@Kamil10445: Fajnie, ale co to ma wspólnego z dzisiejszą PESĄ?
Pomijając już okres okupacji, gdy zakłady nosiły nazwę "Kolejowy Warsztat Naprawczy Rzeszy Bydgoszcz", to przez ponad 140 lat jakiegoś tam istnienia nic nie produkowały a wyłącznie remontowały. Poza tym były okresy, gdy firmy w ogóle nie było, bo tak naprawdę był to tylko wydział innej firmy - PKP. Taka to 160 tradycja...
@Radek-68: via Wiki "Firma powstała w 1851 jako Warsztat Naprawczy Kolei Wschodniej (Reparaturbetrieb der östlichen Eisenbahn). Zlokalizowano je przy stacji Bydgoszcz Główna, naprzeciw pierwszego dworca, zbudowanego w tym samym roku."
Fajna reklama, ale jeśli chodzi o tramwaje Pesa Swing to straszny niewypał. Te ukośnie skierowane siedziska to pomysł tragiczny. Niby skład szeroki a zupełnie niewygodny.
musze jednak przyznac, ze jako uzytkownik warszawskiego Metro (lub metra mowiac zwyczajowo :P) najbardziej lubie pierwsze rosysjkie wagony :) Sa glosne, ale wentylacja pierwsza klasa latem i odseperaowane od siebie miejscowki na koncach wagonow
@lovtza49: To źle, że mamy już pierwszy odcinek i będą kolejne? Na naszym napięciu składy wagonowe nie pojadą szybciej niż 200 km/h.
@ak44: Prawie wszystkie Husarze są potrzebne do jazdy za granicę, są na razie na 160 km/h i nawet jeżeliby Pendolino jeździło z taką samą prędkością jak Husarz, to Pendolino wygrywa pod wieloma względami.
@ak44: Wszystko co zajmuje się "tworzeniem" na pewno już będzie droższym pomysłem od zakupu czegoś gotowego i sprawdzonego. RJ byłby tak naprawdę niewiele tańszy, a ma wady składu klasycznego. EZT są tańsze w eksploatacji, lepiej wyciszone i po zmianie przepisów EZT takie jak Pendolino czy np. Flirt 3 będą mogły szybciej jeździł na łukach, dzięki m.in. lepiej rozłożonej masie i mniejszemu naciskowi na oś. Jakieś 10 może 20 km/h szybciej od
Komentarze (140)
najlepsze
Weźmy tylko pierwszych 50 sekund filmu:
"160 lat tradycji" (Serio PESA produkowała tramwaje i pociągi pod zaborami, w XIX wieku?)
"Patrzenie w przyszłość" (ale hasło...)
"Doświadczenie" (no, 160 letnie...j.w.)
"innowacyjność" - potem wielokrotnie jeszcze wymieniana (chyba mamy najbardziej innowacyjne pociągi na świecie, szkoda tylko że nie mamy...)
"Bezpieczeństwo priorytetem"
Pomijając już okres okupacji, gdy zakłady nosiły nazwę "Kolejowy Warsztat Naprawczy Rzeszy Bydgoszcz", to przez ponad 140 lat jakiegoś tam istnienia nic nie produkowały a wyłącznie remontowały. Poza tym były okresy, gdy firmy w ogóle nie było, bo tak naprawdę był to tylko wydział innej firmy - PKP. Taka to 160 tradycja...
Do tego (również za Wiki):
"4 lipca 1991 ZNTK
musze jednak przyznac, ze jako uzytkownik warszawskiego Metro (lub metra mowiac zwyczajowo :P) najbardziej lubie pierwsze rosysjkie wagony :) Sa glosne, ale wentylacja pierwsza klasa latem i odseperaowane od siebie miejscowki na koncach wagonow
@ak44: Prawie wszystkie Husarze są potrzebne do jazdy za granicę, są na razie na 160 km/h i nawet jeżeliby Pendolino jeździło z taką samą prędkością jak Husarz, to Pendolino wygrywa pod wieloma względami.