Wpis z mikrobloga

#knp lokalnie np w Radomiu chce likwidować strefy płatnego parkowania i strefy z ograniczeniem prędkości do 30km/h. Wszystkie. Ktoś może podać jakieś argumenty? Czy Ci ludzie byli kiedyś poza granicami Polski? #knp #4konserwy #polityka
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@h3lloya: Tak, w Berlinie czy Monachium świetnie się to sprawdza. Jestem w stanie podróżować tam szybciej niż w mieście 10 razy mniejszym, 360tys vs 3,6mln w Berlinie. Właśnie dzięki takim rozwiązaniom. Jestem ciekaw co nimi kieruje. Tak bezmyślnie podali te postulaty bo Korwin coś napisał 20 lat temu czy stoi za tym coś więcej?
  • Odpowiedz
@Velati: A tak w ogóle jak z KNP zgadzam się w sprawach gospodarki, to o zasadach jakimi rządzi się przestrzeń miejska to oni nie mają zielonego pojęcia - miasto to skomplikowany organizm o ograniczonej powierzchni, wielu zależnościach gdzie wszystko na siebie wpływa nawzajem. Gdyby zlikwidować komunikacje miejską i każdy przesiadł się do aut, to wszystko by stanęło. Buspasy i tramwaje są potrzebne bo potrafią przewieźć o wiele więcej osób niż
  • Odpowiedz
@Velati: I myślisz, że to właśnie dzięki płatnemu parkowaniu i strefom z ograniczoną prędkością tak świetnie Ci się jeździ po Berlinie i Monachium?
  • Odpowiedz
@Velati: Dlatego jeśli chodzi o wybory państwowe to tylko liberałowie gospodarczy. Ale jeśli chodzi o wybory samorządowe to najlepiej głosować na niezależnych aktywistów albo "Zielonych" którzy naprawdę znają się na rzeczy i wzorują się na najlepszych i sprawdzonych rozwiązaniach. W ogóle zakazałbym startowania w wyborach samorządowych partii, bo polityka państwa nie ma żadnego związku z miejską. A tacy radni PO czy PiS zamiast zajmować się miastem to przepychają się o
  • Odpowiedz
@h3lloya: Tak, i jeszcze kilkoma innymi rozwiązaniami m.in. buspasy, DDR czy przywileje dla tramwajów. Ludzie są zmuszeni przesiadać się z samochodów do komunikacji miejskiej dzięki czemu ruch przebiega sprawniej niż wtedy gdy wszyscy jeździli swoimi autami
  • Odpowiedz
@Velati: Niby w jaki sposób ograniczenie prędkości przyspiesza ruch uliczny? To jakiś absurd.

To tak jakby powiedzieć, że sygnalizacja świetlna też przyspiesza ruch. Bzdura.

Ale jeśli chodzi o wybory samorządowe to najlepiej głosować na niezależnych aktywistów albo "Zielonych" którzy naprawdę znają się na rzeczy i wzorują się na najlepszych i sprawdzonych
  • Odpowiedz
@ibilon:

Niby w jaki sposób ograniczenie prędkości przyspiesza ruch uliczny? To jakiś absurd.


To tak jakby powiedzieć, że sygnalizacja świetlna też przyspiesza ruch.
  • Odpowiedz
@lewactwo: Czyli według twojej komunistycznej logiki ruch uliczny byłby najszybszy gdyby całkowicie zakazać samochodów i "zmusić" ludzi do chodzenia pieszo, jak najwolniej, no bo przecież:

- Przy mniejszej prędkości nie musisz stawiać sygnalizacji świetlnej co powoduje większą płynność ruchu

- Przy mniejszej prędkości możesz się łatwo włączyć z poprzecznej
  • Odpowiedz
@ibilon: Kup sobie bilet do Berlina. Porównaj czas przejzdu ze swoim miastem tego samego dystansu. Jak wrócisz daj znać czy dalej masz te same poglądy. Celem ruchu w mieście jest przemieścić się z punktu A do punktu B w możliwie krótkim czasie a nie byle jakim czasie za to koniecznie w swoim samochodzie. Samochód z reguły wiezie 1 osobę, 3 samochody to kilka osób a zajmują tyle miejsca co autobus
  • Odpowiedz
ruch uliczny byłby najszybszy gdyby całkowicie zakazać samochodów i "zmusić" ludzi do chodzenia pieszo


@ibilon: Udajesz czy serio jesteś takim przygłupem? Samochodu generują korki bo zajmują dużo miejsca a potem generują zabieranie ludziom przestrzeni publicznej w mieście bo jakiś cymbał jadący do roboty zostawia auto na 8h, zamiast mógłby tam stolik przy którym ludzie piją kawę. I to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem tylko z płynnością ruchu w dużej
  • Odpowiedz
@ibilon: Potrafisz inaczej dyskutować niż sprowadzać sytuacje do absurdu? Nikt nie chce obniżać prędkości "bo tak". 30-50km/h to optymalna prędkość w miastach. 50 na głównych drogach a 30 na pozostałych.
  • Odpowiedz
Celem ruchu w mieście jest przemieścić się z punktu A do punktu B w możliwie krótkim czasie a nie byle jakim czasie za to koniecznie w swoim samochodzie. Samochód z reguły wiezie 1 osobę, 3 samochody to kilka osób a zajmują tyle miejsca co autobus przegubowy.


@Velati: Celem ruchu jest jak najszybciej przemieścić się z punktu A do punktu B, koniecznie w swoim samochodzie, więc trzeba wprowadzić ograniczenie prędkości i
  • Odpowiedz
@Velati: Czyli tobie naprawdę się wydaje, że pieszo ludzie przemieszczają się szybciej niż samochodem?

Udajesz czy serio jesteś takim przygłupem?
  • Odpowiedz