WIdzę, że wielu znawców od systemu start-stop mamy na wykopie. Jeden zbiera plusy za to, że nie mógł znaleźć w Octavii przycisku od wyłaczania systemu (nie wiem jakim cudem), inny za to, że jeśli Octavie to pewnie Audi, VW i Seaty też nie pozwolą sobie wyłączyć (kolejna bzdura), a jeszcze inny na jakimś forum znalazł jakąś informację, że żywotność turbo przy systemie start-stop to 30% względem turbo bez tego systemu! Z tego
@darkpl: wydaje mi się że ekologia w wydaniu UE to jest parodia. Podam Ci przykład, sąsiad kupił ekologiczne rury kanalizacyjne po kilku latach zgniły i się zgniotły pod ciężarem ziemi, a całe gówno poszło w glebę, no ale to przynajmniej ekologiczny nawóz był. Zakazują termometrów rtęciowych, ale z drugiej strony narzucają żarówki z rtęcią. Są też ekologiczne okna z odzyskanego plastiku, nie wiem czy one ograniczają CO2 ale jak będziesz chciał
moje auto takiego systemu nie ma, ale miałem okazję jeździć takim. Jako osoba nie przyzwyczajona do tego, na początku byłem trochę podirytowany. ale się przyzwyczaiłem. system jest. jak czytałem artykuł i komentarze, rozwiązanie to ma swoje pięty achillesowe. trudno, trzeba będzie poczekać kilka lat zanim to naprawią. ale argument o zanieczyszczeniach moim zdaniem jest całkiem sensowny. ja jako kowalski tego nie odczuję. producenci deklarują do 15% zmniejszenia poboru paliwa, w rzeczywistości jest
@zaczekaj-poczekam: p%$!#?!enie, jak znam zycie wiekszosc tutaj nawet nie jezdzila czyms takim. W Niemczech prawie wszystkie taksowki maja ten system, jezdza sporo i jakos to dziala, nie ma problemow.
trzeba będzie poczekać kilka lat zanim to naprawią
System od jakiegos czasu dziala calkiem niezle, oczywiscie zawsze mozna go poprawic, jak kazda technologie, ale to nie sa wady , ktore trzeba tak drastycznie oceniac. Jak juz pisalem, na zachodzie jest to juz coraz czesciej podstawowe wyposazenie samochodu.
Aż mnie dziwi, że ani artykuł ani w komentarzach nikt nie piszę o panewkach, a przecież to one muszą poradzić sobie bez filmu olejowego przy gaszeniu i zapalaniu silnika gdy prędkość obrotowa jest zbyt mała by taki film olejowy powstał. Musi to wpływać na ich żywotność, a przynajmniej niezbędna jest zmiana ich konstrukcji i użytych materiałów na takie które wytrzymają znacznie więcej cykli zatrzymań i rozruchów silnika podczas całego czasu eksploatacji.
piszę o panewkach, a przecież to one muszą poradzić sobie bez filmu olejowego przy gaszeniu i zapalaniu silnika gdy prędkość obrotowa jest zbyt mała by taki film olejowy powstał. Musi to wpływać na ich żywotność, a przynajmniej niezbędna jest zmiana ich konstrukcji i użytych materiałów na takie które wytrzymają znacznie więcej cykli zatrzymań i rozruchów silnika podczas całe
@adam1986: lub dorzucić elektryczną pompę oleju, która ponadto znacznie zmniejszy zużycie podczas uruchamiania
Nie straszcie. Parę tygodni temu byłem na jeździe testowej c-maxem z silnikiem 1.6 ecoboost, system ASS ma w standarcie. Dopiero na trzecich lub czwartych światłach zauważyłem, że ten system w ogóle jest, działa to niezauważalnie. Samochód nie kreci długo rozrusznikiem, nie wibruje, nic się nie dzieje.
Po prostu, zatrzymujesz sie, nastaje cisza, pojawia sie ikonka. Wciskasz sprzęgło, to zanim wrzucisz bieg, to silnik pracuje, można puszczać sprzęgło i ruszać.
Problem w tym, że racjonalne argumenty do ekoterorrystów nie docierają.To jest swoista moda, sposób na zabicie czasu, przeżycie jakieś przygody, pod szyldem "walki o przyrodę". Weźcie tych oszołomów co chcieli wejść i zablokować działanie platformy wiertniczej na Morzu Barentsa. Była zajebista zabawa, pamiętniki, blogaski, podpłynęli sobie pod platformę i szok, że ktoś miał ich czelność aresztować i to k#$!A NA 15 LAT. A teraz płacz i rozpacz:
Komentarze (119)
najlepsze
źródło: comment_2L2Q2Cju6VVz8LtnoTwXjLzkOZmOukoI.jpg
Pobierz@Wintermute: To nie przedłużka, to pokrowiec :)
Wszyscy narzekaja na EU, ze taka zla, ze ogranicza CO2, ze zarabia na tym kase, ze w ogole komuna.
A chcialbys miec taki smog jaki maja teraz w Chinach, taki, ze nie widac reki jak sie ja wyciagnie?
System od jakiegos czasu dziala calkiem niezle, oczywiscie zawsze mozna go poprawic, jak kazda technologie, ale to nie sa wady , ktore trzeba tak drastycznie oceniac. Jak juz pisalem, na zachodzie jest to juz coraz czesciej podstawowe wyposazenie samochodu.
@adam1986: lub dorzucić elektryczną pompę oleju, która ponadto znacznie zmniejszy zużycie podczas uruchamiania
Po prostu, zatrzymujesz sie, nastaje cisza, pojawia sie ikonka. Wciskasz sprzęgło, to zanim wrzucisz bieg, to silnik pracuje, można puszczać sprzęgło i ruszać.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,14807026.html