Jak uber naciąga klientów.
TL:DR, aplikacja pokazala 8.23 euro, a po przyjezdzie zaplacilem 11.54, mimo braku korkow, postojów.
Pawliko z- #
- #
- #
- #
- #
- 12
- Odpowiedz
TL:DR, aplikacja pokazala 8.23 euro, a po przyjezdzie zaplacilem 11.54, mimo braku korkow, postojów.
Pawliko zDzien dobry,
[tl;dr] apka pokazala za przejazd 8.21 euro, a zaplacilem 11.58, po 2 ticketach z supportem oddali czesc pieniedzy.
bedac na wakacjach w Hiszpanii zamowilismy ubera. Wszystko poszlo gladko i bez problemow, po 5 minutach przyjechal pan, i pojechalismy na miejsce. Wspomne tylko ze sam pan byl bardzo mily, pytal sie czy muzyka ok, czy klima ok, zaproponowal rowniez darmowa butelke wody na koszt firmy. Pelna profeska. Jestem pod wrazeniem jakie kierowcy maja tutaj podejscie do klienta.
Za przejazd zaplacilem 8.30 euro DOKŁADNIE tyle, ile pokazywala aplikacja w trakcie zamawiania, jechalismy 5.5km w 12min.
Szybki przejaz, wszyscy zadowoleni.
Po kilku godzinach postanowilismy ze zamawiamy ubera rowniez do domu, praktycznie z tego samego miejsca na ktore wczesniej przyjechalismy. Wchodze w apke, patrze ze cena za przejazd podobna, zamawiam.
5 min czekania na kierowce, kierowca tak samo profesjonalny jak wczesniej, zero problemow.
Problem pojawia sie jak wchodze do domu i patrze ze, za przejazd nie skasowali mnie tyle ile bylo pokazane na apce, tylko ok. 1/3 wiecej.
Troche podnoslo mi cisnienie, wchodze w rachunek w apce, niestety, "Wystapil blad podczas ladowania tego rachunku". Oho, mysle juz sobie pod nosem, sie kuwa zaczelo.
Wchodze na maila, i jest rachunek. Cena przejazu sie zgadza, ale zostala doliczona oplata za "czas" w wysokosci 3.33 euro.
Szukam w google wyjasnienia, i czytam ze taka oplata moze byc, jak kierowca bedzie na mnie czekal, jak bede chcial sie gdzies zatrzymac, albo jak beda wielkie korki. Brzmi to calkiem uczciwie, ale te sytuacje nie dotycza mojego przejazu, ktory trwal zaledwie 11 minut, a przejechalismy ponad 7km.
No to pisze ticket, prosze w nim o wyjasnienie dodatkowej oplaty.
Odpowiedz dostaje w jezyku angielskim... (zdjecia na samym dole)
Standardowa paplanina firm o tym ze wszystko sie zgadza.
Odpowiadam poraz drugi, tym razem po angielsku i troche agrewsywniej.
Po chwili zwracaja czesc kosztow. Z 11,54 zmienili cene na 9.13, niby ok, ale troche nie do konca, bo nie oddali calosci za ten czas, tylko część. I tym sposobem zostalem naciagniety na 0,92 euro. Niby nie duzo, ale z jakiej racji?
Przestrzegam wszystkich przed takimi zagraniami tej firmy. IMO, warto to pokazac bo uber jest wynoszony w niebiosa jaki to on nie jest wspanialy. Ale teraz mam mieszane uczucia. Dobrze ze sa jeszcze inne podobne aplikacje.
------Screeny nizej--------
1) pierwsze zamowienie
2) drugie zamowienie
3) rozmowa z supportem.
Komentarze (12)
najlepsze
https://help.uber.com/pl-PL/riders/article/jak-s%C4%85-obliczane-op%C5%82aty?nodeId=d2d43bbc-f4bb-4882-b8bb-4bd8acf03a9d
Masz dwie różne faktury. Jedna z wyliczoną z góry stawką, druga ze składowymi, zgodnie z tym co stoi w regulaminie.
@pawelpaulos: nie wiem dlaczego, ale rykłem mocniej niż powinno się (ʘ‿ʘ)