Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko269
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Informacje
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum

50

ŚMIERĆ

ŚMIERĆ

Z logicznego punktu widzenia śmierć tak naprawdę nas nie dotyczy, co słusznie zauważył Epikur mówiąc: „Bo gdy my istniejemy, śmierć jest nieobecna, a gdy tylko śmierć się pojawi, wtedy nas już nie ma.” Śmierć to tylko mentalna projekcja w umyśle, której cholernie boi się ego, czyli...

filozof35
filozof35
filozof35
z
wykop.pl
dodany: 02.11.2014, 20:46:45
  • #
    filozofia
  • #
    egzystencja
  • #
    duchowosc
  • 31
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ŚMIERĆ

Z logicznego punktu widzenia śmierć tak naprawdę nas nie dotyczy, co słusznie zauważył Epikur mówiąc: „Bo gdy my istniejemy, śmierć jest nieobecna, a gdy tylko śmierć się pojawi, wtedy nas już nie ma.”

Śmierć to tylko mentalna projekcja w umyśle, której cholernie boi się ego, czyli iluzoryczna konstrukcja stworzona przez społeczeństwo. Czy boisz się śmierci? ... A boisz się zasypiać? Wiesz co się dzieje z tobą podczas głębokiego snu? Twoje ego umiera. Czy coś cię wtedy boli, albo czujesz dyskomfort? A może jest ci nieprzyjemnie?

Jeśli dalej się boisz, zrób krótkie ćwiczenie; cofnij się w myślach 1000 lat. Czy wtedy istniałeś? Twój zaprogramowany przez naszą kulturę umysł podpowiada ci że nie (choć tak naprawdę nie wiadomo), więc skoro cię nie było, to nie mogłeś nic odczuwać – nie było żadnego dyskomfortu ani bólu, a tego boi się człowiek, nie śmierci.

Swoją drogą to bardzo ciekawe, że ludzie w naszej kulturze zastanawiają się co będzie po śmierci. Dlaczego nie zastanawiamy się co było z nami przed narodzinami? Ciekawe, prawda?

Słynny Filozof - Facebook

Komentarze (31)

najlepsze

H.....r
H.....r
konto usunięte 03.11.2014, 11:55:50
  • 3
Z logicznego punktu widzenia śmierć tak naprawdę nas nie dotyczy, co słusznie zauważył Epikur mówiąc: „Bo gdy my istniejemy, śmierć jest nieobecna, a gdy tylko śmierć się pojawi, wtedy nas już nie ma.”


Czyli: (rzekomy) koniec naszego istnienia nas nie dotyczy, bo po nim nie ma już "nas". Tak samo jak wp#%#@%$ nie dotyczy naszych zębów, bo po nim już ich nie ma.

Śmierć to tylko mentalna projekcja w umyśle, której cholernie boi się ego, czyli iluzoryczna konstrukcja stworzona przez społeczeństwo.


XIX
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....r
n.....r
konto usunięte 03.11.2014, 12:16:00
  • 2
@Hipstuhr: Albo "filozofpalezadużotrawki" też do tych bredni pasuje.
H.....r
H.....r
konto usunięte 11.11.2014, 21:25:38
  • 1
@filozof35: niebieskie słowo "kliknij" faktycznie można kliknąć...
BillHickok
BillHickok
BillHickok
03.11.2014, 09:04:45 via Android
  • 3
Ok ale samego umierania w męczarniach mogę się bać?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BillHickok
BillHickok
BillHickok
03.11.2014, 13:40:59
  • 1
@Kelemele: Wiem o tym, sam o tym myślałem dawno temu już, ale wcale by mnie to nie pocieszyło gdybym wiedział że czeka mnie śmierć w męczarniach
Kelemele
Kelemele
Kelemele
03.11.2014, 13:39:06
  • 0
@BillHickok: Możesz, ale jak umrzesz to i tak z tego bólu nic nie zostanie :)
n.....r
n.....r
konto usunięte 03.11.2014, 11:27:11
  • 2
Wszystko dobrze, jest tylko jedno ale. Większość z nas nie boi się własnej śmierci, tylko śmierci swoich bliskich, lub co się z nim i stanie gdy nas zabraknie. Boimy się o tych, których kochamy. Oczywiście w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia będziemy walczyć, z naturą nie wygrasz.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

s.....e
s.....e
konto usunięte 02.11.2014, 22:24:41
  • 2
(...) Swoją drogą to bardzo ciekawe, że ludzie w naszej kulturze zastanawiają się co będzie po śmierci. Dlaczego nie zastanawiamy się co było z nami przed narodzinami? (...)


@filozof35: Żyjąc tu i teraz, podlegamy, i jesteśmy uzależnieni od fizycznych praw rządzących tym światem materialnym. Czas to jedna z cech, które go definiuje i która, prawdopodobnie po śmierci w ogóle nie istnieje. Trochę jak w tym filmie - przez analogie do
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

filozof35
filozof35
filozof35
Autor
12.11.2014, 13:44:45
  • 0
No tak, wilczyca i bliźniaki. Można było się spodziewać czegoś takiego.

No ale dobrze, zgadzam się, że wszyscy wykazujemy przejawy instynktu samozachowawczego, a nawet robi to niesocjalizowany pantofelek. Masz rację.

Co to jednak ma do rzeczy, że ludzie na ogół boją się śmierci? Zestawiasz na tym samym poziomie przejawy instynktu, z logicznym uzasadnieniem strachu przed śmiercią. A jesteś w stanie przyjąć, że są różni ludzie i z różnych powodów boją się śmierci?

No
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

filozof35
filozof35
filozof35
Autor
14.11.2014, 15:17:43
  • 1
@Hipstuhr: Dziękuję, miło się rozmawiało. Dużo zdrowia, mało strachu i ogólnie cierpienia. I pamiętaj, że w tzw. nauce są też ludzie, którzy nie są do końca uczciwi i pod szyldem "nauka" tworzą (podobnie jak w religii) dogmaty. Nie odniosę się już do tego co napisałeś, bo po 1. nie mam już na to ochoty, a po 2. wszystko już napisałem. Jeszcze raz pozdrawiam i dużo szczęścia :)
H.....r
H.....r
konto usunięte 14.11.2014, 08:14:39
  • 1
@filozof35: wołaj po nicku, jak odpowiadasz.

Co to jednak ma do rzeczy, że ludzie na ogół boją się śmierci? Zestawiasz na tym samym poziomie przejawy instynktu, z logicznym uzasadnieniem strachu przed śmiercią. A jesteś w stanie przyjąć, że są różni ludzie i z różnych powodów boją się śmierci?


Z różnych przyczyn obok instynktu samozachowawczego? Owszem, pytanie tylko, na ile te przyczyny są wobec niego wtórne (choć nie muszą być). No i fajnie, że w końcu dopuszczasz istnienie różnorodnych (w tym logicznie, czyli racjonalnie uzasadnialnych) przyczyn strachu przed śmiercią, a nie tylko tych wynikających z jakiegoś kulturowego
kinlej
kinlej
kinlej
03.11.2014, 09:44:07
  • 0
Z tego samego logicznego punktu widzenia zabijając kogoś nie robisz mu krzywdy. Nieistniejącemu nie dzieje się krzywda.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pabick
Pabick
Pabick
03.11.2014, 06:51:48
  • 0
Po śmierci będzie to samo co przed narodzinami (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Fallenzgr
Fallenzgr
Fallenzgr
02.11.2014, 21:01:42
  • -2
Już to rozkminialiśmy - http://www.wykop.pl/wpis/10033436/wiecie-co-jest-najgorsze-w-opcji-braku-czegokolwie/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bijotai
bijotai
bijotai
02.11.2014, 23:47:58 via Android
  • -5
Spoko jesteśmy tylko avatarami i tyle xD
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

magda_em
magda_em
magda_em
02.11.2014, 23:34:34
  • -5
smierci nie ma...

  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Wykop ukrył wpisy z tagu #nieruchomosci dla niezalogowanych użytkowników
Wykop ukrył wpisy z tagu #nieruchomosci dla niezalogowanych użytkowników
5731
Mireczki, coraz gorzej widzę :( - wykop efekt
Mireczki, coraz gorzej widzę :( - wykop efekt
3817
TVP zmanipulowało wypowiedź na temat Kredytu 0%
TVP zmanipulowało wypowiedź na temat Kredytu 0%
3119
Mija rok od wypadku na A1. Co prokuratura robi w sprawie Sebastiana M.?
Mija rok od wypadku na A1. Co prokuratura robi w sprawie Sebastiana M.?
3103
Chłopcy otrzymują gorsze oceny w szkole, bo są systemowo dyskryminowani
2830
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #psychologia
  • #religia
  • #przemyslenia
  • #nauka
  • #cytaty
  • #kino
  • #filozofiadlajanuszy
  • #pytanie
  • #ciekawostki
  • #zycie
  • #ksiazki
  • #heheszki
  • #nietzsche
  • #gruparatowaniapoziomu
  • #etyka

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Informacje

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Ciekawostki