Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko434
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum

1945

Powstanie elektrownia atomowa! Rząd przyjął program jądrowy

Rząd przyjął Program Polskiej Energetyki Jądrowej. Od tej decyzji konsorcjum firm na czele z PGE uzależniało swoją decyzję o zaangażowaniu w budowę pierwszych reaktorów. Prąd z atomu może popłynąć już pod koniec 2024 r.

Szewczenko
Szewczenko
z
wyborcza.biz
dodany: 28.01.2014, 15:02:12
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • 343
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (7)

Działający polski reaktor jądrowy wysokiej mocy :)

skopu
z pl.wikipedia.org
  • 11

jak ma być bezpiecznie to lepiej TOR

konsumpcjusz
z youtube.com
  • 7

Komentarze (343)

najlepsze

dj_sasek
dj_sasek
29.01.2014, 00:09:26
  • 0
No czas najwyższy. Na węglu to się jechać nie da w nieskończoność, alternatywa jakaś musi być.
medykydem
medykydem
28.01.2014, 22:59:04
  • 0
Wreszcie. Choć szkoda, że dopiero około 2024 :(
franekfm
franekfm
28.01.2014, 22:54:51
  • 0
w końcu
lol2x
lol2x
28.01.2014, 19:07:20
  • 0
a ja tam wciąż wierzę, że w niedalekiej przyszłości ktoś wymyśli wreszcie sensowniejszy sposób przekazu energii (mniej stratny) i wcale tyle prądu nie będziemy potrzebowali :-)
  • 2
adizj
adizj
28.01.2014, 21:27:23
  • 0
@lol2x: gdyby ktoś miałby to zrobić to już by zrobił. Fizyki panie nie oszukasz.
lol2x
lol2x
28.01.2014, 21:28:33
  • -1
@adizj: kiedyś to słońce kręciło się dookoła nas :-)
markaron
markaron
28.01.2014, 19:03:30
  • 0
Czy wiadomo już jaki typ reaktora planują postawić?
  • 4
instalacja
instalacja
28.01.2014, 20:37:18
  • 5
@markaron: PWR od Arevy lub Westinghouse'a. GE-Hitachi ze swoim BWR raczej odpadnie.
markaron
markaron
28.01.2014, 21:32:20
  • 0
@instalacja: mam nadzieję że PWR 3 generacji
Infantor
Infantor
28.01.2014, 18:23:09
  • 0
Lepiej późno niż wcale.
lordgargu
lordgargu
28.01.2014, 18:10:46
  • 0
No to się chłopaki nachapią... Pewnie będzie jak z drogami. Droższe niż te tunelowane w Austrii.
p.....t
konto usunięte 28.01.2014, 17:35:35
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

nbqbio
nbqbio
28.01.2014, 17:16:05
  • 0
wreszcie jakiś dobry news!
Dramcio
Dramcio
28.01.2014, 16:40:28
  • 0
Wiadomo który kraj ma być naszym partnerem technologicznym w sprawie budowy EJ?

Byłem kiedyś na wykładzie dotyczącym energii atomowej, profesor prowadzący wspominał, że średnie wynagrodzenie inżynierów we francuskich elektrowniach to w okolicach 4-5 tys. euro, a w Ameryce wynagrodzenia są wręcz kilkukrotnie wyższe- 15-20 tys. dolarów (no dobra, nie pamiętam konkretnie kwot, ale proporcja była podobna); postulował abyśmy wysyłali na szkolenia do Francji, bo podwórko takie bardziej nasze i ryzyko, że po
  • 4
babisuk
babisuk
28.01.2014, 17:44:13
  • 4
@Nuuk: Osobiście widzę albo Westinghouse z AP1000 albo Areva z EPR. W końcu mają to być najnowsze dostępne rozwiązania o wysokich parametrach bezpieczeństwa. ;))
babisuk
babisuk
28.01.2014, 16:51:58
  • 4
@Dramcio: nie, nie wybrano jeszcze dostawcy technologii. Areva ostro z nami współpracuje na płaszczyźnie szkolenia kadr - prowadzi jakieś programy na odpowiednich kierunkach.
breeder
breeder
28.01.2014, 16:39:10
  • 0
Ktoś zadał sobie trud policzenia całkowitego kosztu budowy, uruchomienia i utrzymania jądrówki w porównaniu z innymi?
  • 1
babisuk
babisuk
28.01.2014, 16:59:03
  • 2
@breeder: tak, kilka jednostek i organizacji - każdemu wychodzi coś innego, w zależności od interesów i założeń (które też wynikają z interesów danego podmiotu) ;))

Przykładowe wnioski z raportu Ernst&Young dla Polskim Stowarzyszeniem Energetyki Wiatrowej oraz European Wind Energy Association - organizacji raczej neutralnych w stosunku do atomu
S.....h
konto usunięte 28.01.2014, 16:38:20
  • 0
jak wszystko pójdzie po ich myśli to za 12 lat :D będzie elektrownia, nie wiem czy dożyje ;))
RadioBezCenzury
RadioBezCenzury
29.01.2014, 11:39:01 via iOS
  • -1
Dla wszystkich niedowiarków myśle z wiarygodne dane z panstwoej strony http://www.mos.gov.pl/kategoria/292_atlas_zasobow_geotermalnych_formacji_mezozoicznej_na_nizu_polskim/
A.....6
konto usunięte 29.01.2014, 08:28:16
  • -1
Popieram budowę pod warunkiem, że nie wybudują jej Rosjanie, jak tej na Ukrainie...

A biorąc pod uwagę jak długo płaci się za skladowanie odpadów, to nie jest to wcale tańsze rozwiązanie, a jedynie przerzucienie kosztów na przyszle pokolenia, czyli to co Polacy potrafią robić najlepiej.
kubaka90
kubaka90
29.01.2014, 07:59:06
  • -1
Zasoby węgla się kurczą, palenie nim w elektrowniach konwencjonalnych kończy się opłacać bo UE narzuca kary za zbyt wysoką emisję dwutlenku węgla itd, dlatego przyszłością jest energetyka jądrowa i odnawialne źródła energii, zresztą zostało to uwzględnione w Programie polskiej energetyki jądrowej.
p.....9
konto usunięte 28.01.2014, 23:18:23
  • -1
zbudują, a i tak prąd nie potanieje, bo nałożą na niego akcyzę, albo coś :D
majkelxb
majkelxb
28.01.2014, 22:54:42 via iOS
  • -1
Tyle alternatywnych źródeł energii... No ale z atomu można wyciągnąć największe pieniądze, np. na przetrzymywaniu odpadów przez czas ich rozkładu czyli hmm kilka pokoleń ?
  • 18
babisuk
babisuk
29.01.2014, 01:38:54
  • 4
@majkelxb: porównanie kosztów wytwarzania energii według źródła, robione przez Ernst&Young. źródło.
Pobierz
źródło: comment_livQKOIbIWc1wC28wxqPvH8wq8Yiivg8.jpg
babisuk
babisuk
29.01.2014, 10:22:40
  • 3
@aleks_frett: inwestują i ostro przepłacają póki co. Koszta rozbiórki się szacuje i nie jest to niemożliwe do ustalenia. Idąc Twoim tropem myślenia kosztów samej EJ też nie mogliby policzyć, bo nie ma wybranego dostawcy technologii.

Kosztów sieci nigdy nie wlicza się do źródeł - w tym do oze które też wymaga odpowiedniej rozbudowy infrastruktury.

Planowana lokalizacja występuje na północy gdzie występują deficyty mocy, sieć jest słaba i paradoksalnie takie stabilne źródło
Pobierz
źródło: comment_WcPeS8WpohoWsMkabgCdAVoP5UysWeeO.jpg
tinka69
tinka69
28.01.2014, 22:16:26
  • -1
Jeśli tę atomówkę mają budować tak jak drogi:

http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131024/MIASTKO/131029761

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131128/RZESZOW/131129736

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,14987289,Obwodnica_do_poprawki__Koleiny_znow_zaskoczyly_wykonawce.html

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,fuszerka-na-obwodnicy-lacznica-zostala-wykonana-prawidlowo,95156.html

http://regiomoto.pl/portal/zachodniopomorskie/nowa-droga-za-8-milionow-juz-peka

http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/artykul/785348,peka-asfalt-w-nowej-drodze,id,t.html

http://limanowa.in/wydarzenia/news,3859.html

http://www.hej.mielec.pl/miasto2/drogi/art260,nowa-droga-peka.html

To może rzeczywiście jej nie budować...
Gom3z
Gom3z
28.01.2014, 16:41:53
  • -1
Nareszcie jakaś decyzja, chociaż teraz wszystkie zapowiedzi rządu trzeba traktować mało poważnie, to teraz bardzo mało poważnie ze względu na obiecywanie każdemu każdego czego chce przed wyborami
durumuru
durumuru
29.01.2014, 14:32:27
  • -2
Polska jak zwykle sto lat za Murzynami
xvovx
xvovx
29.01.2014, 02:46:13
  • -2
Jakkolwiek jestem zdecydowanym zwolennikiem elektrowni atomowych, tak temu rządowi to bym nie powierzył nawet skoszenia trawnika, a co dopiero mówić o budowie elektrowni atomowej.
Stivo75
Stivo75
28.01.2014, 22:15:14
  • -2
Gdzie bedzie ta elektrownia ? ktoś wie ?
s.....t
konto usunięte 28.01.2014, 16:49:16
  • -2
Wreszcie #!$%@?!

jogoby
jogoby
28.01.2014, 16:23:13
  • -2
Coś czuję, że muszą się zbliżać jakieś wybory...

  • 1
c.....d
konto usunięte 28.01.2014, 16:24:46
  • 2
@jogoby: Do Europarlamentu
ashmedai
ashmedai
28.01.2014, 17:32:30
  • -3
My atom a węgiel do Niemiec. Jak chcieli tak zrobili. Niemcy oczywiście.
  • 2
Mekki
Mekki
28.01.2014, 18:27:53
  • 6
@ashmedai: No i kto na tym lepiej wyjdzie? U nas czysta energia i zyski z węgla sprzedanego Niemcom, a u nich drugi Kraków.
ashmedai
ashmedai
28.01.2014, 21:04:13
  • 0
@Mekki: WIesz, ja w sumie tego nie neguję. Niemcy będą budować nowe elektrownie a narazie likwidują przestarzałe. W międzyczasie będą palić węgiel. Oby wiatry były wschodnie ;)
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >
  • Wykopujący (1945)
  • Zakopujący (13)

Hity

tygodnia

TOM HANKS bojkotuje książki zmodyfikowane by usunąć zwroty uznawane za obraźliwe
3186
Nie żyje 8-letni Kamilek. Podano przyczynę śmierci
3137
Kijów: Obrona przeciwlotnicza zniszczyła pocisk tuż przed trafieniem w budynek
2455
Prośba o pilny wykop. W Krakowie zaginął schorowany 84-latek
1727
W 2024 wprowadzony zostanie limit płatności gotówką
1706
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #swiat
  • #prawo
  • #historia
  • #rosja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl