Best Pre-Orders", a na premierę gra otrzymała wyróżnienie "New Games We Love".
Zachęceni nieoczekiwanym sukcesem przez następne 2 miesiące pracowaliśmy nad dużą aktualizacją adresującą problemy użytkowników i dodającą drugie tyle zawartości. Na premierę aktualizacji gra dostała niewielki feature w "New Updates", ale kilka dni później otrzymaliśmy mail z automatu od Apple informujący, że gra jest rozważana do promocji i jeśli chcemy być brani pod uwagę musimy uzupełnić masę grafik promocyjnych. Zrobiliśmy to, dostęp do zakładki zniknął, nie otrzymaliśmy żadnej informacji od Apple. Gdy już zaczęliśmy zapominać o całym zamieszaniu 22 października stało się coś niezwykłego! Otrzymaliśmy Święty Graal wyróżnień w Apple - Game of the Day w USA!
Po kilku miesiącach przerwy przygotowaliśmy kolejną aktualizację rozszerzająca grę o nową zawartość, która trafiła własnie na Steam jako edycja Deluxe.
Co udało się osiągnąć?
W AppStore sprzedaliśmy łącznie niecałe 13 tysięcy kopii, na Androidzie tysiąc, a kilka dni temu gra trafiła na Steam sprzedając do tej pory 800 kopii.
Sprzedaż w AppStore:
- Pierwszy wierzchołek na premierę wynika ze zrealizowanych pre-orderów, dalsza sprzedaż to około premierowa to feature "New Games We Love".
- Na premierę Ancient Update dostaliśmy feature "New Updates".
- Pozostałe wierzchołki to wyniki różnych mniejszych feature'ów, które gra otrzymywała relatywnie często przez pierwszy rok.
Jeśli interesują was decyzje projektowe oraz to jak ewoluował wygląd i design gry na przestrzeni miesięcy to opisałem to tutaj.
Dzięki!
Komentarze (11)
najlepsze
60IW8-CQ8JZ-QBVFK
VZWQR-HK5GV-WAXQX
Q59K4-B2K5E-9CQNN
IBPXN-V9IZE-J5VD5
V6CJE-FN38H-BVQ6K
Miłego!
Zrób wersję na Amigę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na steamie jest również, ale wygodniej zagrać przez przeglądarkę ;)