Porównanie wydajności Ubuntu i Windowsa 10 w grach
Serwis Phronix porównał wydajność 10 gier dostępnych natywnie na Windowsa i Ubuntu (czyli nie przez Wine). Wyniki tych testów są dość interesujące.
arct2 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 309
Serwis Phronix porównał wydajność 10 gier dostępnych natywnie na Windowsa i Ubuntu (czyli nie przez Wine). Wyniki tych testów są dość interesujące.
arct2 z
Komentarze (309)
najlepsze
In many of the higher-profile games ported to Linux by independent studios, the performance under Linux was only 60~70% of the Windows 10 performance. That's even for games that were released for Linux more than one year ago and has seen driver optimizations, post-release patches, etc. Most Linux gamers who dual-boot complain of newer Linux games performing slower than Windows and this is largely confirmed by our results.
@aiix: Jeśli Twój czas jest bezwartościowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Używam Ubuntu w pracy od 2 lat i często mam nawet losowe problemy nawet z takimi podstawowymi rzeczami jak zmiana tapety, podłączenie sluchawek bluetooth czy usypianie laptopa, więc nie chcę wiedzieć co by było jakbym chciał robić na nim coś więcej niż programować :D
Dobre podsumowanie.
a no tak zapomnialem ze jak ktos ogarnia linuxa to sobie z krzemionki wykopanej za domem sam podzespoly projektuje
pamietajmy ze windows przoduje w ilosci ludzi ktorzy na pccie tylko graja dlatego ze nie
Komputer do gier i ogólnie wydajnościowo multimedialny - stacjonarny windows
Komputer przenośny, poręczny elegancki do pracy pisemnej, jakies artykuły, jakieś kodowanie - macbook air. Pro nie ma sensu.
Komputer gamerski - tylko stacjonarny windows, żadne laptopy i
Kto w ogóle wymyślił dzielenie stron internetowych na "strony"
Ta reklama po prawej to jedyna jaka występuje na tej stronie.
Podział stron masz ze względu na czytelność tekstu, który jest dosyć długi i wrzucenie tego na jedną stronę powodowałoby niezły chaos. Każda strona to jeden test, plus na koniec dostajesz podsumowanie. Na wszystkich stronach ze sprawdzaniem wydajności podzespołów tak robią, tych polskich także.
Mnie też to trochę wkurza ale lepsze to niż typowo polskie
Roznica na intelu u znajomego byla tak duza, ze po wylaczeniu mogl grac w CSGO :D przed mial jakies 20klatek.
Spójrzcie na test radeonów Windows 10 vs Linux. Otwarte sterowniki niewiele ustępują zamkniętym, choć jeszcze niedawno nie dało się na nich grać wcale. Postęp jest ogromny.
http://www.phoronix.com/vr.php?view=24147
"poprawiono wydajność w o 20%"
W sterownikach na linuxa nikt tego nie robi i jest jedna ogólna implementacja potoku OpenGL dla wszystkiego.
W vulkanie, gdzie sterownik nie ma takiego pola do manewrowania zasobami (bo wszystko odopwiednio musiał poustawiać developer) różnica jest minimalna. Prawdopodobnie wynika z użytego kompilatora (intel vs gcc?).
Może gdyby się pobawić w tuning kernela
Linux może też przyspieszyc, ale nie musi. W tej sytuacji lepiej
Oczywistym jest fakt że wrapper będzie oferował niższą wydajność niż pełnoprawny port
Komentarz usunięty przez moderatora