Kiedy Abramowicz budował swój "jacht" Eclipse w Hamburgu, w pewnym momencie przyjechał Wania z Moskwy i powiedział "stop project". Spytali się o co chodzi. A on ze jakiś szejk w Arabii buduje swój jacht który będzie od tego dłuższy. Wiec postawiono przeciąć i wstawić 12 metrów. Wydawało mi się te to dość trudne zadanie. Patrząc na ten filmik, to to co zrobili w Hamburgu to była bułka z masłem
@p10trek: Wiem że został wydłużony w stosunku do pierwotnych planów, ale nie było to podczas budowany tylko na samym początku. I o około 3m, nie o 12.
btw. co do niemieckiej dokładności i braku poszanowania do łamania zasad - przy wejściu na statek była bramka do odbijania wejśc i wyjść, przy niej stał strażak i sprawdzał czy mamy ochronne buty (z blachą) oraz kask. No i jednego dnia kolejka do wejścia
Myślałem, że będę filmik przewijać, nawet nie zauważyłem, jak cały zobaczyłem. Niesamowite, pytanie jak przy zderzeniu z górą lodową, nie złamie się? Spawane podłużnice nie napawają mnie zaufaniem .... :P
@thinker: Góra lodowa uderza od przodu, więc raczej nie jest dużym zagrożeniem dla śródokręcia. Bardziej bałbym się złamania na fali. Choć jakby nie patrzeć to nowe statki też składa się z segmentów, więc nie jest tak źle.
A pytanie do jakiegoś 'ingyniera' co ma jakieś pojęcie o budowie statków. Czy wzmacnia się jakoś kadłub od środka czy to wszystko trzyma się tylko na spawach tych fragmentów?
Komentarze (36)
najlepsze
btw. co do niemieckiej dokładności i braku poszanowania do łamania zasad - przy wejściu na statek była bramka do odbijania wejśc i wyjść, przy niej stał strażak i sprawdzał czy mamy ochronne buty (z blachą) oraz kask. No i jednego dnia kolejka do wejścia
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szkielet_kad%C5%82uba_jednostki_p%C5%82ywaj%C4%85cej
Ale najważniejsze że się nie przewrócił podczas wydokowania !