Polska szkoła zabija myślenie. Winny jest system i podstawa programowa
Tak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii „Szkoła dla innowatora”. Winny jest system edukacji. W tym podstawa programowa.
Imagery z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 239
- Odpowiedz
Komentarze (239)
najlepsze
Nie trudno sobie wyobrazić jaki to ma wpływ na jakość kształcenia..
ich samych trzeba wykształcić i przykaz musi przyjśc z góry
Komentarz usunięty przez moderatora
Mówisz przykład dla podstawówki, zależy o jakich klasach mówisz. W przypadku 1-3 oni mają akurat dość ciekawe zajęcia zazwyczaj. Gorzej robi się w klasach powyżej 4, a w szczególności już powyżej 7 gdzie wchodzi chociażby fizyka. Dzieci nie rozumieją najprostszych rzeczy, nie potrafią łączyć faktów a wyciąganie wniosków przyczynowo skutkowych to już w ogóle dla nich magia.
Przykład? Więcej doświadczeń (w ogóle jakiekolwiek!) pokazujących W PRAKTYCE działanie chociażby praw fizyki.
a co do dyscypliny to niestety o ile dziecko w domu nie jest wychowane, tak aby szanować innych i akceptować swoje miejsce w grupie, to co ma nauczyciel zrobić? wywalić klasy (co się uczniowi spodoba) czy kary cielesne?
Większość komentarzy tradycyjnie i tak #!$%@? nauczycieli, którzy gówno mają do powiedzenia. 99% zarzutów wynika właśnie ze specyfiki systemu i programu, ale nie, nadal winni nauczyciele, że mają ponad 30 osób w klasie i nie ma szans zdążyć z przeładowanym programem, a są rozliczani z jego realizacji, więc zadają dużo prac domowych i robią po łebkach.