Wpis z mikrobloga

#raportzpanstwasrodka
Nie jestem rolnikiem więc zapytałem o zdanie Pana Czata

Kozy ogólnie gorzej znoszą wysoką wilgotność niż suchy upał.

✅ Dlaczego?

Ich skóra i sierść są przystosowane do suchego klimatu. W wilgoci skóra łatwiej łapie grzyby, pasożyty i odparzenia.

Duża wilgotność ogranicza odparowywanie potu (choć kozy nie pocą się tak jak ludzie), więc trudniej im oddawać nadmiar ciepła – mogą się przegrzać.

Mokre podłoże w zagrodzie sprzyja chorobom racic i infekcjom.

✅ Jak im pomóc w wilgotnym klimacie?

Dobre, suche schronienie z wentylacją.

Podniesiona podłoga w koziarni, żeby nie było błota i wilgoci.

Cień i dostęp do świeżej wody.

Regularne czyszczenie i kontrola racic.

Możliwość schnięcia sierści po deszczu (np. suche miejsce pod dachem).

Tymczasem na filmie, że zwierzęta swobodnie biegają po okolicy jedząc walające się wokół śmieci. W ciągu dnia są narażone na wysokie, tropikalne temperatury i wilgotność na poziomie 80%, którą kozy żle znoszą, w nocy przechodzą tam burze po których obejście zmienia się w bagno.

Na dugim screenie widać, że pseudo zagroda jest zamkniętą blokując dostęp do siana zwierzętom, a ich jedyne źródło wody to te wiaderko. Sama zagroda ma metr na trzy metry, ledo mieszczą się tam dwaj dorośli khmerzy. I w takich warunkach były trzymane 3 kozy.

Klapek to po prostu PSYCHOPATA nie mający pojęcia o rolnictwie. Chomika bym mu nie dał do opieki, a co dopiero świnię, kozę czy psa które wymagają dużo więcej uwagi. Chory psychicznie człowiek który dla paru groszy z youtube męczy biedne zwięrzęta
Nusantara - #raportzpanstwasrodka 
Nie jestem rolnikiem więc zapytałem o zdanie Pana ...

źródło: Screenshot_20250710_153722_Adblock Browser

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach