Niewykorzystane szanse polskiej kolei, czyli miliardy utopione w infrastrukturę
Polska kolej nie wykorzystuje efektów inwestycji infrastrukturalnych za miliardy euro. Czasy jazdy nie są skracane względem stanu sprzed remontów. Dlaczego? Oto kilka przykładów.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- 84
Komentarze (84)
najlepsze
Autor "zapomniał" wspomnieć że
Np. w pomorskim. Gdynia - Malbork. Linia kolejowa zrobiona pod 160/200 km/h. PolRegio puszcza tam zdezelowany EN57 z Vmax 110km/h. Czas przejazdu bez zmian.
IC Mieszko - Gdynia - Wrocław. Pociąg puszczony na trasę gdzie ponad 60% linii jest pod Vmax > 120km/h.
Pociąg zestawiony z lokomotywy Eu07 z Vmax 125km/h z czasem jazdy dostosowany
Dlaczego nie ma żadnego - nawet droższego - ekspresu który zatrzymywałby się jak
Ekspresy jeżdżą tam gdzie na siebie zarabiają/. Tego typu pociągów nie ma w PL Wschodniej i na razie nie będzie. zresztą na razie i tak nic szybciej niż Żart czy Hańcza nic tam nie pojedzie. Gammy czy Flirty na swoich trasach po zjechaniu w bok od cywilizacji też nie są demonami prędkości.