Jak gry udawały, że były 3D?
Czy wiesz, że Doom, Duke Nukem 3D i Wolfenstein 3D udawały tylko 3D, mimo że były grami w 100% 2D? Wczesne #pcmasterrace
![ElCidX](https://wykop.pl/cdn/c3397992/ElCidX_y4CDPnM56J,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 93
Czy wiesz, że Doom, Duke Nukem 3D i Wolfenstein 3D udawały tylko 3D, mimo że były grami w 100% 2D? Wczesne #pcmasterrace
Komentarze (93)
najlepsze
Jednocześnie zauważyłbym że taki Duke Nukem 3D był grą 3D (w myśl powyższej definicji) mimo, że mapy były budowane w taki sposób że ustalano wysokość sufitów i podłóg (czyli nie było możliwości tak jak w Doom, nakładania dwóch pięter). Wszystkie struktury typu platformy itd. były robione ze sprite'ów układanych
źródło: comment_ofxPyjZOmXYBfRnukXiHwSK2jcnToQqc.jpg
Pobierz"Somewhere between $4000-7000. The 8gigs of RAM was the real killer. I think it was over $40,000! Remember though, that we used Silicon Graphics Workstations which were $75,000-$150,000 each. They were ridiculously expensive, but in that era of windows 3.1 and 95, you just couldn't do comparable computational work on a
Dalo sie do niego tworzyc etapy calkowicie bez teleportow, z pietrami jedno nad drugim (choc sporo pi...nia sie z tym bylo). Umozliwial to mechanizm nakladania sektorow (sector overlapping). Widac to chociazby na filmie, gdzie akurat poza spadaniem z dachu nie ma teleportow - wbrew slowom prezentera.
Teleporty mogly byc uzywane do robienia plywania, czy spadania (choc w tym drugim
No, nie, ta gra dalej nie jest łatwa. I ma klimat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Robi się remake, na razie jest jeden level ;)
https://youtu.be/44WF5xXyU3U
Dla mnie mistrzostwo! Dodam, że jest to wszystko w czasie rzeczywistym.
źródło: comment_3CWh8op4HRmS0sSHYO0DsZYZq5HtxhgC.jpg
Pobierzjak to na współczesnych komputerach by się nie dało?
Sypie autor błędami, aż smutno słuchać :(
Nie wiem czy nie popłynąłem. ;)