Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko173
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

401

Klient miał zapłacić za wezwanie do zapłaty. Więc zażądał zapłaty za swój list.

Klient miał zapłacić za wezwanie do zapłaty. Więc zażądał zapłaty za swój list.

O swoich potyczkach z dostawcą energii elektrycznej opowiedział pan Roman.

marekrz
marekrz
z
gk24.pl
dodany: 28.01.2016, 18:37:33
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    oszukujo
  • #
    patologia
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (68)

najlepsze

mnlf
mnlf
28.01.2016, 19:27:20
  • 270
Trochę źle to rozegrał.

Powinien najpierw zażądać zwrotu tych 76gr przekazem pocztowym albo przelewem i wyznaczyć na to konkretny termin (najlepiej 7 albo 14 dni tak jak sam dostaje rachunki).

A potem gdy ten termin mienie a pieniądze nie wpłyną (a nie wpłyną bo oni mają straszne problemy ze zrobieniem przelewu do klienta) wysłać wezwanie do zapłaty za które zażądać zgodnie z umową dodatkowo 34,39 i wyznaczyć kolejny termin.

Potem
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

xniorvox
xniorvox
28.01.2016, 19:36:41
  • 125
@mnlf: To smutne, że trzeba się orientować w niuansach prawnych, żeby swobodnie prowadzić takie banalne rozliczenia jak rachunki za prąd. W takich oczywistych wypadkach prawo powinno murem stać za konsumentem. Nawet ślepy widzi, że opłata 34 złotych za wysłanie listu jest zawyżona. I nie ma powodu, żeby jednej stronie umowy przysługiwały inne prawa niż drugiej. Jeśli chodzi o ścisłość, to klient powinien naliczyć zakładowi nawet wyższą opłatę, ponieważ poniósł wyższe
  • Odpowiedz
dzikireks
dzikireks
dzikireks
28.01.2016, 22:37:01
  • 37
@mnlf: jedyny feler w tym procederze jest taki, ze piszesz "zazadac 34,39 zgodnie z umowa", a umowa owa okresla jedynie mozliwosc obarczania taka oplata przez DOSTAWCE, a nie ODBIORCE. Wiec w umowie nie ma to zadnego umocowania.
To, czego w prawie brakuje moim zdaniem, to domyslnej obustronnosci umow - powinno byc iwec tak, ze jesli podmiot A za czyn X zada iles tam pieniedyz, to powinien placic dokladnie tyle samo
  • Odpowiedz
i.....d
i.....d
konto usunięte 28.01.2016, 20:10:45
  • 18
Od paru miesięcy proszę Energę, aby wystawili mi fakturę do zapłaty, gdyż żadne rachunki nie przychodzą za prąd, Energa potwierdza, że nie wystawiła jeszcze rachunku i dalej z tym nic nie robią, mimo wielu przypomnień z mojej strony o sytuacji, czyli ja jestem w zupełnie odwrotnej sytuacji, Energa nie chce ode mnie żadnych pieniędzy, mimo, że bardzo bym chciał im zapłacić za energię. Po jakim czasie już nie będą mieli prawa ode
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Diamonddog
Diamonddog
28.01.2016, 20:29:25
  • 9
@i_love_poland: O ile pamiętam to 3 lata.
  • Odpowiedz
bob_budowniczy
bob_budowniczy
28.01.2016, 21:17:45
  • 8
@i_love_poland: mam to samo, od połowy lipca nie są w stanie wystawić rachunku. Mam rozliczenie rzeczywiste i sam podaje stan licznika, tylko że licznik wymienili na nowy. Systemy Energii nie ogarniają, że stan nowego licznika jest niższy od starego i wyskakuje komunikat "stan licznika nie może być niższy od poprzedniego". Telefony, e-maila, reklamacje w ich platformie nic nie dają, więc na złość wczoraj podpisałem umowę o zmianę dostawcy energii elektrycznej
  • Odpowiedz
Arrgon
Arrgon
28.01.2016, 23:53:48
  • 11
"Koszt wysłania listu, papieru i wydruku na pewno był mniejszy" jak ja uwielbiam takie p---------e...
Tak a pracownik siedzący w darmowym budynku, przy darmowym komputerze, zasilanym darmową energią, na darmowym programie księgowym działającym pod darmowym windowsem, sprawdzał wszystkie dane za darmo popijając to pewnie darmową kawą a to wszystko dlatego, że pokrzywdzony klient przez 2 MIESIĄCE (!) nie zapłacił bo "miał problem z elektronicznym kontem" zupełnie jakby nie było przekazów pocztowych albo
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....u
n.....u
konto usunięte 29.01.2016, 06:04:21
  • 2
@animals66: cokolwiek by to nie było, to ma 100% racji.
  • Odpowiedz
miken1200
miken1200
miken1200
29.01.2016, 07:02:23
  • 11
@nieuczestniczewrealizacjiprojektu: Rację @Arrgon: ma co do zasad, ale wątpię, by koszt i tak wyszedł te 34zł. Taki pracownik nie wysyła jednego listu dziennie, tylko jak już to tysiąc w miesiącu. 20 dni roboczych x 50 listów dziennie = 1000 listów miesięcznie - jednocześnie te 50 listów dziennie daje ponad 9 minut na jeden list, więc spokojnie może ich wysłać 2 razy tyle. Jeśli wysyła mniej to nie ma
  • Odpowiedz
komoorki
komoorki
komoorki
28.01.2016, 21:04:35
  • 7
Wszystko fajnie, szkoda tylko że klient nie wywiązuję się ze swojej umowy z Energą - nie reguluje płatności w terminie.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

drugie_wcielenie
drugie_wcielenie
29.01.2016, 07:28:59
  • 1
Nie rozliczył się w terminie z Energą, bo miał problem z elektronicznym kontem. Zrobił to z dwumiesięcznym poślizgiem - opisuje Czytelnik, który w sprawie syna występuje jako pełnomocnik.


@komoorki:
  • Odpowiedz
mariusz5891
mariusz5891
29.01.2016, 06:32:50
  • 6
Nie rozliczył się w terminie z Energą, bo miał problem z elektronicznym kontem. Zrobił to z dwumiesięcznym poślizgiem - opisuje Czytelnik
mariusz5891 - > Nie rozliczył się w terminie z Energą, bo miał problem z elektroniczn...

źródło: comment_yT4I4emNATzMxsyjA2lTbWumj79lEIjD.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kwiateusz
kwiateusz
29.01.2016, 08:28:52
  • 0
@mariusz5891: akurat było spory problem z ich systemem, np jak ja mam rozliczenie rzeczywiste to mogę podać odczyt dopiero po miesiącu i po tym jak zapłacę fakturę. Zapłaciłem, a ich system nie ogarniał przed ponad 1.5 miesiąca ze przyszła wpłata, nawet na koncie było info że konsultanci tez nie wiedza czy doszło czy nie. I tak prawie po 2 miechach podałem odczyt. Co prawda w komunikacie było że obędzie się
  • Odpowiedz
mariusz5891
mariusz5891
29.01.2016, 08:36:17
  • 0
@kwiateusz: To jeszcze raz zacytuję: "miał problem z elektronicznym kontem"
To klient miał problem z elektronicznym kontem, a nie Energa.
  • Odpowiedz
H.....r
H.....r
konto usunięte 29.01.2016, 05:29:35 via Android
  • 4
Na rachunki mam wygodny sposób. Na wszystko mam ustawione zlecenie stałe. Z górką. Powiedzmy rachunek średnio 85zł, a zlecenie na 100zł. W ten sposób u każdego dostawcy mam co roku nadplatę i jeden miesiąc bez opłat. Uprzedzam teksty typu po co ich dorabiać, na lokatę odłóź itp. Nie chce mi się w to bawić. Moim sposobem mam zawsze spokój z rachunkami. I kiedy większość ma niedopłaty przy rocznym wyrównaniu, ja śpię spokojnie
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

piotrrz
piotrrz
piotrrz
29.01.2016, 08:06:39
  • 3
obsługa klienta w Enerdze nie istnieje. w ubiegłym roku zamiast 150zł zrobiłem im przelew na 1500zł. Wypełnienie wniosku o zwrot poprzez stronę w ebok nie było możliwe (niby złożyłem, ale system w przebudowie i żadnego potwierdzenia jego wpływu). Złożone pismo poprzez mail o zwrot kasy po 30 dniach bez odpowiedzi. Kilkukrotne kontakty telefoniczne (za każdym razem czekanie na połączenie to blisko 40-50 minut) upominające o to również (jeden konsultant twierdził że zwrot
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cacum3
cacum3
30.01.2016, 18:31:15
  • 0
@piotrrz: Ty a nie mogłeś poleconym jak człowiek?
  • Odpowiedz
m.....m
m.....m
konto usunięte 29.01.2016, 10:13:05
  • 2
Koszt pojedynczego wezwania do zapłaty nie może przekroczyć 34,39 zł


= wynosi 34,39 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

S.....r
S.....r
konto usunięte 28.01.2016, 22:52:42 via Android
  • 1
a ja rozważałem zmianę dostawcy prądu na tę firmę...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fstab
fstab
29.01.2016, 00:35:09
  • 0
@Sicamber: jeśli chcesz płacić z poślizgiem 2 msc to faktycznie nie opłaca ci się to.
  • Odpowiedz
frostdemon
frostdemon
28.01.2016, 22:39:18
  • 1
Haha, nad nami mieli biuro. Nie wiem co się stało, ale już dobre dwa lata w tym miejscu nie funkcjonują. W sumie się nie dziwię, że mają b----l, bo ci co tam pracowali nie ogarniali nawet parkowania na swoich wyznaczonych miejscach (jebitne tabliczki przy każdym stanowisku), przez co musieli kilkanaście razy przestawiać samochody.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....u
n.....u
konto usunięte 29.01.2016, 06:08:47
  • -3
@frostdemon: fajny feedback jeśli chodzi o parkowanie. super cenna jest tez informacja o przeniesieniu jednej z miliarda placówek biurowych - to na pewno z powodu tych 35 złotych. :-D z pewnością to, że to najbardziej nowoczesna firma energetyczna w Polsce która na przykład jako pierwsza wprowadziła systemy zdalnego odczytu na ogromną skalę i rozpisała rekordowe przetargi na wymianę liczników na elektroniczne konsekwentnie realizując dyrektywy UE w pierwszej kolejności... to już
  • Odpowiedz
frostdemon
frostdemon
29.01.2016, 06:14:05 via Android
  • 1
@nieuczestniczewrealizacjiprojektu: chopie, to była jedna z siedzib głównych. Same dyrektory i kierowniki. Zawsze bekę mieliśmy z ich nieogarnięcia życiowego.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Zmowa cenowa banków - Zgłoszenie do UOKiK
Zmowa cenowa banków - Zgłoszenie do UOKiK
4784
Wyciek cen prawie 100 tysięcy nowych mieszkań w całej Polsce
Wyciek cen prawie 100 tysięcy nowych mieszkań w całej Polsce
4642
Rocznica śmierci mireczka @WudWaKa
Rocznica śmierci mireczka @WudWaKa
4579
Dyskryminacja mężczyzn przybiera formy groteskowe.
Dyskryminacja mężczyzn przybiera formy groteskowe.
2951
19 lat. 119 punktów karnych. Deportacja.
19 lat. 119 punktów karnych. Deportacja.
2661
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #europa
  • #prawo
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #swiat
  • #historia
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #policja
  • #warszawa
  • #niemcy
  • #usa
  • #sport

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl