Koniec elektrycznego raju. nadchodzi czas opłat za prąd do e-samochodów.
Kierowcy, którzy zechcą skorzystać ze stacji jednorazowo, będą musieli sięgnąć głębiej do kieszeni – zapłacą odpowiednio 2,29 i 1,49 zł za kWh. (szybkie/wolne ładowanie) +0.40zł za minutę postoju. CO CZYNI SAMOCHODY ELEKTRYCZNE NIEOPŁACALNYMI W EKSPLOATACJI w porównaniu do ON i LPG i CNG.
nikto z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 543
- Odpowiedz
Komentarze (543)
najlepsze
@xaliemorph: przecież Tauron itp tylko zaciera ręce...
Glupi jest ten co myslal ze chca elektrykami naszego dobra. Bedzie drogo bo rynek wtorny takich aut nie bedzie atrakcyjny a w mieszkaniach prywatnych beda osobne liczniki pradu na ladowanie ktore po przeliczeniu wyjdzie mniej korzystnie niz
@etimeel: a nie DHL?
Komentarz usunięty przez moderatora
Ale nawet przyjmijmy zwykła detaliczną cenę bez tańszego prądu - ~60gr/kWh ( finalnie )
Pełne ładowanie tesli model 3 to około 45 PLN. Gdzie w trybie mieszanym przejedziesz na tym 400-500 km. Mniej niż 10-12 groszy / km finalnie Cię kosztuje energia.
Przy spalinowych 2-4x więcej.
@MagnaPomerania: Z ciekawości, która ustawa tego zabrania?
Na wlasnym domu możesz zamontować wiatrak bez pozwolenia (tylko zgłaszasz do gminy ze montujesz wiatrak).
Nie musisz sprzedawać własnej energii. Bzdury gadasz
Słyszeliście legendę o dziadku co miał dom obok linii wysokiego napięcia? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Postawił w ogródku niewielką cewkę, która indukcyjnie podpierdzielała energię.
Teraz taką cewkę można zapakować do bagażnika i w polu ładować bryczkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
https://www.wykop.pl/link/3192047/ladowanie-indukcyjne-telefonu-z-linii-wysokiego-napiecie/
Można bardziej zaszaleć i