Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko263
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

845

PiS bierze się za drzewa przy drogach. Pójdą pod topór

Szykuje się powtórka z Lex Szyszko. PiS chce zliberalizować przepisy dotyczące usuwania drzew rosnących przy jedniach. Mają one, jego zdaniem, zagrażać bezpieczeństwu kierowców.

Vader-Poland
Vader-Poland
z
money.pl
dodany: 14.06.2018, 06:03:42
  • #
    polska
  • #
    drogi
  • #
    ochronasrodowiska
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    przyroda
  • #
    dobrazmiana
  • 726
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (7)

Coś dla fanów drzew przy drogach

MrMgr
z pl.m.wikipedia.org
  • 53

artykuł trochę stary, ale patrzący na problem z różnych perspektyw

konto usunięte
z moto.pl
  • 11

Komentarze (726)

najlepsze

cukroszczur
cukroszczur
14.06.2018, 06:08:31
  • 1056
kto jechal takim tunelem musi przyznac, ze bezpieczne to nie nie jest
  • 116
P.....s
konto usunięte 14.06.2018, 06:09:25
  • 840
@cukroszczur: Takie tunele są piękne ale czas koni i samochodów o niskiej prędkości już miną.
cukroszczur
cukroszczur
14.06.2018, 06:24:15
  • 382
@Oh_hi_Mark: jadac samochodem wolisz miec pobocze? czy nie?
bi-tek
bi-tek
14.06.2018, 06:09:44
  • 440
Szykuje się powtórka z Lex Szyszko. PiS chce zliberalizować przepisy dotyczące usuwania drzew rosnących przy jedniach.


Ludzie szanujmy się, większość chce wycięcia tych drzew bo "zabijają" i najmniejszy wypadek w kontakcie z drzewem moze skonczyć się źle a tu znowu hejt...

Ach Nam Polakom trudno dogodzić
  • 69
bi-tek
bi-tek
14.06.2018, 07:02:01
  • 194
@leesiuu: Nie, ale idioci którzy #!$%@?ą, tracą panowanie i walą w drugie auto które bez żadnego hamowania itp uderza w drzewo, lepiej już posadzić zamiast drzew jakiś żywopłot żeby nie nawiewało.

Takie Tunele są z reguły na niezabudowanym w szczerych polach i gdyby drzea zastąpić właśnie zywopłotem to szkody były by o wiele mniejsze i mniej osób by zginęło od wbicia się w dąb
anadyomenel
anadyomenel
14.06.2018, 08:08:20
  • 148
@bi-tek:

Powiedz mi jakie plusy ma drzewo przy drodze?

Na przykład takie:
Pobierz
źródło: comment_hxQVr6Beuix0VcCvQW1CsglZxBg7ykKF.jpg
nowoczesny_jawnogrzesznik
nowoczesny_jawnogrzesznik
14.06.2018, 07:07:46
  • 217
Przy drogach powinny rosnąć krzaczory typu żywopłot. Bardzo ładnie pochłaniają energię przy zderzeniu, chronią przed wiatrem i nawiewaniem zimą śniegu. Drzewa niech też sobie będą tylko trochę dalej o ile pas drogowy na to pozwala.
  • 15
tutkarz
tutkarz
14.06.2018, 07:57:27
  • 33
@nowoczesny_jawnogrzesznik: zgadzam się, o ile założy się, że nic nie ma prawa rosnąć w pobliżu skrzyżowań. Tam jak najlepsza widoczność powinna być najważniejszym kryterium.
marian1881
marian1881
14.06.2018, 08:10:18
  • 49
@tutkarz: Zależy przy jakim skrzyżowaniu. Taka ciekawostka - najbezpieczniejsze ronda to takie z wyniesionym i zarośniętym drzewami środkiem. Badania pokazują, że jeśli kierowcy nie widzą co się dzieje po drugiej stronie ronda to wolniej na nie wjeżdżają i jest mniej wypadków.
whole_train
whole_train
14.06.2018, 06:47:10
  • 73
Nareszcie.
  • 1
iron_fox2
iron_fox2
14.06.2018, 12:49:34
  • 4
@whole_train: spokojnie nie takie potencjalnie dobre pomysły da się zepsuć poprzez konsultacje, ustępstwa i wreszcie przepisy wykonawcze.

I oby jak to jest z estetyka w naszym kraju w miejsce wyciętych drzew nie nastawiali bilbordów z reklamami.
megawatt
megawatt
14.06.2018, 08:02:19
  • 68
Zazwyczaj krytykuję PiS (co można zobaczyć w moich komentarzach) ale to działanie ma sens - i jest zgodne z unijną polityką

Drzewa w pasie drogi -> Vmax 70 km/h i fotoradar/odcinkowa kontrola prędkości; albo wycinka

W Niemczech są drzewa przy drogach, ale uzupełnione ograniczeniem prędkości do 70 i tabliczką:
Pobierz
źródło: comment_AmYgouwJ2yGnbi7tIG6TRGMFgL1BeUDy.jpg
  • 5
megawatt
megawatt
14.06.2018, 09:15:20
  • 4
Tutaj na zdjęciu drzewa masz wyjątkowo blisko jezdni, stąd pewnie te ograniczenie, w Polsce widziałem podobnie, nie było fotoradaru, ale była informacja, o koronach drzew.,


@arturccc: na zdjęciu nie ma drzew w skrajni, nie mylmy pojęć

co więcej na takich drogach można w Niemczech jechać do 100km/h.


@arturccc: można, ale popularne są ograniczenia

Niemczech przede wszystkim jest inna kultura jazdy, jak jest zakaz wyprzedzania to jest zakaz wyprzedzania, jeśli nawet
P.....s
konto usunięte 14.06.2018, 10:32:49
  • 2
Gdy drzewa są w standardowej odległości takiej jak u nas


nie ma czegoś takiego jak "standardowa odległość".

czytaj jak zaierdalasz 100km/h 20 letnim autem, to po uderzeniu w nie, giniesz na miejscu


uderzenie w nieodkształcalną przeszkodę nawet w kupionym wczoraj w salonie aucie, może skończyć się śmiercią już przy 60-70km/h. Jak wywiniesz bokiem, to nawet zdecydowanie mniejszej.

W Niemczech przede wszystkim jest inna kultura jazdy, jak jest zakaz wyprzedzania to jest zakaz
S.....y
konto usunięte 14.06.2018, 09:11:44
  • 45

Komentarz usunięty przez moderatora

world
world
14.06.2018, 08:03:06
  • 38
Znałem kiedyś rodzinkę na wsi. Biedna, zwykła po PGR-owska wieś. Szczęśliwi, bo ich jedyny syn postanowił się urwać, poszedł na studia do Gdańska (to było ok. 1999 roku), wracał z uśmiechem, chwalił się, że fajnie idzie, że firmy na staże go chętnie biorą i pracą mu dobrą gwarantują w Gdańsku jak tylko dokończy studia, resztka pozostała. Dorabiał tam. Rodzice sprezentowali mu swojego "malucha", aby mógł dojeżdżać. Na 3. roku studiów w drodze
  • 6
W.....i
konto usunięte 14.06.2018, 08:29:53
  • 11

Komentarz usunięty przez moderatora

W.....i
konto usunięte 14.06.2018, 09:29:59
  • 5

Komentarz usunięty przez moderatora

zkmowiec
zkmowiec
14.06.2018, 08:31:05 via Android
  • 34
Na kolei było to samo, kiedy postanowiono wyciąć wszystko w odległości <15 m od torowiska, hurr durr wycinają drzewa. Potem płacz i ból czterech liter, że pociągi mają po 200 minut opóźnienia, bo byle wichura i już nie ma przejazdu.
  • 3
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
14.06.2018, 09:30:24
  • 3
@zkmowiec: Bo można coś zrobić ale trzeba $ a tego rząd nie wyłoży.
Ja jeżdżę rowerem więc drzewa to dla mnie "sojusznik" żal mi że wyjebiją je gdzie leci. Ale fakt że:
- czasem rosną za blisko drogi - sposób jest poszerzyć pas drogowy ale to kasa więc lepiej wyciąć w #!$%@?ę
- czasem po prostu umierają, stoi takie próchno i przy wichurze się #!$%@? na osobówkę - no ale tutaj
zkmowiec
zkmowiec
14.06.2018, 10:22:56
  • 2
@ostatni_lantianin: Fakt, zmiana na kolei dotycząca wycinki drzew, była dość mocno analizowana pod względem jak szeroki musi być pas bez drzew, kto będzie za to odpowiedzialny i w jakim czasie drzewa mają zostać wycięte. Obecnie sytuacja jest taka, że jeżeli na torowisko spadnie drzewo z pasa <15 m i nastąpią szkody w pojeździe wówczas automatycznie winę ponosi zarządca infrastruktury. Mnie bardziej boli fakt, że pojawił się wówczas dość duży atak na
jestemmimas
jestemmimas
14.06.2018, 10:50:52
  • 29
Od paru lat słyszę tylko opinie o tym, że przydrożne drzewa są tylko dodatkowym zagrożeniem dla kierowców i że powinno się je zlikwidować. Kiedy PiS podejmuje pierwszą słuszną decyzję odkąd doszedł do władzy to nagle grono ludzi jest anty. Te drzewa już dawno powinny zniknąć z dróg krajowych. I chyba sporo ludzi tutaj nie zdaje sobie sprawy, że osoby które giną w wypadkach, niekoniecznie są ich sprawcami.
  • 2
E.....n
konto usunięte 14.06.2018, 12:12:11
  • 0
@jestemmimas: KOD znowu zacznie protestować tym razem w obronie drzew.
L.....s
konto usunięte 14.06.2018, 16:57:22
  • 0
@jestemmimas: właśnie dlatego, że to dobra decyzja to protestują ( ͡° ͜ʖ ͡°)
adrian43
adrian43
14.06.2018, 09:14:35
  • 27
Głupszego tytułu nie było? Jaka Lex Szyszko? Była to chyba jedyna ustawa która się pisowi udała a i tak się z niej wycofali i zrobili jeszcze głupszą niż była.
  • 1
SpokojnyPan
SpokojnyPan
14.06.2018, 12:14:18
  • 3
@adrian43: właśnie mam problem czy wykopać czy nie bo pomysł genialny - pozytywny, ale ten opis jest ciężko #!$%@? i zmanipulowany...
wujekjoe
wujekjoe
14.06.2018, 08:55:57 via Android
  • 22
Wreszcie
  • 14
wujekjoe
wujekjoe
14.06.2018, 09:11:15 via Android
  • 20
@Fugi88888 głupia to jest śmierć zawinietym na drzewie podczas wypadku, gdzie na poboczu możesz ujść z życiem . Czasy jeżdżenia bryczką albo na koniu już się skończyły.
Maro88z
Maro88z
14.06.2018, 09:35:24 via Android
  • 9
@WybranyLoginJestZaj masz prawo jazdy? Czy jeździsz tylko w niedzielę do kościoła, że wypisujesz takie bzdury?
wykopiwniczanin
wykopiwniczanin
14.06.2018, 09:20:54
  • 21
Mają one, jego zdaniem, zagrażać bezpieczeństwu kierowców.


No bo generalnie przecież tak jest... Bezpieczniej jest wjechać do rowu czy wypaść na jakąś łąkę niż #!$%@?ć w drzewo.
  • 1
genburson
genburson
14.06.2018, 11:27:03
  • 0
@wykopiwniczanin: I w związku z tym zabudowania od dróg minimum kilometr, a od torów minimum 2km. No i podwoić liczbę dróg by się przydało.
Zdzislaw1
Zdzislaw1
14.06.2018, 08:05:06
  • 21
w końcu zrobią coś mądrego.
W.....i
konto usunięte 14.06.2018, 08:03:35
  • 21

Komentarz usunięty przez moderatora

MinisterPrawdy
MinisterPrawdy
14.06.2018, 14:10:01
  • 4
Z reguły przyczyna była prozaiczna


@WielkoPolski: Przykład z tego miesiąca - chłopak 25 lat i matka zginęli, bo z "niewyjaśnionych przyczyn" zjechał z drogi - zamiast na pole, to przyłożył w drzewo.
BoskiPrototyp
BoskiPrototyp
14.06.2018, 09:21:48
  • 19
Rozluźnię trochę atmosferę:
Wypadek na Zakopiance, jedyny świadek baca...
-Baco powiedźcie jak to było??
-Widzicie to drzewo panocku?
-No widzimy baco...
-No to un tego drzewa nie widzioł...
  • 2
wuadek
wuadek
14.06.2018, 10:02:29
  • -16
@BoskiPrototyp: A co to ma do ustawy?

damaioshin
damaioshin
14.06.2018, 10:07:16
  • 5
@wuadek: zaczynam odliczanie.
kantek007
kantek007
14.06.2018, 09:00:02
  • 18

Komentarz usunięty przez moderatora

krulwypoku_IgB6
krulwypoku_IgB6
14.06.2018, 09:21:54
  • 13
@kantek007: U mnie w mieście jest droga rowerowa 4 m od ulicy... ulica prosta i długa. jakiś czas temu koleś przeleciał przez drogę rowerową między grupami dzieci i zatrzymał się dopiero na betonowym murze 10m od ulicy, jebnął salto i wywrócił się na dach (nie przeżył). Nie wiele brakowało żeby skasował dzieciaki wracające z orlika.
https://linia.com.pl/2017/08/09/tragiczna-smierc-policjanta/
Nie wiem jaka odległość od ulicy byłaby bezpieczna... 100m w przypadku niektórych kierowców?!
Pobierz
źródło: comment_9CJ5N2BvGUGSUrB2V01ubt3hipw04h0m.jpg
atencjon
atencjon
14.06.2018, 10:11:29
  • 4
@kantek007: Nie wiem o co Ci chodzi. Nigdy nie uchronisz 100% ludzi. Moim zdaniem nawet jak w odległości 5m postawisz drzewa i za drzewami chodnik to i tak jest szansa że samochód przeleci między drzewami. Po za tym czy drzewa będą 1m czy 5m od jezdni to nie da dużej szansy osobą w samochodzie. Jest setki powodów z powodu których możesz wylądować na drzewie i to nie z Twojej winy. Możesz
gawronfly
gawronfly
14.06.2018, 07:23:30
  • 18
nie bez przyczyny mamy ogromną ilość śmiertelnych wypadków.Każdy logicznie myślący człowiek powinien się starać żeby robić wszystko w celu poprawy.Wypadek jest zawsze spowodowany niespodziewaną sytuacją, nie każdy jest samobójcą i kretynem za kierownicą.Lubimy porównania?Kiedyś ktoś wrzucił tabele z Norwegii dotyczyła najmniejszej odległości drzew od pasa ruchu w stosunku do dopuszczalnej prędkości, po zastosowaniu jej w Polsce greenpeace zabrakło by łańcuchów do przypinania się do drzew.To nie z przypadku Norwegia ma bardzo bezpieczne
  • 20
michaljg
michaljg
14.06.2018, 07:55:55 via Android
  • 32
@gawronfly w norwegii jest bezpiecznie, bo norwegowie przestrzegaja przepisow. W Polsce za przekroczenie predkosci o 26 masz 200zł mandatu, tam tracisz prawo jazdy.
Z jakiegos powodu najwiecej wypadkow zdarza sie na prostych drogach w pogodne dni, a nie na kretych, teoretycznie niebezpiecznych drogach przy zlej pogodzie. Jestem pewny, ze w miejscach, gdzie drzewa zostaną wycięte, predkosc samochodow i liczba wypadkow wzrosnie
gawronfly
gawronfly
14.06.2018, 08:04:29
  • 8
@michaljg: idąc tym tropem najbardziej niebezpieczne są autostrady? Proste i bez zakrętów? Na szczęście statystyki mówią zupełnie co innego.Prędkość istotnie może wzrosnąć ,zwłaszcza że z powodu zwiększenia bezpieczeństwa limit prędkości może zostać podniesiony.Pytanie ilu pieszych i rowerzystów przeżyje (jeżeli w miejscu drzew zrobimy utwardzone pobocze), jakie będą konsekwencje tych wypadków jeżeli auto uderzy w krzew zamiast w drzewo.
Manymouse
Manymouse
14.06.2018, 12:04:53 via Android
  • 16
Zawsze się zastanawiałem po jaka cholerę sadzić drzewa przy drodze. Przecież to zagraża życiu przy wypadku, tak samo jak rowy. Poza drogą powinien być kawał płaskiego terenu, żeby w razie czego wyhamować na piachu, a nie z prędkością 90km/h wbić się w drewno lub rów.
Pomysł na plus.. tym razem..
Swoją drogą ciekawe co opozycja wymyśli żeby było na odwrót.
  • 6
Manymouse
Manymouse
14.06.2018, 12:27:13 via Android
  • 3
@rafal-heros Twojego chłopaka mi nie szkoda, ale 500 być może przypadkowych osób rocznie już tak. ( ͡º ͜ʖ͡º)
Manymouse
Manymouse
14.06.2018, 13:13:01 via Android
  • 2
@rafal-heros Raport NIK 2015. Nawet nie przeczytałeś artykułu?
xUnf
xUnf
14.06.2018, 09:30:04 via Android
  • 16
Pozdrawiam z Kwidzyna z drogi nr 55 w kierunku Grudziadza. Ile stracilo zycie, bo drzewa rosna 50cm od skraju jezdni.
Dlaczego ich nie wycięto? Ekoterrorysci zakazali, bo zyje na nich jakis unikalny robak.
Argumenty? Predkosc zabija nie drzewa. #!$%@? jego mać - przy predkosci 60km/h uderzając w drzewo tez mozna sie zabic ale to do tych idiotow nie dociera.

Miejsce drzew jest w lesie nie pol metra od kranca jezdni.
  • 2
Dave987654321
Dave987654321
14.06.2018, 10:24:08
  • 4
@xUnf: Nie zabija prędkość tylko gwałtowne jej wytracenie
xUnf
xUnf
14.06.2018, 14:17:23
  • 7
@Dave987654321: No, a malo co tak skutecznie powoduje wytracenie predkosci jak solidne drzewo.
BartoszBrz
BartoszBrz
14.06.2018, 10:05:59
  • 15
Przeciwnikom tego pomyslu polecam przejechac sie droga gdzie sa drzewa podczas jakiegos orkanu albo nawalnicy. Naprawde zajebiste wrazenia jak przed macha wali ci sie stary kasztan. Taka sytuacje mialem podczas orkanu ksawery. Ps wycinac wszystkie drzewa przy drodze w piździec.
  • 1
M.....k
konto usunięte 14.06.2018, 12:21:21
  • 2
@BartoszBrz: dokładnie
C.....1
konto usunięte 14.06.2018, 09:45:46
  • 15
No bo zagrażają. Co z tego, że to ładnie wygląda, skoro przypadkowe wypadnięcie z jezdni grozi śmiertelnym zderzeniem z pniem? Ważniejsze jest ludzkie życie, czy życie drzew i estetyka?
  • 5
Dave987654321
Dave987654321
14.06.2018, 10:22:30
  • 8
@Cybher1: Jak widać na wykopie panuje przekonanie że ludzi u nas mnogo
C.....1
konto usunięte 14.06.2018, 11:42:33
  • 5
@genburson: co za głupia argumentacja.
hadrian3
hadrian3
14.06.2018, 10:18:45
  • 14
Pobierz
źródło: comment_kHiK0p8iGyMWWhXitGaUyDsknfJv3jJz.jpg
yogi18
yogi18
14.06.2018, 11:44:06 via iOS
  • 12
Wszystko z rozsądkiem, ale znam miejsca gdzie drzewa rosną przy krawędzi jezdni, korzenie podnoszą asfalt i to jest niebezpieczne, nie mówiąc o gałęziach wchodzących w obręb jezdni gdzie wyższy pojazd zahacza i stwarza zagrożenie. Czasem mam wrażenie że nikt z zarządu dróg nie myśli jak na to patrzę. Albo krzaki które na skrzyżowaniu skutecznie utrudniają widoczność i zasłaniają znaki drogowe. Powinni poważnie zrobić generalny przegląd.
  • 7
rafal-heros
rafal-heros
14.06.2018, 13:12:31
  • 1
@yogi18: nie wiem czemu wmawiasz mi że jestem nikim i mieszkam na zadupiu. Prowadzę swoja firmę i mam kasę ale jestem świadom odpowiedzialność za kawałek świata w jakim żyje. Jestem świadom że nie jestem pępkiem świata i gdy umrę to ta ziemia jeszcze wychowa setki pokoleń. Tym bardziej chce coś pozostawić i dać coś temu swiatu . Nie chcę tylko konsumowac, srac i zostawić temu swiatu moje zgniłe ciało.wyciecie drzew przy
yogi18
yogi18
14.06.2018, 13:18:03 via iOS
  • 1
@rafal-heros: przepraszam ale nic nikomu nie wmawiam. To metafora „a ty jedziesz z wiochy 8 godzin nad morze” ja też jeśli cię to pocieszy
lucky_luck_
lucky_luck_
14.06.2018, 10:14:26
  • 12
Wszyscy, co do jednego, którzy bronią tych drzew przy drogach (rosnących nierzadko na styku z asfaltem) to ludzie bez prawa jazdy lub wyobraźni, ewentualnie połączenie braku PJ i wyobraźni.
Najmniejszy błąd może się skończyć tragicznie i wcale nie musi być spowodowany winą poszkodowanego.
Ludzi negujących to rozwiązanie wrzucam do jednego worka z tymi którzy są przeciwni jeździe z włączonymi światłami.
Niestety głupoty nie wyleczysz - niestety.
  • 3
lucky_luck_
lucky_luck_
14.06.2018, 11:01:26
  • 6
@Norton__PL: Mnie nie obchodzą statystyki. Jeżeli jeździsz, powinieneś wiedzieć, że auto na światłach od razu rzuca się w oczy i widać że znajduje się w ruchu. Szczególnie widać to w mocno słoneczne ale też ciemne i deszczowe dni. Jeżeli ktoś neguje, po prostu nie jeździ lub jeździ bardzo mało.
Tarec
Tarec
14.06.2018, 11:10:36
  • 3
jazda na światłach nie podniosła bezpieczeństwa. Praktycznie nic się nie zmieniło w liczbach.


@Norton__PL: Jakież to liczby w sposób wyizolowany miałyby potwierdzać albo zaprzeczać skuteczności samej tylko jazdy na światłach?
muczacza1
muczacza1
14.06.2018, 15:13:15
  • 11
no wreszcie może skończy się ten kretynizm z drzewami przy drogach . Niech pisowi bóg wynagrodzi.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Wykopujący (845)
  • Zakopujący (32)

Hity

tygodnia

NIE! dla eliminacji z obiegu gotówki i zwiększenia inwigilacji…
4442
Anna Moskwa mówiła o sklepie w którym nie było podwyżek.Właściciel: To nieprawda
3169
Afera z udziałem brata komendanta głównego policji. Milion złotych za wolność
1637
Daniel Obajtek tydzień temu groził, że obniżka cen paliw sparaliżuje kraj.
1562
Zobaczcie jak INPOST robi z ludzi idiotów !
1458
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #swiat
  • #prawo
  • #historia
  • #rosja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl