Jedź bezpiecznie odc. 540
Zawracanie na sygnalizatorze S3. Omijanie i wyprzedzanie bezpośrednio przed i na przejściu dla pieszych.
volter11 z- #
- #
- #
- #
- #
- 167
Zawracanie na sygnalizatorze S3. Omijanie i wyprzedzanie bezpośrednio przed i na przejściu dla pieszych.
volter11 z
Komentarze (167)
najlepsze
@FatalBomb: Równie dobrze, można powiedzieć, że sygnał zielony - strzałka w lewo ZABRANIA jechać na wprost lub skręcić w prawo. I znów zielony czegoś "zabrania"?
edit: Strzałka zielona zezwala jechać tylko w wyznaczonym kierunku. Czy z tego wynika, że zabrania jechać gdzie indziej? kwestia filozoficzno-akademmicka
Jeżdżę tamtędy codziennie i się szczerze mówiąc nie dziwię gdy ktoś tak zawraca a nie zauważyłem też żeby jakoś bardzo wpływało na płynność ruchu. W godzinach poza szczytem nie ma praktycznie żadnego wpływu a w
Z powyższego filmu wynika, że na części z tych skrzyżowań podczas zawracania występuje możliwość kolizji, dlatego stosuje się TYLKO znak S-3e (ew.
A już ten #!$%@? przepis o "wyprzedzaniu" na przejściu dla pieszych jak masz dwa pasy w jedną stroną to rodem z monty pythona. Od jutra dla jaj będę wpuszczał kierowców w maliny - zahamuję i wystawię łosia, a nuż go pały strzelą. Koniec świata.
A jak chcesz uniknąć potrąceń, jeśli zarówno pieszy nie widzi samochodu, jak i kierowca pieszego? Faktem jest, że przepis ten umożliwia łatwe wrobienie kogoś w mandat, więc powinien być stosowany z rozsądkiem, jednak ograniczenie możliwości wyprzedzania na przejściach ogólnie jest dobrym pomysłem.
pewnie sie bal ze nie zda
I w Poznaniu też https://www.google.pl/maps/@52.443621,16.928866,3a,15y,149.46h,89.71t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5SP7BOoKcQ6vFYN3oWKxiw!2e0
ale ostatnio ją wyłączyli bo przy dużym ruchu nie było szans z tej strzałki skorzystać.
Podobnie tutaj https://www.google.pl/maps/@52.435772,16.912337,3a,35.1y,194.16h,92.43t/data=!3m4!1e1!3m2!1sYNoIomS1k0r33oRHAeZaFQ!2e0 i do przecięcia są cztery pasy ruchu na jednej jezdni plus kolejne trzy na drugiej :)
Nawet zapamietalem dokladnie nazwe:
"sygnalizator kierunkowy s-3"
zawsze uzywam w pelnej dlugosci.
Czy zatem na każdym skrzyżowaniu i przejeżdzając przez puste przejscie dla pieszych mam zwolnić i dostosowac prędkośc do wolniejszego pojazdu? Mam wrażenie, że to otwiera możliwość nadużyć i ciężko się wybronić. W Warszawie wiele
Komentarz usunięty przez moderatora
Obejrzyj jeszcze raz filmik z tego wykopu. Co drugi kierowca, który zawraca, blokuje jednocześnie samochody z tyłu. I nie ma tam raczej miejsca, aby go wyprzedzić z prawej.
Nie twierdzę, że nie da się tego usprawnić, zdecydowanie można próbować inaczej projektować skrzyżowania. Jednak na takim skrzyżowaniu, jak to z wykopu, zawracający kierowcy zdecydowanie szkodzą innym.
Zwróćcie uwagę na 8:31, babeczka wymija lewym autobus, który porusza się chyba żwawo i w momencie jego wymijania całe przejście dla pieszych zajmuje autobus=nie ma pieszego na przejściu.
Wiem, przepisy, zakaz wymijania bezpośrednio przed jak i na przejściu dla pieszych.
Zwróciłem na to uwagę, bo jadąc dzisiaj Opolską w Krakowie po zjezdzie z wiaduktu przed stacją shell czy inny statoil (zaraz przed makro i
Tu wam nie przeszkadza obniżenie płynności ruchu?
Tablice możesz sobie publikować do woli, nie są daną osobową.