W USA na przejeździe kolejowym można spędzić grubo ponad 30 minut, czekając aż przejedzie pociąg. Wielu z nas zapewne będąc przyzwyczajonym do polskich warunków nie rozumiało dlaczego przestępcy uciekając przed policją przedzierali się tuż przed pociągiem i policja stawała bezradna. Najdłuższe pociągi są jednak w Australii, gdzie potrafią mieć długość kilku kilometrów i można czekać na przejeździe nawet godzinę.
@nightstalk3r: niestety w przypadku towarowych często jest to samo, przejazd się zamyka, i po 5 minutach dopiero dojeżdża do niej towarowy z prędkością 5-10km/h...
@Nutaharion: Dodatkowo, weźmy sobie taką typową węglarkę.
15 metrów, pusta waży 25 ton
Dodajmy dwie lokomotywy do przewozu towarowego.
Oznacza, że skład miał ponad 2 km długości i ważył ponad 3 500 ton.
Typowa węglarka może pomieścić 80m^3 załadunku. Załóżmy, że wieziemy węgiel (2t na m3). Oznacza to, że gdyby cały skład byłby wypełniony węglem to byśmy mieli masę ponad 25 000 ton :D
Komentarze (184)
najlepsze
Najdłuższe pociągi są jednak w Australii, gdzie potrafią mieć długość kilku kilometrów i można czekać na przejeździe nawet godzinę.
15 metrów,
pusta waży 25 ton
Dodajmy dwie lokomotywy do przewozu towarowego.
Oznacza, że skład miał ponad 2 km długości i ważył ponad 3 500 ton.
Typowa węglarka może pomieścić 80m^3 załadunku. Załóżmy, że wieziemy węgiel (2t na m3). Oznacza to, że gdyby cały skład byłby wypełniony węglem to byśmy mieli masę ponad 25 000 ton :D
Wiadomo, że pełnych 130 wagonów byśmy pewnie