@Arrival: I tak powinno być na długich trasach np. z północy na południe Polski. Mniejszy ruch tirów na drogach, mniejsze koleiny, większe bezpieczeństwo a i kolej miała by co robić...
No a podobno przecież tiry na wagony można załadować tylko od czoła, albo od końca, to jak to tak?
Kolejny przykład na to, że jak coś trzeba zrobić, to znajdzie się na to sposób, i żadne biadolenie, ze wolno, że nie da się, że ktoś w g---o wlazł, nie przekona mnie, że tirów nie da się przerzucić na tory na głównych szlakach handlowych.
@przegryzam: właśnie też tak sobie myślałem że po cholerę kombinować z całymi naczepami skoro zarówno na wagony jak i naczepy łatwo można zapakować kontener... do tego potem na statek nawet wielo-poziomowo... lub na składzie.
Takie trochę zabieranie się od d.. strony do problemu, gdy od dawna sposób jest prostszy i tańszy.
Kombinowanie jak koń pod górę. Przystosować naczepy do kontenerów, każdy TiRowiec ma swój wózek a w zakładzie pakują mu tylko dźwigiem kontener który to potem ładuje się na pociąg, kontenerowiec albo nawet samolot. Proste, proszę nobla.
zaraz będzie, że tirowcom zabiera ktoś chleb i inne pierdoły... ogarnijcie to szerzej.. jeśli cały transport poszedłby na tory ci sami tirowcy którzy jeździli długie trasy ogliby przesiaść się do dostawczaków które w sumie i tak muszą rozwieźć towar ze stacji... same plusy, więcej są w domu, mniejszy ruch na drogach, większe bezpieczeństwo, dodatkowo zarabia kolej dzięki czemu i trasport ludności byłby bardziej komfortowy...
Generalnie transport kołowy powinien współdziałać z transportem kolejowym i tak się też dzieje. Nawet u nas sporo się transportuje koleją. Ale są pewne granice opłacalności. Twoje argumenty są delikatnie mówiąc nietrafione, jedna ciężarówka która przewozi 24 t towaru spali około 32-35l na 100 km, a do przewiezienia tego samego towaru potrzeba 24 dostawczaki które spalą 10-12l na 100 km więc sobie policz, że spalone zostanie dużo więcej paliwa. Żadne
@killer87: eh jasne ale prosiłem o zerknięcie na to szerzej.. regulacje w posaci wywalenia tirów na tory musiałby wiązać się z pewnymi rozwiązaniami prawnymi. Wiesz może i więcej kierowców itd. itp. ale też mniej spalonej wachy, nie ma konieczności wykupowania winiet itd. itp. myślę, że nawet gyby koszta były odrobinę wyższe i tak by się nic nie stało bo suma sumarum i tak byłoby na plus (ogarnięcie sieci torowej, więcej
Nie wiem jak w Polsce z tym stoimy ale wiem ze otwiera u nas teraz filię firma spedycyjna z US która specjalizuje się w takim czymś, nie wiem czy to wypali bo o ile przy powierzchni stanów zjednoczonych to ma sens to u nas raczej nie...
@Dolan: U nas masz lotniska co 10km a niedługo pewnie będzie można polecieć Radom-Warszawa albo Gdynia-Gdańsk więc się nie przejmuj odległościami, damy radę ;)
Komentarze (65)
najlepsze
Pociąg relacji Swarzędz->Rotterdam tam w Europorcie na prom i płyną do UK..rozładowane, załadowane i droga powrotna ( ͡° ʖ̯ ͡°)
pociąg intermodalny Swarzędz-Rotterdam
a załadunek wygląda tak:
Kolejny przykład na to, że jak coś trzeba zrobić, to znajdzie się na to sposób, i żadne biadolenie, ze wolno, że nie da się, że ktoś w g---o wlazł, nie przekona mnie, że tirów nie da się przerzucić na tory na głównych szlakach handlowych.
Takie trochę zabieranie się od d.. strony do problemu, gdy od dawna sposób jest prostszy i tańszy.
Generalnie transport kołowy powinien współdziałać z transportem kolejowym i tak się też dzieje. Nawet u nas sporo się transportuje koleją. Ale są pewne granice opłacalności. Twoje argumenty są delikatnie mówiąc nietrafione, jedna ciężarówka która przewozi 24 t towaru spali około 32-35l na 100 km, a do przewiezienia tego samego towaru potrzeba 24 dostawczaki które spalą 10-12l na 100 km więc sobie policz, że spalone zostanie dużo więcej paliwa. Żadne
Komentarz usunięty przez moderatora