Nieuczciwe praktyki firmy DPD Polska. UWAŻAJCIE NA NICH!
Od kilkunastu lat prowadzę firmę która zajmuje się ogólnie pojętą sprzedażą rowerów i części.
4 lata temu z powodzeniem zaistnieliśmy w internecie i od tamtego czasu korzystamy z usług firmy DPD Polska za pośrednictwem tzw. wirtualnych operatorów (ostatnio sendit.pl).
9 kwietnia 2013 roku wysłałem do klienta rower w kartonie o wymiarach 138x75x20 cm, waga przesyłki to 20 kg.
Po 3 miesiącach otrzymałem e-mail zawierający protokół z firmy DPD w którym zostałem poinformowany o
DOPŁACIE w wysokości ponad 100 zł do przedmiotowej paczki. DPD jako uzasadnienie podało iż deklarowana wielkość i waga gabarytowa paczki nie zgadzała się z rzeczywistością.
Tutaj zaczęła się droga przez mękę i skandaliczne zachowanie firmy kurierskiej.
Dodam że wymiary i waga przesyłki oczywiście zgadzały się dokładnie z deklarowanymi (nawet chyba zadeklarowane były większe), a takich paczek wysłaliśmy kilkaset wcześniej i kilkadziesiąt później bez żadnych dopłat. Dowodem na prawdziwość moich słów jest potwierdzenie tego faktu przez kuriera, przez producenta roweru, zaproponowaliśmy także dostarczenie jako dowód takiej samej paczki z tym samym rowerem do weryfikacji w DPD.
Po wielu reklamacjach oraz rozmowach telefonicznych ze strony firmy całkowita ignorancja i obojętność. W pewnym momencie nieprzyjemnej rozmowy Pani z DPD powiedziała że mogę ich oddać do sądu a i tak przegram bo korzystam z usług operatora jakim jest sendit. Na pytanie co do dopłaty ma operator nie potrafiła odpowiedzieć.
Oto kopia korespondencji reklamacyjnej a także zdjęcia takiej samej paczki jaka została wtedy wysłana. Wnioski proszę wysunąć samemu:
Reklamacja: "Składam reklamację na niesłusznie naliczoną dopłatę do w/w przesyłki. Firma DPD w załączonym protokole wskazuje że paczka miała wymiary 148x81x27 jest to oczywistą nieprawdą gdyż od blisko 10 lat wysylamy paczki w jednych kartonach o maxymalnym wymiarze 138 cm ktorych wysokosc miesci sie w przedziale 20-25 cm a szerokosc 60 do 80. Fakt ten możemy potwierdzić stosownymi zdjęciami a także oświadczeniem kuriera który odbiera od nas przesyłki. Znamy gabaryty przesyłek odbieranych przez DPD więc kartony które zamawiamy zawsze mieszczą się w podanym przedziale."
Odpowiedź DPD:"W związku z nadesłanym do Nas zgłoszeniem informuję, iż Państwa roszczenia nie zostały
uznane.
Dotyczy:
Zmieniono wagę z "20" na "53.95"
0000001570397S: 17.3 (nominał), 53.95 (gabaryt), 148 x 81 x 27 (wymiar)
Waga przesyłki została zweryfikowana automatycznie na sorterze w Centralnej Sortowni DPD
na wadze certyfikowanej. Zgodnie z zapisem w umowie, waga przesyłek może być zweryfikowana
w oddziale DPD i zmieniona na właściwą - rzeczywistą lub gabarytową (w przypadku gdy
przekracza ona wagę rzeczywistą).
Jeżeli waga gabarytowa nie przekracza 41,6 kg do wyceny brana jest pod uwagę waga
rzeczywista paczki."
Reklamacja:"Odpowiedź firmy DPD jest najdelikatniej mówiąc zwyczajną bzdurą. Certyfikowany sorter zobaczył karton którego my nigdy w życiu nie posiadaliśmy, zawsze rowery pakujemy do tego samego kartonu, bo zawsze zamawiamy te same kartony w jednej firmie. Są one zawsze mierzone i ważone przed wysyłką. Doliczenie aż 10 cm do maksymalnej długości paczki jest zwyczajną kpiną i jak dowiedziałem się na infolinii technicznej DPD mogło wynikać z nieprawidłowego przewozu paczki przez kuriera (karton ściśnięty). W każdej chwili możemy dostarczyć identyczną paczkę z identyczna zawartością do zweryfikowania. DPD zwyczajnie próbuje nas naciągnąć na koszty których nie będziemy ponosić bez powodu. Wniosek jest jasny, należy zakończyć współpracę z taką firmą i usunąć konto w Sendit. Przesyłam zdjęcia opakowania w jakim była transportowana paczka. Ciągle nie potrafimy dojść do tego w jaki sposób DPD obliczyło podane wymiary za pomocą swojego certyfikowanego sortera. Proszę o kontakt z kurierem i zapytanie jakie paczki od zawsze od nas odbiera. Są to dokładnie zawsze takie same paczki. DPd dostarczyło ich kilkaset przed i kilkadziesiąt po tym konkretnym przypadku a jednak tylko w tej jedynej gabaryt nie mieścił się w normie. Jestem przekonany że taki incydent wart jest nagłośnienia gdyż prawdopodobna wydaje się tutaj próba wyłudzenia od nas pieniędzy za coś co nie miało miejsca."
Odpowiedź DPD:„W związku z nadesłanym do Nas zgłoszeniem informuję, iż decyzja w sprawie pozostaje bez
zmian.
Dotyczy:
0000001570397S - Zmieniono wagę z "20" na "53.95"
0000001570397S: 17.3 (nominał), 53.95 (gabaryt), 148 x 81 x 27 wymiary”
Nie mam zamiaru sądzić się o 100 zł.
Mam jednak nadzieję że moja przygoda i jej opis tutaj spowoduje że nieuczciwa firma kurierska więcej straci niż zyska swoim nieładnym działaniem. Oczywiście natychmiastowo zrywam współpracę z nimi. Poleciłem to także kilku zaprzyjaźnionym sklepom rowerowym które korzystały z ich usług.
Komentarze (175)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tu chodzi o wagę gabarytową ;) Trochę mylisz pojęcia.
Komentarz usunięty przez moderatora
Uważąjcie na nich bo raz sie pomylili? a wyslales setki paczek? No zdarza sie. Cisnij reklamacje a ni psujesz firmie opinie.
Taka krypto reklama, że nie podał nawet nazwy firmy. Takich firm w Polsce jest 812793892, durniu.
Ja to się czasami zastanawiam, czy niektórzy tu wchodzą na prawdę tylko po to żeby ponarzekać i przypier#*# do kogoś o byle G? ( ͡° ͜ʖ ͡°)