Premiera mojej gry + podsumowanie roku w gamedevie mobilnym
Ponad rok temu wydałem moją pierwszą grę na Androida, teraz wydaję czwartą i chciałbym się podzielić moimi przemyśleniami nt. gamedevu mobilnego + trochę statystyk o moich grach :)
TadeuszSynZygmunta z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 112
- Odpowiedz
Komentarze (112)
najlepsze
Ale to już nie mój problem tylko microsoftu, to oni powinni wychodzić z inicjatywą do devów jeżeli chcą więcej aplikacji w ich sklepie, wiem że kiedyś były jakieś programy wspierające twórców aplikacji i gier na ich platformę.
Ja zbyt ambitnie podchodzę do tego tematu (inaczej nie chce) i tak z projektu planowanego na 2 lata, po ponad 2 latach nie mam ukończone nawet 1/10 projektu.
Tak więc terminy w granicach 3 tygodni przedłużane do "aż" 3 miesięcy są dla mnie mega.
W swoją ostatnią grę postanowiłem trochę zainwestować. Implementowałem wszystko sam, ale grafiki i dźwięki postanowiłem skądś wygrzebać.
Grafika:
Jako że nie jestem grafikiem, a chciałem żeby aplikacja nie odstraszała na pierwszy rzut oka, postanowiłem czegoś poszukać. O serwisach z darmowymi obrazkami można zapomnieć. Albo totalny badziew, albo ciężko zebrać obrazki, które będą do siebie jakoś tam pasowały. Zacząłem szukać w płatnych serwisach. Niektóre serwisy ze "stockowymi" obrazkami mają bardzo dziwne licencje. Obrazki są piekielnije drogie i nałożone są limity na maksymalną ilość kopii. Ostatecznie zdecydowałem się na Deposit Photos (http://pl.depositphotos.com/). Licencja rozszerzona pozwala na publikację grafik w aplikacji mobilnej. Koszt jednego obrazka to 81$ w licencji rozszerzonej. Sporo, ale można wyszukać obrazki, które składają się z wielu elementów. W moim przypadku miałem grafikę wektorową, więc mogłem bez problemu powycinać to co mnie interesowało. Ostatecznie wystarczył mi zakup 2
Czy gamedev to jest Twoje zajęcie poboczne, czy robisz to po godzinach?
Komentarz usunięty przez moderatora