@raceman: No bo patałachy nie potrafiły go nawet poprawnie przygotować. Co więcej, norma EU wcale nie została złamana, tylko wykorzysatno lukę w definicji. Co gorsza inni producenci dokładnie tak samo wykorzystują ta lukę. Jedynie VW był na tyle głupi / odważny aby te swoje diesle oferować w USA, gdzie luki nie ma.
@bartek_j: Ale co ma do tego norma? Tu chodzi o to, że celowo sprzedawał produkt o gorszych parametrach technicznych niż podawał.
A polski sąd uzasadnił decyzję o odrzuceniu pozwu brakiem jurysdykcji nad Volkswagenem który prowadzi działalność w Niemczech. A głupi Amerykanie nie wiedzieli, że nie mają nad nim jurysdykcji :-D
W Polsce VW jest bezkarny, bo niestety prawa UE nie złamał. Norma spalin w EU jest inaczej sformułowana niż ta w USA. W USA jest jawny zapis o "defeat device" który został użyty. W EU tego nie ma, jest natomiast zapis że "w szczególnych okolicznościahc układ sterowania silnikiem może wchodzić w tryb w którym normy nie spełnia". Brak niestety precyzyjnej definicji tych "szczególnych okoliczności". Dodatkowa ciekawostka jest taka, że prawie wszystkie diesle
świadomie podając w opisie produktu zawyżone parametry
@GeraltRedhammer: Niestety nie, bo te parametry podane są w oparciu o określoną normę, która określa warunki pomiarowe. Rzecz w tym, że w tych właśnie warunkach (zupełnie nie do odtworzenia na drodze) te paramtery sa spełnione.
@bartek_j: Czyli powinno zostac otwarcie zadane pytanie:ktory urzednik UE jest odpowiedzialny i ile wzial pieniedzy za ustalanie zasad zwalczajacych uczciwa konkurencje. To jest wlasnie caly sens unii. Wykanczac konkurencje spoza Niemiec/Francji/Holandii/Belgii.
A pamiętacie sprawę General Motors i zabójczych sprężynek w stacyjkach? ( ͡°͜ʖ͡°) nikt z zarządu nie oberwał więzieniem.
Nie podniecajcie się za bardzo, po prostu rząd USA chroni własne korporacje, które mają gorsze rzeczy na sumieniu. Wykopanie VAG a przynajmniej mocne wizerunkowe uderzenie w firmę jest im po prostu na rękę.
@tmb28: Aha, i nie poniesli z tego tytulu zadnych konsekwencji? Jezeli juz przywolujesz ten przyklad, to roznica ze w GM byl to blad konstruktorski, a nie celowe oszustwo. Poza tym GM zaplacilo prawie $1mld kary i polecialy glowy prezesow.
Nie jest nikomu w GM na rękę z tego prostego względu, że sprzedaż VW w USA mieści się w granicach błędu statystycznego. Wszystkie marki koncernu VAG łącznie sprzedają mniej aut w USA, niż np. Subaru, które ma dwa modele na krzyż i jest mało popularne na tamtejszym rynku.
Wiecie co jest zabawne? Jak jedziecie swoim nowym Passatem na serwis i oni wam wgrywają soft, który ogranicza emisje spalin (ograniczenie mocy) Taki mają obowiązek i tak robią, tylko nikt klienta o zdanie nie pyta.
@Teoriawojny: Nie do końca. VW zazwyczaj daje trochę KM w "gratisie". Moje stare audi wg producena miało 110 KM. Po 12 latach na hamowni wynik: 121 KM. Więc po wgraniu nowego softa, Passat 2.0 TDI 140 KM, zamiast np. 155 KM ma faktycznie 140
Komentarze (49)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
A polski sąd uzasadnił decyzję o odrzuceniu pozwu brakiem jurysdykcji nad Volkswagenem który prowadzi działalność w Niemczech. A głupi Amerykanie nie wiedzieli, że nie mają nad nim jurysdykcji :-D
@GeraltRedhammer: Niestety nie, bo te parametry podane są w oparciu o określoną normę, która określa warunki pomiarowe. Rzecz w tym, że w tych właśnie warunkach (zupełnie nie do odtworzenia na drodze) te paramtery sa spełnione.
@jozwa-maryn Tylko czekać aż sądy w Polsce zaczną orzekać na podstawie amerykańskiego prawa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie podniecajcie się za bardzo, po prostu rząd USA chroni własne korporacje, które mają gorsze rzeczy na sumieniu. Wykopanie VAG a przynajmniej mocne wizerunkowe uderzenie w firmę jest im po prostu na rękę.
Z tego samego powodu VAG w EU jest bezkarny...
@tmb28:
Nie jest nikomu w GM na rękę z tego prostego względu, że sprzedaż VW w USA mieści się w granicach błędu statystycznego. Wszystkie marki koncernu VAG łącznie sprzedają mniej aut w USA, niż np. Subaru, które ma dwa modele na krzyż i jest mało popularne na tamtejszym rynku.
To coś takiego, jakby Fiat albo VW
Jak jedziecie swoim nowym Passatem na serwis i oni wam wgrywają soft, który ogranicza emisje spalin (ograniczenie mocy)
Taki mają obowiązek i tak robią, tylko nikt klienta o zdanie nie pyta.
Komentarz usunięty przez moderatora