Wpis z mikrobloga

Walnęli te progi za 600 k na Rondzie Powstańców Śląskich tylko zastanawiam się po co w ogóle są tam przejścia dla pieszych (zaznaczyłem na czerwono), które mają być chronione przez progi. One zwyczajnie nie mają sensu. Przez środek ronda nie przejdziesz bo idzie linia tramwajowa i przejścia tam nie ma. Możesz dopiero na końcach ronda przejść jeżeli chcesz dojść w którąś stronę.
Do tego oba te przejścia są przeprowadzone przez 3 pasy jednej z najważniejszych ulic w mieście i nikomu się nie zaświeciło w głowie, że to już na dzień dobry jest niebezpieczny pomysł. W większości krajów które zwiedziłem nie widziałem przejść przez 3 pasy bez świateł, no ale wiadomo my jesteśmy wyjątkowi.

Do tego od kiedy miasto #wroclaw poszło w stronę bycia bardziej ekologicznym i rzadziej kosi trawy i krzewy to wypatrzeć kogoś na tych przejściach jak przechodzą od centrum to trzeba być ambitnym. Powodzenia jak jesteś tutaj przejazdem i skupiasz się jak jechać po drodze gdzie nie widać pasów.

Nawet jak wysiądziesz na przystanku tramwajowym na rondzie który jest w stronę centrum to jak chcez dojść do Sudeckiej przejdziesz korzystając z tego przejścia 185 metrów zamiast 245 metrów. Rozumiem, że 1/3 to jest dużo tylko jak dużo ludzi z tego przejścia korzysta?

Do tego warto dodać, że oni zamontowali te progi kiedy zaraz chcą robić remont na rondzie. Geniusz konserwator zabytków chce zachować kostkę brukową i jak mówi mirek @editores nawet chcą zostawić tory.

Do tego po co ma zostać ta kostka? Bo jest zabudowa historyczna na Rondzie. Nieistotne, że poł ronda (zaznaczone na niebiesko) to nowe budynki więc po ciul zostawiać tą kostkę?

To miasto jest po prostu jednym wielkim memem.
Darth_Gohan - Walnęli te progi za 600 k na Rondzie Powstańców Śląskich tylko zastanaw...

źródło: a1

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Darth_Gohan: no nie wiem, tam się często kierowcy ścigają i wpychają, żeby do świateł wyprzedzić jak najwięcej pojazdów.
Na skrzyżowaniu Śleżna/Pułtuska progi zwalniające spełniły swoją rolę - skończyły się tam niebezpieczne wyścigi samochodów do świateł. A progi są tak wyprofilowane, że można je pokonać z predkością 30 km/h. I jeśli mam wybierać czy jechać przez progi 30km/h czy stać w miejscu na światłach to wolę rozwiązanie z progami, bo wtedy
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: jedyne logiczne wytlumaczenie utrzymania tych przejsc jakie widze to to, ze od dawna dosc mocno inwestuja zeby z tego ronda zrobic pelnoprawny park, jeszcze ze trzy lata temu tam byl tylko ubity piach i siedliska zuli, teraz jest silownia, knajpa i sporo kwiatow - ktos odpowiedzialny za zielen sie postaral
no ale jednak kompletnie nie ma widocznosci przechodzac od strony ronda - ani nie widac samochodow ani pieszych, a
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: To tam c--j, znów zrobili progi niezgodnie z przepisami. Odległość przejścia dla pieszych powinna wynosić conajmniej 10m. Już zgłaszałem z 10 takich w całym mieście, i co? I nic, dalej tak projektują i dalej tak budują ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sprawdzając na necie to jest ok 5m do przejścia dla pieszych, czemu nie 10? Bo progi wyszłyby idealnie na skrzyżowaniu z sudecką

Przynajmniej te na
bonekropik - @Darth_Gohan: To tam c--j, znów zrobili progi niezgodnie z przepisami. O...

źródło: Screenshot 2024-08-12 at 12.56.43

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 2
logiki nie uświadczysz w tym mieście. Na Slężnej też progi wszędzie dali przed przejściami, bo wychodzi taniej niż sygnalizacja.


@Uwazny_Obserwator: No tam to się zaczęło. Tam tłumaczą, że dla szkoły.

no nie wiem, tam się często kierowcy ścigają i wpychają, żeby do świateł wyprzedzić jak najwięcej
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: jak dla mnie to spokojnie z 1/3 przejść w tym mieście jest nie wiadomo po co. Nasrają ich co kilkadziesiąt metrów, a stare baby i tak je ignorują i przechodzą tam gdzie im pasuje.
Pic related jeden z moich ulubieńców, tramwaj musi tam 3 razy stawać, najpierw na przystanku a za chwilę na pasach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bumelante - @Darth_Gohan: jak dla mnie to spokojnie z 1/3 przejść w tym mieście jest ...

źródło: 1000003962

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 1
@Bumelante: a to już w ogóle ilość tych przejść w mieście przed tramwajami to jest powoli dramat.
Mało kto wie przecież w tym kraju, że przed tramwajem nie ma pierwszeństwa. No to ciul. Na Piłsudskiego zrobimy takie 3. Na Hubskiej kolejne 3 albo 4. A kolejnych nawet nie chce mi się przypominać xD

Jest pięknie xD
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan w obu tych miejscach przez żywopłoty nie widać że ktoś stoi na przejściu/ wychodzi na jezdnię (od strony ronda)

oni powinni wyrezać tam te krzaczory i zrobić rabatę z niskimi roślinami
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Brakuje mi kogoś, kto zadba o nagłaśnianie problemów kierowców w tym mieście. Rowerzyści mają nawet swojego oficera przy radzie miejskiej, a nie ma nikogo, kto by się zabrał za organizowanie kierowców przeciwko skrajnie radykalnym pomysłom magistratu.
  • Odpowiedz
Przez środek ronda nie przejdziesz bo idzie linia tramwajowa i przejścia tam nie ma


@Darth_Gohan:
No ale przejścia przez tory są (dwa) i można z nich korzystać np. w ten sposób. I jest krócej niż dookoła ronda.
deryt - > Przez środek ronda nie przejdziesz bo idzie linia tramwajowa i przejścia ta...

źródło: Untitled

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 1
No ale przejścia przez tory są (dwa) i można z nich korzystać np. w ten sposób. I jest krócej niż dookoła ronda.


@deryt: Nie no zajebiście tylko powiedz mi ile na tym zyskujesz metrów? Podałem jasno 185 vs 245 jak idziesz od przystanku do Sudeckiej. Tak jak Ty narysowałeś to ten dodatkowy odcinek od Zaporoskiej do przystanku:
wariant z przejściem jakieś 90 metrów vs 100 metrów jakby przejścia nie było. Łącznie nadrobisz niesamowite 60 + 10 metrów. Liczmy nawet 80 bo nie liczyłem tego super dokładnie.

Nie wiem jak wielu ludzi chodzi w kierunku Sudecka -> Zaporoska i vice versa, ale jestem w stanie się założyć, że jednak nie są to ogromne grupy. Ja rozumiem, że kierowcy nie są najważniejsi w ruchu w tkance miejskiej. Ja wiem, że mamy dbać o pieszych, ale robienie takich przejść przez 3 pasy to jest
  • Odpowiedz
@996ef650daf32b92bf708bc9376908ea

@Darth_Gohan: no nie wiem, tam się często kierowcy ścigają i wpychają, żeby do świateł wyprzedzić jak najwięcej pojazdów.

Na skrzyżowaniu Śleżna/Pułtuska progi zwalniające spełniły swoją rolę - skończyły się tam niebezpieczne wyścigi samochodów do świateł. A progi są tak wyprofilowane, że można je pokonać z predkością 30 km/h. I jeśli mam wybierać czy jechać przez progi 30km/h czy stać w miejscu na światłach to wolę rozwiązanie z progami,
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: szkoda mi klawiatury na to

dodałbym przejście dla pieszych za przystankiem rondo przy środku ronda ale niestety nie ma tam ulicy, gdyby była ulica to to przejście już by tam było ale że jest sama trakcja tramwajowa to nie.

ps. Czy te przejściia tam są czy nie ludzie i tak przebiegają przez rondo (vide na Kamienną czy na Pretficza).
  • Odpowiedz