Wpis z mikrobloga

Hej, mam problem z autem/mechanikiem.
9k km temu/10 miesięcy wymieniony zestaw sprzęgła, auto Pb, stary Citroen.
Odezwało się łożysko oporowe, szum znika przy delikatnym musnieciu pedału sprzęgła.
Byłem u mechanika, który robił wymianę i zamawiał graty.
No i tu się zaczyna:
- on nie odpowiada za części
- on odradza reklamację, bo niby jak producent sprawdzi to łożysko
- pewnie jeździłem na delikatnie wciśniętym sprzęgle
- jak będę reklamował, to auto unieruchomione na 30 dni, bo procedura tyle trwa
- może sprzęgło się zapowietrzyło
Jak trzeba było przytulić tauzena w jedno popołudnie to super,
jak trzeba poprawić, to idź Pan stąd....
Małe miasto, każdy się zna, wszystko na gębę i jest jak jest..

Moim zdaniem to on odpowiada za towar i w przypadku uznania reklamacji,
na swój koszt robi wymianę na sprawne łożysko.

Jak to najlepiej rozegrać, żebym nie musiał szukać drugiego warsztatu na wymianę
tego łożyska i ponosić kolejnych kosztów ?

Na ten moment jesteśmy umówieni na kolejną rozmowę,
skrzynia nie była jeszcze zrzucana.

PS. Przez to jego podejście nabieram wątpliwości czy on wogóle wymienił to łożysko...

Za wszelki rady z góry dziękuję.

#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

- on nie odpowiada za części

- on odradza reklamację, bo niby jak producent sprawdzi to łożysko

- pewnie jeździłem na delikatnie wciśniętym sprzęgle

- jak będę reklamował, to auto unieruchomione na 30 dni, bo procedura tyle trwa

- może sprzęgło się zapowietrzyło


@
  • Odpowiedz
  • 0
Dzięki @wujek_srednia_rada, pomęczę Cię jeszcze :
3. Jest opcja, że to łożysko było źle zamontowane ?
Czy przy jeździe na delikatnie wciśniętym pedale, oprócz łożyska nie byłoby śladów na tarczy sprzęgła ?
4. Z tego co mówim na reklamację wysyła łożysko/tarczę/docisk = cały komplet. Ściemnia ?
5. Jest opcja, że zapowietrzone daje ten lekki szum znikający przy delikatnie wciśniętym pedale sprzęgła ?
  • Odpowiedz
@moserusik: ile mogę to pomogę, byłem kierownikiem serwisu ostatnie 6 lat.
3. oczywiście, błędy montażu są najczęstszym powodem reklamacji
Będą ślady na kole zamachowym i docisku. Na łożysku też mogą być. Zależy od konkretnej konstrukcji.
4. Nie ściemnia. Brał komplet (tarcza, docisk, łożysko), bo tak się zawsze kupuje jak tylko można więc i na reklamacje musi odesłać komplet. M.in. po tym producent weryfikuje gdzie jest wada. Weź od niego decyzję
  • Odpowiedz
i w przypadku uznania reklamacji,

na swój koszt robi wymianę na sprawne łożysko.


@moserusik: jak producent uzna reklamację to chyba mają jakieś tam zwroty za robociznę wg katalogu,
tylko jak on nie wystawił paragonu dla klienta to nic nie dostanie, to jest wymagane do zwrotu,
  • Odpowiedz
  • 0
Dzięki za cenne info. @wujek_srednia_rada:
5. Jak dobrze rozumiem jest możliwa wada skrzyni, która objawia się tym, że słychać cały czas szum/rzegotania delikatne pod obciążeniem/na luzie - odgłos zanika już przy bardzo delikatnym naciśnięciu sprzęgła ?
Teraz jeszcze myślę, że może nie zalali skrzyni olejem przy wymianie sprzęgła i jest problem.
(wyciągali półosie, także pewnie olej musieli zlać.)
  • Odpowiedz
@moserusik: też tak miałem ale po tygodniu, mechanik powiedział że tak się zdarza. Zamówił sprzęgło innego producenta, założył a tamto reklamował. Po ok 3 tygodniach reklamację uznali
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny: Te bardziej znane hurtownie mogą zwrócić za robociznę, ale po pierwsze tak jak napisałeś trzeba przedstawić dowód sprzedaży klientowi, a po drugie te stawki są bardzo nierynkowe. Przykładowo za wymianę sprzęgła my liczyliśmy klienta 600 zł, tyle samo na paragonie, a hurtownia twierdzi, że względem ich programu do zwrotu jest 165 zł i albo to bierzesz bez dyskusji, albo nie. Słyszałem, że niektóre warsztaty każą klientom dopłacać w takich
  • Odpowiedz