Czołowe zderzenie podczas wyprzedzania. Nagranie w wideorejestratora!...
![Czołowe zderzenie podczas wyprzedzania. Nagranie w wideorejestratora!...](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_f45LSFRZwkRCsrM5Q7anz6pb32yxg24W,w300h194.jpg)
Do bardzo groźnego wypadku doszło po godzinie 6:00 na drodze wojewódzkiej nr 331 z Polkowic do Parchowa. Zderzyły się tam trzy samochody osobowe, dwie osoby zostały ranne. Przebieg wypadku zarejestrowała kamera. Na nagraniu widać, jak kierowca jednego z samochodów podczas wyprzedzania,...
- #
- #
- #
- 294
- Odpowiedz
Komentarze (294)
najlepsze
@niki_niki: Ale zanim koła się zablokują to hamulce działające z różną siłą już mają wpływ na trajektorię pojazdu, a także na kierunek działania wektorów sił już po zablokowaniu kół
Jadę jednopasmówką jako pierwszy w kolumnie przed sobą na przeciwnym pasie widzę inną kolumnę pojazdów.
Jak zaczynamy się do siebie zbliżać zauważam 3-4 auto z przeciwnej kolumny, które próbuje wysunąć się z kolumny, aby wyprzedzić auta przed sobą. Oczywiście jest podwójna ciągła linia na jezdni, wcześniej pionowy znak zakazu wyprzedzania. Mrugnąłem krótko długimi, bo może mnie nie widział, że jestem blisko, ale nie...
@elineusz: Masz na myśli, że ogólnie nie ma takiej zasady, ale kierowca mógł to w ten sposób odebrać, że go puszczam?
W ogóle dodam, że sytuacji wymuszeń pierwszeństwa w taki sposób, jak opisałem w poprzednim poście spotykałem więcej i na pewno nie tylko ja, ale pierwszy raz w
Nagrywający też geniusz mógł podjechać bliżej.
Komentarz usunięty przez moderatora
@wielbiciel_pieknych_dziewczyn: jak zwykle banda debili skupia się na tym co oczywiste, zamiast wynieść coś jeszcze z tego wideo i zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich nas na drogach.
Takich rzeczy powinni uczyć na kursach prawa jazdy. Byłem w takiej sytuacji nie raz i gdybym za każdym razem wciskał hamulec w podłogę straciłbym życie już dawno temu.
Minusujcie, ale taka prawda.
2 Jeśli by miał ABS to pompa znajduje się za w okolicach lewego przedniego koła - ja jej na zdjęciach nigdzie nie widzę
Mamy więc auto bez ABSu, z lekkim tyłem za to ciężkim przodem (silnik Diesla). Przeanalizujcie teraz klatka po klatce film. Tylne hamulce blokują koła w zasadzie w tym samym momencie - co pokazuje równą siłę hamowania tylnych kół. To się sprawdza na przeglądzie, różnice lewa prawa. Korektor siły hamowania ustala stosunek sil przód tył i nawet jak go nie ma to i tak na przeglądzie hamulce wychodzą dobrze.
Idąc jednak dalej, widać, że 206tka nie najechała prawą stroną na pobocze ani też na białą linię, asfalt mamy w zasadzie gładki. 206tka może mieć delikatnie skręconą kierownicę w prawo (ucieka na pobocze) co powinno spowodować przy zablokowaniu tyłu wyniesienie w go w LEWĄ stronę. Tył jednak idzie w prawo a przód w lewo. Oznacza to, lewe przednie koło hamuje a prawe przednie nie lub słabiej. Standard. Prawe przednie koło zawsze zalicza więcej dziur i kałuż.
W momencie wypadku wszystkie samochody są w cieniu drzew, debil z Seicento nie był oślepiony. Na początku filmu samochody przez chwilę są oświetlone przez Słońce i samochód z kamerą rzuca cień, ale tylko przez kilka