Wpis z mikrobloga

http://www.wykop.pl/link/2059880/hipokryzja-polskich-inwestycji-infrastrukturalnych/

Hipokryzja polskich inwestycji infrastrukturalnych- Rząd ma zamiar w nowej perspektywie wydać 150 MILIARDÓW zł na nowe drogi, ale mówi, że nie stać nas na JEDNĄ nową linię kolejową z prawdziwego zdarzenia. Gdzie logika?

#mikroreklama #polska #ekonomia #kolej #infrastrukturanadzis #pieniadze #polityka #pkp #po #mir
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kiedys_mialem_lepszy_brzuch: Kto mówi, że ważniejsze? Problemem jest, że od kilkunastu lat wydaje się pieniądze prawie wyłącznie na drogi. Ostatnio doszły do tego lotniska w miastach powiatowych. Nie mówiąc już w ogóle o takich środkach transportu jak transport wodny. Gdzie tutaj zrównoważony rozwój? Przerabiamy te same zachłyśnięcie się motoryzacją co kraje zachodnie 30-40 lat temu.

W następnej perspektywie finansowej UE 60% dofinansowań pójdzie na budowę nowych dróg, 40% na modernizacje torowisk
  • Odpowiedz
@kiedys_mialem_lepszy_brzuch:

Chcesz danych, które są niezwykle ciężkie do policzenia, a tym bardziej do porównania. Czynników które należałoby przeliczyć i porównać jest tak dużo, że nie znam opracowania które te by porównywało. Trzeba by wziąć tutaj pod uwagę nie sam koszt utrzymania infrastruktury czy napędu i amortyzacji pojazdów, ale koszty operacji typu załadunek, prace manewrowe, rozrządowe, koszty transportu ze stacji transportem drogowym do klienta, koszty postojów, a w przypadku transportu drogowego
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: ale to wynika ze specyfiki tego transportu. Busy też przewiozą dużo pasażerów, ale są przykładowo niewygodne, taki wskaźnik nie ma najmniejszego sensu w tej dyskusji. Ja nie chce danych, ja zwracam uwagę na tą sprawę. Bardzo nie lubie artykułów w których 90% treści to "hurr durr 10 razy Halina, 10 razy wincyj, niesprawiedliwosc jak oni mogo".

Polska jest krajem o innej specyfice niż Szwajcaria.

Przykład - jeżeli teraz Ukraina
  • Odpowiedz
@kiedys_mialem_lepszy_brzuch: Wygoda transportu pasażerskiego to jest kolejny ciężki do zmierzenia wskaźnik.

Ten artykuł nie jest hejtem na drogi jak pisałeś w komentarzach. Jest o hejcie kolejnych rządzących (nieważne jakiej partii) na kolej, na projekty kolejowe w tym przyszłościową KDP. To jest blog o KDP, więc przeczytasz tam głównie o problemach szybkiej kolei dalekobieżnej w Polsce. Przecież nie chodzi w nim, aby zaorać drogi. Nawet tytuł znaleziska mówi o tym, że
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: liczyłem na jakieś przykłady z innych krajów jak taka budowa dróg wpłyneła na gospodarkę, a jak budowa takiej kolei na nią wpłyneła. Wiem, że ciężko znaleźć odpowiedni miernik, ale mogliby choć się postarać i poszukać czegoś co dałoby jakiś zarys możliwych zysków
  • Odpowiedz
@kiedys_mialem_lepszy_brzuch: Na blogu KDP jest bardzo dużo artykułów i bywały różne przykłady. Artykuły na tym blogu są już bardziej specjalistyczne i nie służą wymienianiu w każdym art zalet kolei dużych prędkości czy ogólnie kolei. O tych zaletach napiszę za chwilę w komentarzach do artykułu.
  • Odpowiedz