Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko190
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

492

Jak gry udawały, że były 3D?

Czy wiesz, że Doom, Duke Nukem 3D i Wolfenstein 3D udawały tylko 3D, mimo że były grami w 100% 2D? Wczesne #pcmasterrace

ElCidX
ElCidX
z
youtube.com
dodany: 20.03.2018, 16:16:17
  • #
    gry
  • #
    technologia
  • #
    rozrywka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    pcmasterrace
  • 93
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

To samo od arhn.eu
mihix
z youtube.com
  • 34
Tutaj autor opowiada o tworzeniu map w Duke Nukem 3d
kristofer
z youtube.com
  • 3

Komentarze (93)

najlepsze

M.....Q
konto usunięte 20.03.2018, 17:49:25
  • 303
A to nie jest tak, że wszystkie gry i wszystko co obserwujemy w monitorze jest 2d i tylko udaje 3d? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

l.....v
l.....v
konto usunięte 20.03.2018, 17:57:13
  • 48
@MozajQ: To zależy od definicji jaką przyjmiemy. W mojej ocenie wszystko opiera się o to, czy mechanika gry jest 3D czy nie.

Jednocześnie zauważyłbym że taki Duke Nukem 3D był grą 3D (w myśl powyższej definicji) mimo, że mapy były budowane w taki sposób że ustalano wysokość sufitów i podłóg (czyli nie było możliwości tak jak w Doom, nakładania dwóch pięter). Wszystkie struktury typu platformy itd. były robione ze sprite'ów
  • Odpowiedz
selenita66
selenita66
20.03.2018, 18:57:07
  • 23
@lonegamedev: Akurat spadanie w Doomie to nic innego, jak pobieranie pionowej współrzędnej z wysokości podłogi danego sektora w którym się znajdujemy. To, że wygląda to płynnie tak jakbyśmy faktycznie spadali, wynika z interpolacji: wysokość nie jest automatycznie przypisywana z podłogi, tylko wysokość gracza zmienia się o zadany krok póki nie osiągnie wysokości podłogi. Tak samo zresztą działa płynne wspinanie się po schodach. Jednak sama logika rozgrywki jest jak najbardziej dwuwymiarowa,
  • Odpowiedz
metaxy
metaxy
20.03.2018, 18:54:46
  • 29
Tak samo jak z TVGry materiały z technicznymi kruczkami i sztuczkami oraz historią rozwoju gier są najciekawsze. Oglądanie recenzji współczesnych gier nie daje takiej radochy jak odrobina nauki podczas "marnowania czasu".
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

plutonka
plutonka
20.03.2018, 19:32:42
  • 6
@metaxy: we współczesnych grach też jest masa 'oszustw' W sumie to ciężko znaleźć coś, co nie jest 'oszukane'.
  • Odpowiedz
szaloneneutrino
szaloneneutrino
szaloneneutrino
21.03.2018, 08:54:30
  • 2
@plutonka: ale dzisiejsze oszustwa już nie są takie ciekawe
  • Odpowiedz
Chrzonszcz
Chrzonszcz
20.03.2018, 22:12:07
  • 19
mysle, ze ten pan ze zdjecia mialby na ten temat duzo do powiedzenia (na zdjeciu podczas programowania z wykorzystaniem high-endowego monitora CRT 28 calowego 16:9 - szczegóły https://www.geek.com/games/john-carmack-coded-quake-on-a-28-inch-169-1080p-monitor-in-1995-1422971/)
Chrzonszcz - mysle, ze ten pan ze zdjecia mialby na ten temat duzo do powiedzenia (na...

źródło: comment_ofxPyjZOmXYBfRnukXiHwSK2jcnToQqc.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stefan_banach
stefan_banach
stefan_banach
21.03.2018, 01:39:16 via iOS
  • 5
@Chrzonszcz: Warto przeczytac tez komentarze ponizej. Jeden tworca legendarnych gier mowi o tym, ze w 97 mial 8gb ramu :)

"Somewhere between $4000-7000. The 8gigs of RAM was the real killer. I think it was over $40,000! Remember though, that we used Silicon Graphics Workstations which were $75,000-$150,000 each. They were ridiculously expensive, but in that era of windows 3.1 and 95, you just couldn't do comparable computational work on
  • Odpowiedz
swagerstom
swagerstom
21.03.2018, 07:26:24 via Android
  • 0
@Chrzonszcz bialy edytor ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Xeleremegue
Xeleremegue
Xeleremegue
20.03.2018, 21:21:25
  • 15
Moglby se darowac akcnet a'la MaxKolonko
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

l.....t
l.....t
konto usunięte 20.03.2018, 21:56:09
  • 21
@Xeleremegue: On nie ma akcentu, tylko wadę wymowy.
  • Odpowiedz
m.....o
konto usunięte 20.03.2018, 22:05:09
  • 11
@lilost: Chodzi o manierę w głosie/sposób wypowiadania słów. Też mnie to niezwykle denerwuje. Mógłby mówić naturalnie, a nie "sensacyjnie".
  • Odpowiedz
taju
taju
20.03.2018, 23:17:03
  • 8
Duke byl 2.5d... Jednak filmik mowi tylko o teleportacji, co nie jest prawda.

Dalo sie do niego tworzyc etapy calkowicie bez teleportow, z pietrami jedno nad drugim (choc sporo pi...nia sie z tym bylo). Umozliwial to mechanizm nakladania sektorow (sector overlapping). Widac to chociazby na filmie, gdzie akurat poza spadaniem z dachu nie ma teleportow - wbrew slowom prezentera.

Teleporty mogly byc uzywane do robienia plywania, czy spadania (choc w tym drugim
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zylet
Zylet
28.05.2022, 11:04:27
  • 0
@taju: spadanie z dachu przez teleport było konieczne, żeby Duke nie zabił się, spadając z takiej wysokości. Co do reszty to zgoda.
  • Odpowiedz
FATHER_TIME
FATHER_TIME
20.03.2018, 22:55:10
  • 8
Nadal czekam na remake Blooda :( #blood

  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Odczuwam_Dysonans
Odczuwam_Dysonans
21.03.2018, 00:56:16
  • 4
@FATHER_TIME: wrzuciłem ostatnio, po latach. Stwierdziłem "e, teraz to pewnie w godzinę przejdę tyle, co za dzieciaka w miesiąc".
No, nie, ta gra dalej nie jest łatwa. I ma klimat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
A.....e
A.....e
konto usunięte 21.03.2018, 07:27:16 via Android
  • 1
@FATHER_TIME

Robi się remake, na razie jest jeden level ;)

https://youtu.be/44WF5xXyU3U
  • Odpowiedz
b.....i
b.....i
konto usunięte 20.03.2018, 22:04:20
  • 7
Przy okazji tego materiału, chciałbym wam pokazać co potrafi obecnie Unreal Engine.
Dla mnie mistrzostwo! Dodam, że jest to wszystko w czasie rzeczywistym.
b.....i - Przy okazji tego materiału, chciałbym wam pokazać co potrafi obecnie Unreal...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

b.....i
b.....i
konto usunięte 20.03.2018, 22:15:50
  • 5
@Unbeaten: w ogóle nie o to chodzi w tym demo. Swoją drogą na stronie silnika można sobie to pobrać i samemu pochodzić po tym tytaniku. Oczywiście trza mieć grzmota by to uciągnął, ale samo to już robi wrażenie.
  • Odpowiedz
tyszak
tyszak
tyszak
21.03.2018, 07:05:10
  • 1
@betonowecukierki: Wcale nie trzeba mieć super sprzętu - u mnie pięknie smigało co najmniej 30 fps na 6 letnim I5 4 dzeniowym + HD7970
  • Odpowiedz
hal0
hal0
20.03.2018, 18:54:58
  • 3
ciekawe jakby wyglądał obiekt 3d gdybyśmy mogli zobaczyć go ze wszystkich stron, były jedno wymiarowy?
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

plutonka
plutonka
20.03.2018, 19:29:35
  • 10
@hal0: w szkole na technice robi się sześcian z odpowiednio przygotowanego kartonu - masz wtedy obiekt 3D w dwóch wymiarach. Jeden wymiar wyznaczy Ci tylko linię prostą.
  • Odpowiedz
krzy_glob
krzy_glob
krzy_glob
21.03.2018, 07:58:40
  • 4
@hal0: nic specjalnego, ( ͡° ͜ʖ ͡°) na przykładzie tekstury do quake 2:
krzy_glob - @hal0: nic specjalnego, ( ͡° ͜ʖ ͡°) na przykładzie tekstury do quake 2:

źródło: comment_3CWh8op4HRmS0sSHYO0DsZYZq5HtxhgC.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
m.....a
m.....a
konto usunięte 21.03.2018, 00:51:38
  • 2
https://youtu.be/m4k8Ht76JDU?t=178
jak to na współczesnych komputerach by się nie dało?
Sypie autor błędami, aż smutno słuchać :(
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

marsjanin2012
marsjanin2012
21.03.2018, 05:28:43
  • 1
@miesnakrowa: ano powinien powiedzieć ówczesnych, płaskie płaszczyzny czy coś takiego też były ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ksawery2001
ksawery2001
ksawery2001
22.03.2018, 06:55:20
  • 0
@miesnakrowa: mnie także to zakłuło w uszy i od razu wychwyciłem przejęzyczenie (albo i nie :)).
  • Odpowiedz
leburaque
leburaque
21.03.2018, 13:53:14
  • 1
Wiem, że nie wpływa to na miodność gier w które łoiłem, ale czuję jaką taką mieszaninę niesmak oszukania i czułego zrozumienia. Takiego dziecięcego, coś w stylu "tak naprawdę to nie były drogie cukierki tylko zwykłe landrynki", ale jednocześnie jakoś mi się tak dobrze robi na sercu "matka dała najlepsze co miała, bo tak kochała".

Nie wiem czy nie popłynąłem. ;)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Hity

tygodnia

PILNE: Domagamy się delegalizacji posiadania i hodowli niebezpiecznych ras psów
PILNE: Domagamy się delegalizacji posiadania i hodowli niebezpiecznych ras psów
7061
Dziś minęły dwa lata odkąd Sebastian Majtczak zabił 3 osoby na autostradzie A1.
Dziś minęły dwa lata odkąd Sebastian Majtczak zabił 3 osoby na autostradzie A1.
4474
Chcesz dodać opinię o Media Expert? Ok, ale akceptujemy tylko pozytywne :)
Chcesz dodać opinię o Media Expert? Ok, ale akceptujemy tylko pozytywne :)
3153
Luxmed abonament = brak terminów. No chyba, że zapłacisz za wizytę, to od ręki
Luxmed abonament = brak terminów. No chyba, że zapłacisz za wizytę, to od ręki
3013
Sąd zdecydował. "Wtorki dla pań" w saunie to dyskryminacja mężczyzn
Sąd zdecydował. "Wtorki dla pań" w saunie to dyskryminacja mężczyzn
2988
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #pcmasterrace
  • #steam
  • #konsole
  • #heheszki
  • #pytanie
  • #komputery
  • #staregry
  • #gimbynieznajo
  • #grypc
  • #ps5
  • #pc
  • #rpg
  • #nostalgia
  • #wiedzmin
  • #xbox

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia