Jak gry udawały, że były 3D?
Czy wiesz, że Doom, Duke Nukem 3D i Wolfenstein 3D udawały tylko 3D, mimo że były grami w 100% 2D? Wczesne #pcmasterrace
ElCidX z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 93
- Odpowiedz
Czy wiesz, że Doom, Duke Nukem 3D i Wolfenstein 3D udawały tylko 3D, mimo że były grami w 100% 2D? Wczesne #pcmasterrace
ElCidX z
Komentarze (93)
najlepsze
Jednocześnie zauważyłbym że taki Duke Nukem 3D był grą 3D (w myśl powyższej definicji) mimo, że mapy były budowane w taki sposób że ustalano wysokość sufitów i podłóg (czyli nie było możliwości tak jak w Doom, nakładania dwóch pięter). Wszystkie struktury typu platformy itd. były robione ze sprite'ów
"Somewhere between $4000-7000. The 8gigs of RAM was the real killer. I think it was over $40,000! Remember though, that we used Silicon Graphics Workstations which were $75,000-$150,000 each. They were ridiculously expensive, but in that era of windows 3.1 and 95, you just couldn't do comparable computational work on
Dalo sie do niego tworzyc etapy calkowicie bez teleportow, z pietrami jedno nad drugim (choc sporo pi...nia sie z tym bylo). Umozliwial to mechanizm nakladania sektorow (sector overlapping). Widac to chociazby na filmie, gdzie akurat poza spadaniem z dachu nie ma teleportow - wbrew slowom prezentera.
Teleporty mogly byc uzywane do robienia plywania, czy spadania (choc w tym drugim
No, nie, ta gra dalej nie jest łatwa. I ma klimat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Robi się remake, na razie jest jeden level ;)
https://youtu.be/44WF5xXyU3U
Dla mnie mistrzostwo! Dodam, że jest to wszystko w czasie rzeczywistym.
jak to na współczesnych komputerach by się nie dało?
Sypie autor błędami, aż smutno słuchać :(
Nie wiem czy nie popłynąłem. ;)