Polskie autostrady należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie
Na polskich autostradach zginęły w ubiegłym roku 52 osoby, a ponad 600 zostało rannych. Główne przyczyny wypadków są od lat niezmienne i należą do nich: niedostosowanie prędkości, brak zachowanej odległości między pojazdami i nieprawidłowa zmiana pasa ruchu. W teorii kierowcy znają zasady...
apaczoo z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 268
- Odpowiedz
Komentarze (268)
najlepsze
Na podstawie błędnej interpretacji wyciągają błędne wnioski i podejmują błędne decyzje - które wtedy zamiast poprawiać bezpieczeństwo, całkiem możliwe że będą je pogarszać.
Mój ulubiony wniosek ekspertów (również cytowany w artykule) to ten, że polskie autostrady są 5x bardziej niebezpieczne niż pozostałe drogi.
A mnie zastanawia inny wniosek: jak wychodząc z założenia, że "polskie autostrady są 5x bardziej niebezpieczne niż pozostałe drogi" dochodzi się do wniosku, że "polskie autostrady są najbardziej niebezpieczne w Europie". Przecież tam nie ma ani przez chwilę odniesienia do ilości wypadków na autostradach poza naszym krajem.
A, i jeszcze... Statystyka to dziwka, więc weźmy ją w obroty. Zamiast badać wszystkie drogi weźmy drogi służące do przemieszczania się między miastami, więc drogi krajowe zarządzanie przez GDDKiA.
Rok 2017 (jak ostatnio patrzyłem na stronie GDDKiA nie było jeszcze danych za 2018)
Ilość wypadków / długość
A i S: 863 / 3402 = 0,25 wypadku / km
Pozostałe drogi krajowe: 5395 / 14729 = 0,36 wypadku / km
Nie
Podobnie ostre wjazdy i zjazdy widziałem na autostradzie 4 w Niemczech. To nic nadzwyczajnego.
@pytlar: I dokładnie tak się dzieje. Proszę oto dane:
Nawet szkoda strzępić.... na takich debili z tyłu.
Większość i tak jedzie w przedziale 120 - 130 km/h, mniejsza część trzyma około 160 km/h, jeszcze mniejsza część w okolicy 200 km/h. Jeśli ograniczeń by nie było - jestem pewien, że prędkości by się nie zmieniły.
Problemem jest kultura jazdy, a raczej jej brak:
- siedzenie
Jak chcesz wyprzedzić to patrz w lusterka, żeby się komuś nie władować pod maskę, a jak masz zapas przynajmniej 15 sekund to spokojnie wykonuj manewr.
W przypadku kiedy wyprzedzasz ciąg pojazdów w ramach maksymalnej dozwolonej prędkości a ktoś Ci siedzi na zderzaku i nie ma włączonych kogutów to proponuję go
Może z wyjątkiem osiemdziesięciolatków, niewidomych i przygłuchych czy dziewczyn, które wczoraj odebrały PJ.
Gdzie ten naród tak się spieszy? :-)
@jihaad: jeszcze ci na kacu też bardzo grzecznie po prawym jadą XD
@LewaRenkaBoga: To jest najskuteczniejsza forma edukacji. Choćby w takich Niemczech.
Właśnie w ten sposób wyedukowano Niemców, żeby jeździli zgodnie z przepisami.
Gdyby to odpuszczono, to za kilkanaście lat pewnie byłoby jak w Polsce.
@pink_avenger:
Tylko tam są bardziej normalne przepisy, min. brak ograniczenia prędkości na autostradzie.
Karanie ludzi za przekroczenia prędkości, kiedy większość ograniczeń jest od czapy (~40km/h stawiane w środku lasu na drodze krajowej w celu łupienia kierowców z kasy), nie służy edukacji, a raczej właśnie prowadzi do spadku zaufania do państwa i przepisów.