Wpis z mikrobloga

chcesz wymieniać olej przed sezonem ?


@programista3k: Ja tak robię, nic nie stoi na przeszkodzie.

nie lepiej zrobić to przed sezonem samemu? a zamiast tego uciąć fundusz na coś innego?


@programista3k: Powodzenia. Szczególnie, jak przyjdzie do korekty luzu. Jak ktoś nie ma narzędzi i się na tym nie zna, to nawet nie będzie wiedział, jak się za to zabrać.
  • Odpowiedz
@programista3k: Powodzenia. Szczególnie, jak przyjdzie do korekty luzu. Jak ktoś nie ma narzędzi i się na tym nie zna, to nawet nie będzie wiedział, jak się za to zabrać.


@Zielony34: no właśnie mówię, że lepiej to zrobić co ty mówisz, zamiast "wymiany oleju" czegoś co można samemu zrobić.
  • Odpowiedz
@BananowyKrol lusterka, świece, klocki, olej, filtr oleju oraz łańcuch z zębatką to można spróbować samemu. Chyba, że nie czujesz tych klimatów a moto kupiłeś, żeby wyłącznie cieszyć się z jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Napisałem, że można samemu bo kiedyś sam bym tego się nie podjął… ale trochę yt, internety i dałem radę samemu w swoim moto ogarnąć to wszystko pod blokiem.
A jaka satysfakcja później (
  • Odpowiedz
@BananowyKrol jak napisała reszta. Zależy od tego jaki to motocykl, rocznik, stan, przebieg. Ale kontrola luzow zaworowych, spojrzenie pod pokrywę zaworów najważniejsze. Olej, filtry, świece, klocki, lusterka - to już pierdoły.

Lagi? Jak nie cieknie to zostawić na koniec sezonu. Napęd i kapcie? Ja od razu robiłem całość bo i tak zaraz bym zajechał napęd, najlepiie całość bo i tak ściągasz tylne koło. Jak jeszcze git to zrobić pod koniec sezonu
  • Odpowiedz
@programista3k: olej wbrew potocznej blednej opinni lepiej wymienić przed zimą, niż ma stać zużyty przez zimę, sadze, siarkowodory w oleju plus wilgoć równa się środowisko kwaśne, które degraduje elementy metali kolorowych,
Czysty olej ma. Ph zasadowe, a wilgoć przez zimę odparuje ci z oleju przy pierwszym zagrzaniu.

Oczywiście nie zobaczysz różnicy, podbnie jak w tym gdy nie będziesz wymieniał w ogóle oleju, silnika na starym oleju też nie zatrzesz, ale
  • Odpowiedz
@bocznica do synchronizacji gaźników i kontroli luzów zaworowych chyba potrzeba jakichś konkretniejszych narzędzi niż standardowe? Boję się że r---------ę coś XD przy aucie dłubię bardzo dużo sam ale na motocyklu jakaś wpadka będzie niebezpieczniejsza
  • Odpowiedz
@BananowyKrol: wszystko to co wymieniłeś zrobisz sam w garażu, nie trzeba do tego specjalnych zdolności, a zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na lepsze opony. Napisz jakie miasto to może ktoś z okolicy Ci pomoże
  • Odpowiedz