My zaś kupujemy pendolino bez pudła wychylnego…Gdzie tu logika??Jak zwykle możnowładcy naszym kraju grają przeciwko Państwu a jedynie w imię swoich partykularnych interesów.Mam tylko nadzieję że rząd w końcu nie wykończy Pesy gdy stanie się zbyt konkurencyjna.Reklama cieszy,super że możemy jeszcze produkować coś naszego i to b.dobrej jakości.
@zalew81: Normalnie nie wytrzymam. Za każdym razem to samo. Czy do cholery nie możecie z tym skończyć??
-Skończyć z gadaniem o Pesie, która niby mogła wyprodukować podobny pociąg za połowę ceny. Bo to g.... prawda. (Niedawno się okazało, że Pesa zaoferowała pociąg na 160 km/h za 60 mln zł. Pendo- 80 mln zł, 250 km/h). Pesa wtedy kiedy był ogłaszany przetarg, była zwykłym podwykonawcą i spawała pudła dla innych producentów.
@zalew81: Z Pendolino to totalna porażka. Modernizacja torów potrwa jeszcze kilka lat, a w tym czasie PESA będzie miała gotowy produkt na 200km/h i więcej. Docelowo PESA na pewno wejdzie w elitarny rynek KDP. Tymczasem można jeździć klasycznymi zestawami: szybki lok + nowe, zmodernizowane wagony.
@HrabiaZet: Wymogiem była chociażby prędkość eksploatacyjna 230 km/h. Żaden rodzimy producent nie ma i w najbliższych latach nie będzie posiadać takich EZT (może Dart, ale zobaczymy jak to będzie wyglądać). A jak będą posiadać to się kupi od krajowego producenta sprzęt na 230.
@enzojabol: są takie ponieważ są łatwe w utrzymaniu i tanie, co pozwala je niskim kosztem wymienić jeśli się zniszczą. Łatwość czyszczenia i wytrzymałość w środkach masowego transportu, gdzie są one bardzo intensywnie użytkowane, jest kluczowa.
@h3lloya: Tylko, ze domyślam się, ze warunki realizacji zamówienia byłyby takie, że bardziej zaszkodziłyby PESIE niż nie startowanie w przetargu. Po raz kolejny PESA nawet nie startowała do tego przetargu, bo nie miała z czym. Zgłosił się tylko jeden producent.
To nie tak, że w przetargu wybrano Pendolino mimo świetnych ofert od krajowych producentów, wygrało bo polscy producenci nie mieli z czym wystartować.
PESA i NEWAG to chyba najlepsze przykłady że nasze firmy nie muszą ustępować zagranicznym. Jako że często zdarza mi się korzystać z pojazdów obu tych firm (zależy co podstawią) to musze powiedzieć że są to wygodne środki masowego transoportu.
Chciałoby się, aby wreszcie jakieś polskie firmy naprawdę się wybiły. Można im tylko życzyć jak najlepiej! W Rosji jest ogromny rynek zbytu na pociągi, więc może uda się coś ugrać.
Komentarze (140)
najlepsze
-Skończyć z gadaniem o Pesie, która niby mogła wyprodukować podobny pociąg za połowę ceny. Bo to g.... prawda. (Niedawno się okazało, że Pesa zaoferowała pociąg na 160 km/h za 60 mln zł. Pendo- 80 mln zł, 250 km/h). Pesa wtedy kiedy był ogłaszany przetarg, była zwykłym podwykonawcą i spawała pudła dla innych producentów.
-Skończyć
@enzojabol: żeby scyzoryka nie wodziło na pokuszenie...
Gdyby pójść tą logiką, to Rosjanie powinni kupować tylko od swoich (tym samym nie kupiliby PESY).
Niemcy powinni kupować tylko od Simensa (tym samym nie kupiliby PESY).
Włosi powinni kupować tylko od swoich, a my od swoich.
Tak można podawać bez końca przykłady tej hipokryzji. Dobrze, że kupują od nas, ale nie dobrze, że
To nie tak, że w przetargu wybrano Pendolino mimo świetnych ofert od krajowych producentów, wygrało bo polscy producenci nie mieli z czym wystartować.