Co się dzieje na jachcie, kiedy sternik nie ogarnia swojej kuwety
Wiatr około 70 węzłów w okolicy Santorini. Idealny przykład jak nieprzygotowana załoga oraz sternik, doprowadzają niemal do katastrofy. Ratuje ich podarcie żagli i kilka innych przypadków. Kto rozpozna jakie błędy popełnili?
![viaxe](https://wykop.pl/cdn/c3397992/viaxe_0XrFTf2zaf,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 213
- Odpowiedz
Komentarze (213)
najlepsze
2. Chodzenie w kamizelkach pod pokładem. Ogólnie na jachcie kilowym w trakcie takiej pogody bezpieczniej jest jak zbędna na pokładzie załoga siedzi pod pokładem.
3. Zły trym żagli.
4. Zbliżanie się do lądu - po co? Do portu i tak by nie weszli. Podczas sztormu trzeba uciekać jak najdalej w morze.
5. Trzymanie się bomu, chodzenie boso przy relingach,
@szymokk: dlaczego? czyżby dlatego że im bliżej brzeg tym większe fale?
źródło: comment_0jhTVx2sjg2RuQM0GOZrpC3qSQwHf6mc.gif
PobierzKapitanem był wykładowca na wydziale wysokich napięć bodajże z Poznania. Ktoś tu kogoś kojarzy?
Słaba jakość bo fotka skopiowana ze slajdu za pomoca s7 ( ͡º ͜ʖ͡º)
#rejs #trzebiez #zagle #baltyk #stanwojenny
źródło: comment_ZwNYlU1vBLtgqIICzV49eG6EqoEDP67l.jpg
Pobierzgeneralnie to co robią zle:
1.jacht nie przystosowany do tej pogody Nalezało zobaczyć prognoze i #!$%@? do portu albo z niego nie wychodzić.
wszystkie te ulatwienia typu roler foka grota itp. jak tylko zacznie wiac to sie lubią zaciąć.
a nawet jeżeli nie to po porstu napiety material bardzo ciasno zwija sie na sztagu i braknie linki.
dlatego na
źródło: comment_6KF97zCcP2XUwZ1zQVjisUtAwk3e8ARJ.gif
Pobierz