mikrofon rady nie daje z nagraniem dźwięku... szkoda :(
@factorys: a wiesz dlaczego ta lokomotywa/silnik tak fajnie brzmi? Bo jest "niedoskonały" rozkład zapłonów (podobnie jak amerykańskie V8) - kolejne zapłony na kolejnych cylindrach nie są rozłożone równomiernie. Podobnie jak przypadku V8 chodzi o wał (rozmieszczenie mocowania korbowodów na krzyż, albo w jednej płaszczyźnie) i wynikający z tego rozkład zapłonów w (nie) kolejnych cylindrach. Widać to na grafie zapłonów na poniższym
@NoOne3: Ciekawszym elementem tej lokomotywy jest jej silnik 10D100. Jest to 10 cylindrowy, przeciwsobny, dwusuwowy silnik wysokoprężny o mocy 3000 KM. Silnik posiada 10 pionowych cylindrów w każdym cylindrze od góry i od dołu są tłoki, kiedy tłoki zejdą się do siebie tworzą na środku wysokości cylindra komorę spalania do której wtryskiwany jest olej napędowy przez dwa wtryskiwacze będące naprzeciw siebie. Górny tłok steruje oknami dolotowymi zaś dolny wylotowymi. Układ
Układ "rozrządu" jest skonstruowany tak, że najpierw tłok dolny odsłania kanały wylotowe spaliny uciekają potem górny tłok odsłania kanały dolotowe następuje płukanie cylindra powietrzem potem dolny tłok zamyka kanały wylotowy a przez otwarte jaszcze perz chwile kanały dolotowe napływa powietrze powodując jego wstępne sprężenie.
@MusicURlooking4: a dokładnie wynika to z przesunięcia (obrócenia) wału górnych tłoków, względem dolnych, o 12stopni
Komentarze (24)
najlepsze
Kiedyś czekając na skm do szkoły jak jechał towar zawsze też liczyłem wagony :D
Nieco lepiej od kolegi co obok stał :)
@factorys: a wiesz dlaczego ta lokomotywa/silnik tak fajnie brzmi?
Bo jest "niedoskonały" rozkład zapłonów (podobnie jak amerykańskie V8) - kolejne zapłony na kolejnych cylindrach nie są rozłożone równomiernie. Podobnie jak przypadku V8 chodzi o wał (rozmieszczenie mocowania korbowodów na krzyż, albo w jednej płaszczyźnie) i wynikający z tego rozkład zapłonów w (nie) kolejnych cylindrach. Widać to na grafie zapłonów na poniższym
@MusicURlooking4: a dokładnie wynika to z przesunięcia (obrócenia) wału górnych tłoków, względem dolnych, o 12stopni