Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko195
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

304

Zawyżanie cen

Ostatnio głośna była sprawa zalanej Bogatyni, gdzie chleb i wodę sprzedawano po 10 złotych. Spotkało się to powszechnym potępieniem. Ale czy powinno?

D.....n
D.....n
konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 16.08.2010, 09:12:47
  • #
    europa
  • #
    zawyzanie
  • #
    cen
  • #
    manipulacja
  • #
    pieniadze
  • #
    zysk
  • 305
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (305)

najlepsze

Razis
Razis
16.08.2010, 20:51:34
  • 12
sprawa jest prosta: mówicie że coś jest sprzedawane za drogo to sprzedawajcie taniej skoro uważacie, że się da i jeszcze można zarobić t... nie rozumiem tego pieprzenia o zawyżonych cenach, skoro naprawdę tak się niektórym wydaje, że cena jest za wysoka to przecież tworzy się wspaniała luka, którą można wykorzystać :)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

p.....y
p.....y
konto usunięte 17.08.2010, 16:42:18
  • 1
@Razis:

Upraszczasz, bo wykorzystanie luki zajmuje cenny czas, ale ogólnie masz rację - rynek się zawsze sam wyreguluje. I tak to już jest, że jeśli coś Ci jest potrzebne w tym miesiącu, to kupisz to bardzo tanio. Jak potrzebujesz w ciągu godziny, zapłacisz więcej, jak potrzebujesz w tej samej minucie, zapłacisz majątek. Tego się po prostu nie da inaczej zrobić. Nikt Ci nie przybiegnie z towarem w zębach rzucając wszystko,
FrontemDoKlienta
FrontemDoKlienta
17.08.2010, 08:06:52
  • 7
Widzę, że niektórzy po prostu nie zrozumieli przesłania. Ponad 4 min. racjonalnego tłumaczenia i ni w ząb. Dalej swoje To niemoralne!.
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FrontemDoKlienta
FrontemDoKlienta
17.08.2010, 20:20:51
  • 1
@Woody90:

pies-harry zgrabnie wyjaśnił temat parę postów wyżej - polecam.

Od siebie dodam jeszcze tylko na koniec cytat - chyba z Friedmann'a:

Najlepszą cechą wolnego rynku jest to, że żadna transakcja nie może mieć miejsca, jeżeli obie strony tej transakcji nie odnoszą z niej korzyści.
dawidg
dawidg
dawidg
17.08.2010, 19:30:47
  • 1
@Woody_90: a nie pomyślałeś, że sprzedawca robi przysługę miaszkańcom? w ten sposób ograniczona ilość chleba trafia do tych, co na prawdę potrzebują, a nie do tych, co byli pierwsi w kolejce i wykupili na zapas.
a.....4
a.....4
konto usunięte 17.08.2010, 11:31:31
  • 4
Rozwiązanie jest proste. Należy niezwłocznie znacjonalizować przemysł spożywczy i elektromaszynowy, aby w wypadku katastrofy tylko państwo ustalało ceny pieczywa i generatorów, a wówczas każdy chętny będzie mógł je sobie kupić za rozsądną cenę. A krwiożerczy kapitaliści-spekulanci i inne burżuje to jednostki aspołeczne, należy ich bezwzględnie aresztować i rozstrzeliwać. Ku chwale naszej socjalistycznej Ojczyzny!
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bonaventure
bonaventure
17.08.2010, 13:29:25
  • 2
@alternative4: Zdecydowanie popieram pańskie zdanie, leci plus.
pitterka
pitterka
17.08.2010, 07:15:41
  • 4
Tak, powinno spotkać się z potępieniem. Ceny były sztuczne, nie wyznaczone rzeczywistym poziomem podaże ale chwilowymi problemami z dostarczaniem artykułów. Z doświadczenia wiem, że to sprzedającemu powinno zależeć na utrzymaniu klienta i jak najszybszym sprowadzeniu towaru, który można sprzedawać przy optymalnej dla klienta cenie.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kunajk
kunajk
17.08.2010, 10:00:40
  • 1
"Ceny były sztuczne, nie wyznaczone rzeczywistym poziomem podaże ale chwilowymi problemami z dostarczaniem artykułów."

@pitterka: Co za bzdura. Ceny były naturalne, wyznaczone rzeczywistym poziomem podaży, wynikającym z problemów w dostarczaniu danego towaru.
kunajk
kunajk
17.08.2010, 21:51:09
  • 0
@pitterka: Zależy gdzie. W Arabii saudyjskiej naturalna cena wody jest większa niż ropy. Tak samo na terenie gdzie chleb jest potrzebny, a go nie ma, normalna jest cena 7zł.
v0ldenet
v0ldenet
17.08.2010, 02:29:22
  • 4
Przyzwolenia społecznego na takie akcje nie ma i nie będzie, jednak jak kogoś sumienie nie dręczy, to może sobie sprzedawać.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gadajacaglowa
gadajacaglowa
gadajacaglowa
16.08.2010, 17:07:01
  • 4
Marna filozofia. Gość sprzedaje generatory, bo wie, że ludzie są ZMUSZENI je kupić. Oni nie mają wyboru, nie podejmują ekonomicznego rachunku, po prostu muszą kupić ten generator. Ten Pan to wykorzystuje i o ile ekonomicznie jest to poprawne, to moralnie na pewno nie. Wg mnie poza liczbami liczy się jeszcze parę innych rzeczy, których ten krótki filmik nie uwzględnia. Całość jest jeszcze bardziej obrzydliwa jak sobie człowiek uświadomi, że ci ludzie właśnie
  • 50
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Log-in
Log-in
16.08.2010, 17:20:17
  • 33
@gadajacaglowa: Ale rozumiesz, że alternatywą dla 2 razy droższych generatorów jest ich brak? Kto będzie się tłukł ciężarówką przez kilkaset kilometrów, żeby sprzedać generatory za taką samą cenę? Moralnością się nikt nie ogrzeje ani nie nakarmi. To co ludzi motywuje to chęć zysku. Taka jest natura człowieka czy komuś się to podoba czy nie.
kunajk
kunajk
16.08.2010, 17:34:20
  • 23
@gadajacaglowa: Nawet jak narzucisz ograniczenia ilościowe, to generatorów zabraknie. Wysoka cena jest motywacją, do ruszenia tyłka i sprowadzenia dodatkowych generatorów w błyskawicznym tempie.

To normalnie działanie prawa podaży i popytu. Jak popyt znacząco przewyższa podaż, ceny rosną, po to by zachęcić ludzi do zwiększenia podaży.

Oczywiście, niektórzy wolą, by ludzie nie mieli generatorów, albo chleba, niż gdyby mieli za nie więcej zapłacić.
hulajnoga
hulajnoga
hulajnoga
17.08.2010, 11:40:10
  • 3
zastanowmy sie nad przykladem bogatyni.

pojawil sie tam sprzedawca z bardzo drogim chlebem, co wzbudzilo powszechne oburzenie. dla ustalenie uwagi, niech chleb u niego kosztuje 20zl. zeby wyjsc na tym interesie na zero, do kazdego bochenka musi byc doliczony koszt transportu (benzyna) + koszt robocizny, czyli stanie w tym bagnie caly dzien. niech bedzie, ze cena przy ktorej handlarz wychodzi na zero, to dwukrotnosc ceny podstawowej, czyli np. 4 zl za bochenek.

teraz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kr1
kr1
17.08.2010, 10:42:44
  • 3
Właśnie o to chodzi w kapitalizmie, że ludzie z czysto egoistycznych pobudek, jak chęć zysku, działają (zwykle nieświadomie) na korzyść całego społeczeństwo. Ale media tak skutecznie wyprały ludziom mózgi, że każdy, kto chce zarobić jest traktowany jak wróg publiczny.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

aqua
aqua
aqua
17.08.2010, 07:38:37
  • 3
Dzięki cenie 20 zł chleb kupili najbardziej potrzebujący. Ponadto dzięki temu nie było nikogo, kto by kupował pieczywo na zapas ponad miarę i chleb dostało dzięki temu WIĘCEJ osób i nic się nie zmarnowało. Tego sklepikarza powinni po stopach całować. Oczywiście motłoch tego nie zrozumie i wolałby, żeby cały chleb wykupiło kilku szczęśliwców na początku kolejki i jeszcze potem większość pieczywa zgniła. A dobroczyńcom na Wykopie proponuję przy następnej klęsce kupić paletę
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

melon_jp
melon_jp
melon_jp
18.08.2010, 00:04:11
  • 1
super, to mam sprzedawać chleb za 10zł bo się kolejki robią? zaj%$iscie... sprzedawca powinien wydzielać ile może sprzedać najwięcej komuś i problem pustych półek był by chodź w połowie rozwiącany np. 2 bochenki chleba na osobę, 2 pary baterii itd, co za d$%$$ realizował ten materiał, próbują czy próbowali wkręcić im (amerykanom), że podnoszenie cen jest git
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mollari
mollari
18.08.2010, 10:59:59
  • 2
@melon_jp:

sprzedawca powinien wydzielać

Sprzedawca w ogóle powinien poświęcić swoje życie "społeczeństwu", wszak czyż nie wszyscy mamy taki "obowiązek"? Jeśli tego nie zrobi, to sk%!#ysyn jest, i tyle.
Arek444
Arek444
Arek444
18.08.2010, 09:06:55
  • 1
@melon_jp: Jeżeli katastrofa potrwa dłużej i obejmie większy obszar wzrost cen jest nieunikniony. To podstawy ekonomii.

Spekulanci to tylko forpoczta. Wzrost cen nie od nich zależy, tylko od podaży i popytu.

Ale wystarczy aby Państwo ruszyło swoje szacowne 4 litery i dostarczyło co potrzeba z regionów nieobjętych katastrofą. Niestety Państwo, jak to ma w zwyczaju, woli zajmować się wąsatym handlarzem agregatów...
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Jak cwaniak i oszust używa portalu wykop.pl do niszczenia konkurencji
Jak cwaniak i oszust używa portalu wykop.pl do niszczenia konkurencji
3929
Prokurator która potrąciła śmiertelnie kobietę nadal na wolności!!!
Prokurator która potrąciła śmiertelnie kobietę nadal na wolności!!!
2604

Pokaż 18+

Psy zagryzły kierowcę w lesie pod Zieloną Górą. Prokuratura przekazuje nowe info
Psy zagryzły kierowcę w lesie pod Zieloną Górą. Prokuratura przekazuje nowe info
2564
20 lat stała przy taśmociągu. Po zawale usłyszała, że to była praca tymczasowa
20 lat stała przy taśmociągu. Po zawale usłyszała, że to była praca tymczasowa
2489
KSeF padł. Szybko poszło
KSeF padł. Szybko poszło
2373
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #polska
  • #wydarzenia
  • #niemcy
  • #uniaeuropejska
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #usa
  • #nato
  • #gospodarka
  • #francja
  • #ue
  • #historia
  • #neuropa
  • #islam

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking