Wpis z mikrobloga

Mirki potrzeba pomocy. Kupiłem płytę główną w morele.net, ale przestała mi działać karta dźwiękowa po jakimś tam czasie. Kontaktowałem się z ASUSem i w odpowiedzi otrzmałem informację, że płyta wadliwa i wysłać na reklamację do sklepu. Było wyjście optyczne jeszcze więc z niego korzystałem przez jakiś czas, ale w końcu zaczęło mnie to drażnić i wysłałem zgłoszenie 9 czerwca, a towar dostarczyłem bodajże 11 czerwca za pośrednictwem kuriera. Wszystko ok, natomiast przy przyjęciu zgłoszenia, już zaczęło mi coś śmierdzieć, gdyż napisali, że są powykrzywiane piny procesora (co nie miało miejsca i jak na razie nie ma związku ze sprawą). Czas 14 dniowy na rozpatrzenie minął... Morele odpisuje tłumacząc się: "płyta jest przekazywana do serwisu dystrybutora, który przekazuje ją do producenta. " i dlatego nie wiedzą co i kiedy. Ja niestety nie przywykłem do takich standardów a w zasadzie ich braku.... powiedzcie mi, co mogę w tej sytuacji zrobić (prócz czekania, aż łaskawie odpowiedzą)? Jesteś jakaś ustawa która reguluje czas naprawy etc.?

#pytanie #pomoc #naprawa #gwarancja #prawo #kiciochpyta
  • 9
@dzejkob98: sprzedawca ma 14 dni na poinformowanie Cię o wyniku reklamacji (na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) jeśli tego nie zrobi uznaje się z automatu reklamację za zasadną i jeśli chciałeś nową płytę to powinni dać nową płytę. Jest jedno ale, jeśli powiadomili Cię przed upływem 14 dni, że płyta będzie naprawiona, ale czas naprawy się przedłuży to czekasz
@Dorciqch: Napisał mi tak 30 czerwca: "Witam serdecznie,

niestety jeszcze nie otrzymaliśmy informacji z serwisu producenta odnośnie sposobu rozliczenia zgłoszenia. Zostało wysłane zapytanie z prośbą o podanie przybliżonego czasu realizacji zgłoszenia."

Nie można stwierdzić, że jest to informacja o przedłużaniu się naprawy prawda?
@dzejkob98: Musi być określony czas naprawy, gdyż prawo wymaga określenia obowiązków gwaranta, w przeciwnym razie byłoby to niezgodne z prawem.

Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Asusa.