Nieuczciwe praktyki firmy DPD Polska. UWAŻAJCIE NA NICH!
Od kilkunastu lat prowadzę firmę która zajmuje się ogólnie pojętą sprzedażą rowerów i części.
4 lata temu z powodzeniem zaistnieliśmy w internecie i od tamtego czasu korzystamy z usług firmy DPD Polska za pośrednictwem tzw. wirtualnych operatorów (ostatnio sendit.pl).
9 kwietnia 2013 roku wysłałem do klienta rower w kartonie o wymiarach 138x75x20 cm, waga przesyłki to 20 kg.
Po 3 miesiącach otrzymałem e-mail zawierający protokół z firmy DPD w którym zostałem poinformowany o
DOPŁACIE w wysokości ponad 100 zł do przedmiotowej paczki. DPD jako uzasadnienie podało iż deklarowana wielkość i waga gabarytowa paczki nie zgadzała się z rzeczywistością.
Tutaj zaczęła się droga przez mękę i skandaliczne zachowanie firmy kurierskiej.
Dodam że wymiary i waga przesyłki oczywiście zgadzały się dokładnie z deklarowanymi (nawet chyba zadeklarowane były większe), a takich paczek wysłaliśmy kilkaset wcześniej i kilkadziesiąt później bez żadnych dopłat. Dowodem na prawdziwość moich słów jest potwierdzenie tego faktu przez kuriera, przez producenta roweru, zaproponowaliśmy także dostarczenie jako dowód takiej samej paczki z tym samym rowerem do weryfikacji w DPD.
Po wielu reklamacjach oraz rozmowach telefonicznych ze strony firmy całkowita ignorancja i obojętność. W pewnym momencie nieprzyjemnej rozmowy Pani z DPD powiedziała że mogę ich oddać do sądu a i tak przegram bo korzystam z usług operatora jakim jest sendit. Na pytanie co do dopłaty ma operator nie potrafiła odpowiedzieć.
Oto kopia korespondencji reklamacyjnej a także zdjęcia takiej samej paczki jaka została wtedy wysłana. Wnioski proszę wysunąć samemu:
Reklamacja: "Składam reklamację na niesłusznie naliczoną dopłatę do w/w przesyłki. Firma DPD w załączonym protokole wskazuje że paczka miała wymiary 148x81x27 jest to oczywistą nieprawdą gdyż od blisko 10 lat wysylamy paczki w jednych kartonach o maxymalnym wymiarze 138 cm ktorych wysokosc miesci sie w przedziale 20-25 cm a szerokosc 60 do 80. Fakt ten możemy potwierdzić stosownymi zdjęciami a także oświadczeniem kuriera który odbiera od nas przesyłki. Znamy gabaryty przesyłek odbieranych przez DPD więc kartony które zamawiamy zawsze mieszczą się w podanym przedziale."
Odpowiedź DPD:"W związku z nadesłanym do Nas zgłoszeniem informuję, iż Państwa roszczenia nie zostały
uznane.
Dotyczy:
Zmieniono wagę z "20" na "53.95"
0000001570397S: 17.3 (nominał), 53.95 (gabaryt), 148 x 81 x 27 (wymiar)
Waga przesyłki została zweryfikowana automatycznie na sorterze w Centralnej Sortowni DPD
na wadze certyfikowanej. Zgodnie z zapisem w umowie, waga przesyłek może być zweryfikowana
w oddziale DPD i zmieniona na właściwą - rzeczywistą lub gabarytową (w przypadku gdy
przekracza ona wagę rzeczywistą).
Jeżeli waga gabarytowa nie przekracza 41,6 kg do wyceny brana jest pod uwagę waga
rzeczywista paczki."
Reklamacja:"Odpowiedź firmy DPD jest najdelikatniej mówiąc zwyczajną bzdurą. Certyfikowany sorter zobaczył karton którego my nigdy w życiu nie posiadaliśmy, zawsze rowery pakujemy do tego samego kartonu, bo zawsze zamawiamy te same kartony w jednej firmie. Są one zawsze mierzone i ważone przed wysyłką. Doliczenie aż 10 cm do maksymalnej długości paczki jest zwyczajną kpiną i jak dowiedziałem się na infolinii technicznej DPD mogło wynikać z nieprawidłowego przewozu paczki przez kuriera (karton ściśnięty). W każdej chwili możemy dostarczyć identyczną paczkę z identyczna zawartością do zweryfikowania. DPD zwyczajnie próbuje nas naciągnąć na koszty których nie będziemy ponosić bez powodu. Wniosek jest jasny, należy zakończyć współpracę z taką firmą i usunąć konto w Sendit. Przesyłam zdjęcia opakowania w jakim była transportowana paczka. Ciągle nie potrafimy dojść do tego w jaki sposób DPD obliczyło podane wymiary za pomocą swojego certyfikowanego sortera. Proszę o kontakt z kurierem i zapytanie jakie paczki od zawsze od nas odbiera. Są to dokładnie zawsze takie same paczki. DPd dostarczyło ich kilkaset przed i kilkadziesiąt po tym konkretnym przypadku a jednak tylko w tej jedynej gabaryt nie mieścił się w normie. Jestem przekonany że taki incydent wart jest nagłośnienia gdyż prawdopodobna wydaje się tutaj próba wyłudzenia od nas pieniędzy za coś co nie miało miejsca."
Odpowiedź DPD:„W związku z nadesłanym do Nas zgłoszeniem informuję, iż decyzja w sprawie pozostaje bez
zmian.
Dotyczy:
0000001570397S - Zmieniono wagę z "20" na "53.95"
0000001570397S: 17.3 (nominał), 53.95 (gabaryt), 148 x 81 x 27 wymiary”
Nie mam zamiaru sądzić się o 100 zł.
Mam jednak nadzieję że moja przygoda i jej opis tutaj spowoduje że nieuczciwa firma kurierska więcej straci niż zyska swoim nieładnym działaniem. Oczywiście natychmiastowo zrywam współpracę z nimi. Poleciłem to także kilku zaprzyjaźnionym sklepom rowerowym które korzystały z ich usług.
Komentarze (175)
najlepsze
Poczytaj lepiej opinie na opineo, jest kilkanaście sytuacji takich jak moja więc to nie przypadek jednostkowy.
Kilka razy miałem taką sytuację jak Ty. Wynika to z faktu że kurierzy mają jakieś limity czasowe na doręczenia i odbiory i kiedy nie wyrabiają z tym to sami podpisują się na tych skanerach za klienta. Z reguły jednak doręczają paczkę później tego samego dnia.
Nigdy więcej DPD.
Nie mam pretensji do sendit gdyż oni są pośrednikiem. Nie oni naliczyli mi opłatę, nie ich "certyfikowany sorter" zmierzył moją paczkę.
Każde moje zgłoszenie reklamacyjne przekazywali w całości do DPD i przesyłali mi pełne odpowiedzi. Można nie lubić Grupy Allegro za wiele rzeczy ale akurat w mojej sytuacji czułem że jestem dobrze traktowany. Poza tym gdybym poszedł do sądu to jest możliwe że musiałbym pozwać Grupę Allegro, oni musieliby pozwać
To waga gabarytowa, nie rzeczywista. Poczytaj o tym.
Możesz powołać na świadka odbiorcę roweru, który potwierdzi Twoją wersję.
Dla Ciebie szkoda zachodu dla 100 pln, ale jako naród jesteśmy dymani w ten
Bo nie jestem człowiekiem strasznie zawziętym. Kalkuluję i szkoda mi czasu na wieloletnie batalie sądowe, nerwy, marnowanie paliwa i inne koszty. Wierzę że takie praktyki prędzej czy później wyjdą im bokiem.
może faktycznie miałeś nie nie takie wymiary paczek?... jeśli jesteś pewien swego to odwołuj się.
My nie będziemy się sądzić o 100 zł. Nie opłaca się i mam wrażenie że oni na tym żerują właśnie. Nie potrzeba wyroku sądu by przekazać sprawę firmie windykacyjnej. To firma windykacyjna najpierw dzwoni, wysyła pisma i straszy a potem składa wniosek do sądu o nakaz zapłaty który następnie wędruje do komornika. Na takiej rozprawie podniesienie że naliczenie opłaty za fakturę nastąpiło w sposób niewłaściwy zostanie odrzucone gdyż to powinno
Przecież do ściągnięcia potrzebują wyroku sądu? Pozywają w trybie nakazowym, wy się odwołujecie i co dalej nie wiem, bo nie wiem jak sąd rozpatrzy sprawę. Chyba taka powinna być procedura?
Bardzo łatwo można sprawdzić ile waży dany model roweru na stronie producenta (ok 14 kg). Doliczając karton i pakowanie wychodzi średnio 17-20 kg.
Możesz rozwinąć? Dlaczego wg tej Pani i tak przegrasz, bo korzystasz z sendit?
A tak w ogóle to nie wiem po co z nimi walczysz. To sendit wystawia ci faktury, to im płacisz za usługi, to oni powinni się martwić a nie ty.
Zmieniłbym też
Jak i tak zrywasz z nimi współpracę to zwyczajnie powiedz jak chcecie ode mnie 100zł to mnie pozwijcie i udowodnijcie przed sądem, że paczka była większa, bo z własnej woli nie dam wam ani grosza.
To załatwia sprawę bo bez wyroku sądu tak czy inaczej guzik mogą zrobić.
Też korzystam z usług pośrednika i wszystkie problemy załatwiam zawsze z nimi, bo to oni mi wystawiają faktury a nie UPS. Nawet foliopaki przysyła mi pośrednik a nie przywozi kurier.
Od tego czasu nigdy nie skorzystalem z ich uslug. Do tego znalazlem dobry spospob weryfikacji sprzedawcow na alledrogo - zawsze najpier wysylam pytanie z
Kiedyś współpracowałem z DPD i miesiąc w miesiąc opłacałem faktury( ok 500zł), raz w miesiącu zdarzyło się że nie wysłałem nic DPD tylko zleciłem im odbiór paczki który wyniósł ~25zł. Faktem jest że DPD miesiąc wcześniej źle policzyło ilość przesyłek na fakturze i byli mi winni ~50zł.
I teraz najlepsze: Pani z DPD powiedziała że oczywiście mi zwrócą pieniądze ale najpierw muszę im zapłacić z tego miesiąca te 25zł bo
Tu masz o UPS , tez robią takie jazdy.
Sprzedaję na Allegro prywanie, przez DPD wysłałem coś około 30-40 paczek. Wcześniej wysyłałem przez Pocztex (miałem blisko do Poczty i było to wygodne), ale oni za najmniejszą paczkę liczą sobie 35zł (a przynajmniej było tak jakiś czas temu), a z dostarczaniem różnie bywało (raz paczkę dostarczył po dwóch dniach listonosz, zamiast nazajutrz kurier, innym razem kurier zostawił awizo i paczkę w
1. Jakie kroki dalej? Możecie olać tą fakturę?
2. Dodaj proszę skan pisma z zamazanymi danymi, korzystasz z nowego konta i jesteś mało wiarygodny.
Najbardziej boli tutaj podejście do klienta. Ja piszę pisma, dzwonię, przedstawiam argumenty a oni odpowiadają: "NIE BO NIE". Po prostu wiedzą że zapłacę i nie pójdę do sądu.
Głównie to, że go nie było jak pisałem swój komentarz...
https://www.facebook.com/pages/DPD-PL/277734329007777