Szwedzki sposób na skręcanie w lewo
Ciekawostka z myślą o zachowaniu płynności ruchu co jest wyjątkowo ważne w warunkach oblodzenia - aby skręcić w lewo nie stoimy na pasie a wykorzystujemy zatoczkę z której to dopiero przecinamy pas po którym chwilę wcześniej jechaliśmy. Bez hamowania do zera na pasie właściwym.
Saeglopur z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 162
Komentarze (162)
najlepsze
Byle DHL czy Schenker czy szwedzka poczta albo
No chyba nie:
To nie zwykły lewoskręt, tylko wjazd na posesję, żeby sobie spokojnie zaparkować traktor i iść otworzyć bramę po drugiej stronie drogi.
@wypokowy_expert: A to nie znak, żeby nie wjechać na jezdnię, z której się przyjechało? Nie wiem, serio pytam. :D
Chcąc zawrócić, jadąc z góry, trzeba zjechać do tej zatoczki i dopiero włączać się do ruchu.
@thund3rb0lt: nie usunął, po prostu zablokował możliwość obejrzenia poza YT (póki co) i trzeba kliknąć w link
Na tym odcinku jest to droga dwujezdniowa, o dwóch jednokierunkowych, jednopasmowych jezdniach rozdzielonych barierką. Znak dotyczy (jak zawsze) pierwszej jezdni.
@Cristiano1221: Zobacz, a Szwedzi uważają inaczej
LOL
"Takie coś" nie jest po to, żeby janusz mógł sobie zawrócić, tylko dla dużych pojazdów np. transportujących drewno.
https://www.google.pl/maps/@49.9830185,20.9150027,247m/data=!3m1!1e3
https://www.google.pl/maps/place/14720+Almod%C3%B3var+del+R%C3%ADo,+Prowincja+Kordoba,+Hiszpania/@37.8190959,-5.0260539,168m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd6d2b0bcca39c61:0x965bb239b49b3f91!8m2!3d37.8131513!4d-5.014567
Jeżeli jest duży ruch to bardziej niebezpieczne jest przecinanie dwóch pasów ruchu niż tylko jednego.
W sumie trochę bez sensu.
@grzegorzx86: Taniej jest trochę poszerzyć żeby zrobić pas do skrętu w lewo tak jak jest u nas. Stoi i nikomu nie przeszkadza, a nie trzeba przecinać dwóch pasów.
https://www.google.com/maps/place/33-100+Tarn%C3%B3w/@49.9201988,21.0431902,383m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x473d834352c3ffc7:0xcf1a70dff872f61e!8m2!3d50.0121011!4d20.9858407