Ktoś dopuścił możliwość używania autopilota w tesli. Ktoś uznał, że można na nim polegać, na wykopie ni raz było widać, jak robot wymija auta przy jakimś wypadku, gdzie jego reakcje i decyzje miały jakiś sens, do tego manewry były bardzo dobre, szybka reakcja, nie uciekanie na pobocze, nawet nie hamował do zera a starał się z tyłu zostawić możliwość hamowania pozostałym.
Więc jak dla mnie niech sobie kierowca śpi, jakby się coś
@Deadlyo: Ktoś dopuścił do możliwości używania w samochodzie tempomatu/aktywnego tempomatu, jazdy z dużymi prędkościami, ba dopuścił do możliwości kierowania nimi ludzi którzy prawko wyciągnęli z chipsów...
DO czasu aut bez kierowcy, odpowiedzialność spoczywa na kierowcy i kropka.
Po kilkunastu sekundach bez trzymania kierownicy włączy się alarm, włączą się światła awaryjne i auto zahamuje. W Europie chyba nowsze jeszcze zadzwonią do systemu SOS.
Mnie się trochę marzy taki samochód, który można przełączyć w tryb autonomiczny. Jeździsz sobie sam, kiedy chcesz prowadzić. A jak wyskoczysz na piwo z kolegami, to zamiast Uberem, wracasz na autopilocie (i to nie odbijając się głową od każdej latarni).
przeciez o to w tym wszystkim chodzi. to jest betatestowanie autonomii na uzytkownikach. robisz taki myk. dajesz pewna funkcjonalosc, z zastrzezeniem, ze nie wolno jej uzywac 'w pelni', przenoszac tym samym pelna odpowiedzialnosc na kierowce. oczywiscie tesla przeciez wszystkie dane zbiera. jestem przekonany, ze zrobiono to z pelna swiadomoscia i premedytacja. jak sie ktos #!$%@?, to ostatecznie producent nie bedzie za to odpowiadal, tylko uzytkownik. piekne, proste, skuteczne :) matoly nie dosc,
@pikey: chodzi mi o to, ze zamiast prowadzic oficjalne testy, oni wiedza co robia i daja uzytkownikom to co jest, ze niby 'nie wolno uzywac' wiedzac, ze ludzie sa ludzmi i beda tego naduzywac, pozwalajac im na takie pol-legalne testy w warunkach bojowych. a jak sie ktos #!$%@?, to nie bedzie tesla brac za to odpowiedzialnosci.
Tutaj kilka przykładów błędów autopilota. W bardziej złożonych sytuacjach ewidentnie sobie nie radzi. Bas nawet w zakręty nie potrafi wchodzić ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
Edit tak parząc na te nagrania, to w zasadzie jest bardziej asystent pasa ruchu a nie autopilot. Musk nie powinien nazywać tego autopilotem bo to jest kłamstwo.
@graf_zero: ten autopilot wcale nie działa tak fajnie jak by się chciało i założeniem jest, że w każdej chwili jesteś w stanie chwycić za kierownicę i wyratować tor jazdy albo zahamować
Ciekawe co by się stało, gdyby nagrywający nagle zatrąbił i wystraszył kierowcę? Coś mi się wydaje, że o ile ta Tesla dopuszcza nagłe przejęcie kontroli przez kierowcę, to mogłaby się z tego zrobić niezła rozjebka. W takich sytuacjach albo pełna autonomia samochodu bez żadnego wpływu kierowcy, albo zero takiego spania.
Before using Autopilot, please read your Owner's Manual for instructions and more safety information. While using Autopilot, it is your responsibility to stay alert, keep your hands on the steering wheel at all times and maintain control of your car. Many of our Autopilot features, like Autosteer, Navigate on Autopilot and Summon, are disabled by default. To enable them, you must go to the Autopilot Controls menu within the Settings
@Tylko_noc: nie. Tesla za każdym razem mówi że system nie jest jeszcze doskonały i użytkownik ma kontrolować drogę i w razie problemu przejąć kierownicę. Debilni użytkownicy stosują obciążniki na kierownicę żeby zmylić system bo jak auto wykryje że nie ma rąk na kierownicy to po pewnym czasie auto się zatrzyma.
@jakwlesie: O widzę pierwszy polski terrorysta się odezwał ( ͡°͜ʖ͡°)
wystarczy nie być p##$a i cały czas się uczyć i mieć ograniczone zaufanie do innych użytkowników dróg
@jakwlesie: I dalej w kwestiach wypadków bliżej nam do Rosji niż Europy? Tacy to nasi zajebiści kierowcy. Błagam Cie na kolanach przeprowadź się do Rosji gdzie twoje miejsce terrorysto.
Komentarze (183)
najlepsze
Ktoś uznał, że można na nim polegać, na wykopie ni raz było widać, jak robot wymija auta przy jakimś wypadku, gdzie jego reakcje i decyzje miały jakiś sens, do tego manewry były bardzo dobre, szybka reakcja, nie uciekanie na pobocze, nawet nie hamował do zera a starał się z tyłu zostawić możliwość hamowania pozostałym.
Więc jak dla mnie niech sobie kierowca śpi, jakby się coś
DO czasu aut bez kierowcy, odpowiedzialność spoczywa na kierowcy i kropka.
Po kilkunastu sekundach bez trzymania kierownicy włączy się alarm, włączą się światła awaryjne i auto zahamuje.
W Europie chyba nowsze jeszcze zadzwonią do systemu SOS.
https://youtu.be/gfWjsKsEry0?t=114
Komentarz usunięty przez moderatora
@Triptiz: mama kierowała?
Komentarz usunięty przez moderatora
Edit tak parząc na te nagrania, to w zasadzie jest bardziej asystent pasa ruchu a nie autopilot. Musk nie powinien nazywać tego autopilotem bo to jest kłamstwo.
Isn't that the point?
@LubieRZca: Autopilot zareaguje na zachowanie innych kierowców szybciej niż człowiek.
ale i tak za 20 lat max AUTOPILOT TO BĘDZIE STANDART, a osobiste kierowanie autem nie będzie obowiązkowe
@jakwlesie: I dalej w kwestiach wypadków bliżej nam do Rosji niż Europy? Tacy to nasi zajebiści kierowcy. Błagam Cie na kolanach przeprowadź się do Rosji gdzie twoje miejsce terrorysto.