Wpis z mikrobloga

Minął 34. (z 73) dzień wakacji.

W ciągu ostatniej doby miały miejsce 2 wypadki śmiertelne w których zginęły 4 osoby.

183 wypadki drogowe ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
195 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji.
24 osoby zmarły w ciągu 30 dni od zdarzenia drogowego w którym uczestniczyło.

Czyli w trakcie wakacji w 207 wypadkach zginęło w sumie 219 osób.

W poprzednim roku statystyki po 34. dniu wakacji wyglądały następująco:


Rok temu:
7 wypadków / 9 ofiar śmiertelnych w ciągu ostatniej doby
193 wypadki drogowe ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji
205 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji

Ponadto z wczoraj:
263 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących w ciągu ostatniej doby co daje
10.259 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących od początku wakacji

69 wypadków drogowych w ciągu ostatniej doby co daje
2.462 wypadki drogowe od początku wakacji

83 rannych w wypadkach w ciągu ostatniej doby co daje
2.786 rannych w wypadkach od początku wakacji

Utonięcia:
3 utonięcia w ciągu ostatniej doby
96 utonięć od początku wakacji

UWAŻAJCIE NA SIEBIE!
i na debili na drodze

źródło mapy
interaktywna mapa
DLACZEGO MAPA PODZIELONA JEST W TEN SPOSÓB
źródło dodatkowych statystyk
źródło statystyk o utonięciach

-------
Jeżeli podoba Ci się to co robię, to możesz postawić mi wirtualną kawę. buycoffee.to/salido Dziękuję!

#smiertelnewypadki
Salido - Minął 34. (z 73) dzień wakacji. 

W ciągu ostatniej doby miały miejsce 2 wyp...

źródło: 1-411243-47

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@QUANTUM-DICK: nie jest niezgodne w takim przypadku, na zachodzie prawie wszyscy tak robią, szczególnie na dużych zestawach, bardzo to ułatwia ocenę sytuacji kierowcy za tobą, nawet jeśli chodzi o nagle spowolnienie ruchu, nie tylko powstanie zatoru
  • Odpowiedz
@QUANTUM-DICK:
Ostrzeganie awaryjnymi jest w pełni legalne: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-o-ruchu-drogowym-16798732/art-29
Oczywiście, jak to w naszym wspaniałym prawie, brak słownika z definicjami. Więc sygnał świetlny można interpretować zarówno jako świecenie latarką lub dowolnymi innymi światłam, światła drogowe, albo obowiązek wożenia sygnalizatora ze skrzyżowania na samochodzie ¯\(ツ)/¯
W praktyce, nikt nigdy mandatu nie dostał za awaryjne przy zatorze/zwierzęciu/innym.
  • Odpowiedz
  • 19
Tymczasem w pociągach liczba wypadków: 0, liczba ofiar: 0.


@DrCieplak: Był 1 - zginął maszynista po zderzeniu z tirem.

wypadków lotniczych też i niech lepiej tak pozostanie.


@MateMizu: Było kilka, ale małe maszyny. Jak ten w Gdyni czy na Śląsku, który wrzucałem jako dodatkowy o tutaj.
  • Odpowiedz
@QUANTUM-DICK:

Może to nie jest zgodne z przepisami

Dlaczego niezgodne z przepisami? Jeśli na autostradzie samochody stoją, to jest duża szansa na to, że nastąpiła jakaś awaria bądź sytuacja awaryjna i od tego właśnie są światła awaryjne. Dodam jeszcze, że oprócz awaryjnych i odstępu powinno się skręcić kołami w stronę wolnego pasa, najlepiej w prawo.
  • Odpowiedz
@Salido

... kierujący samochodem marki Mercedes ... również mercedesa

... właściciel popularnej we Wrocławiu piekarni "Plon" ... były piłkarz


Achh, zawsze miło się czyta jak bogate normiki dynamiczniaki same się eliminują ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@MateMizu: i czemu topielce przerażają cię bardziej niż ofiary wypadków drogowych?
Ludzie topią się w 99% na własne życzenie, zaś zginąć na drodze możesz przez czyjąś głupotę
  • Odpowiedz
  • 20
@sierramikebravo mój ojciec przeżył taki strzał w tył na autostradzie tylko dlatego, że widział zbliżające się za szybko auto i w ostatniej chwili lekko odjechał w bok - siła uderzenia skupiła się na "obróceniu" auta 3 razy i zakończyło na barierkach zamiast totalnie na wprost w inne auto. Licznik sprawcy zapięty był na ~140

tak więc bardzo dobry nawyk
oskrz - @sierramikebravo mój ojciec przeżył taki strzał w tył na autostradzie tylko d...

źródło: temp_file5305431783651120110

Pobierz
  • Odpowiedz
@RudyZibi:
Taka prozaiczna rzecz, często na wykopie zapominana. Dlatego, że giną ludzie.

Ludzie nie pływają dzień w dzień (a samochodem często tak jeżdżą). Wydaje mi się po prostu, że szansa na wypadek jest dużo wyższa ze względu na większe możliwości popełnienia błędu niż w przypadku odpoczynku nad wodą.

Tymczasem na 22 miliony osób z prawem jazdy jest tylko ponad 200 śmiertelnych wypadków, a utopień 100. To jest mega dużo! Nie
  • Odpowiedz
@Salido: Jakie są twoje przemyślenia? Szczerze, to wszystko to czytam to albo oczy dookoła głowy albo suv typu volvo xc60 xc90 i w razie czego przeżyjesz (albo spróbujesz). Ostatnio mi tir siedział z górki na zderzaku dosłownie metr ode mnie, i weź tu skręć #!$%@?..
  • Odpowiedz
Zostawiam dystans paru metrów i gapie się w lusterka żeby w razie czego chociaż trochę uciec gdzieś na bok jeśli się da.


@sierramikebravo: Ja jeszcze awaryjne odpalam. Prędzej ktoś się zorientuje, że to nie lekkie przyhamowanie.
  • Odpowiedz
@Salido: robisz super robotę tymi wpisami, przydałaby się taka ogólnopolska akcja i grzanie tematu do czerwoności.
Każdy, kolejny tragiczny wypadek, o którym czytam wydaje się bardziej jaskrawym przykładem patologii, którą mamy na drogach.
Za każdym razem czytając nachodzą mnie jakieś refleksyjne obawy kiedy wyliczanka padnie na mnie albo kogoś znajomego (oby nie).
  • Odpowiedz