Cała prawda o przebiegach aut używanych w Polsce
Ze specjalną dedykacją dla Mirków handlarzy i Januszów biznesu połączyłem się z WebApi Allegro i zrobiłem wykres przedstawiający jakie są najczęstsze przebiegi używanych samochodów osobowych. Próba zrobiona na 50000 aut różnych marek i różnych roczników wystawionych na Allegro. Wnioski wysnujcie...
tmie z- #
- #
- #
- #
- #
- 42
- Odpowiedz
Komentarze (42)
najlepsze
Wtedy ładnieby było widac, ze powiedzmy auta roczne mają około 30k, 2 letnie koło 60, 5 letnie ze 150, i potem nagle stop nawet 15 latki nie przebijają magicznej granicy 200kkm.
NAtomiast z tego wykresu ktory zamiesciłeś niczego ciekawego wywnioskowac nie mozna (w szczególnosci tego, ze liczniki są cofane)
edit
Nowe auta najczęściej kupowane są do eksploatacji - czyli nabijają dużo kilometrów. Po 5 latach kończy się gwarancja i leasing/kredyt i przychodzi czas na wymianę na nowe - auto jest wtedy sprzedawane.
Auta używane są najczęściej kupowane wtedy przez mniej wymagających użytkowników - takich co z auta korzystają znacznie mniej, więc przebiegi maleją. Im auto
Ale gdyby spojrzeć na rzeczywiste przebiegi na przekroju aut, to sądzę, że można by znaleźć trend, gdzie z każdym rokiem, średni roczny przelew maleje - a szczególnie po 5 roku (najczęstsza długość kredytu i rozszerzonej gwarancji).
Kryteria:
Otomoto. Samochody osobowe używane.
Kraj źródłowy: z całej Polski
Stan techniczny: nieuszkodzony
A z w wykresu Diabl0 wynika, że po osiągnięciu przez właściciela 200 tys km przez kolejne 10 lat nie przejeżdża się żadnego dystansu no może z wyjątkiem jazdy w niedzielę do pobliskiego kościoła. Za to w wieku 23 lat dochodzi się do wniosku że to nie ma sensu i ponownie zaczyna się normalnie jeździć wykręcając tysiące