Wpis z mikrobloga

Ehhhh, wielka szkoda ze nie przeprowadziliśmy modernizacji t-72 i pt-91 do standardu pt-16.
Wiem że to trochę reanimacja trupa, ale lepsze to niż teraz nie posiadać zdolności bojowych.
Zresztą nie taka zła ta modernizacja. Wysoka moc silnika, nowoczesne przyrządy obserwacyjno celownicze. Nowoczesna armata. To miało sens.
Jeszcze tylko dołożyłbym elastomerowe gąsienice. Jakiś system aktywnej ochrony i z takiego fantazjowania to silnik od achates power. Ale oni do teraz nie mają gotowej technologi. Ale koncept dobry. Większą sprawność to większą moc z jednostki i mniej ciepła do odprowadzenia.
Ale jak zwykle pożałowano kaski. Bo po co. Pokój będzie wieczny. Kij z tym że wojna za wschodnią granicą trwała od 2 lat wtedy.
#wojna #wojsko #wojskopolskie #czolgi
volodia - Ehhhh, wielka szkoda ze nie przeprowadziliśmy modernizacji t-72 i pt-91 do ...

źródło: temp_file4365342061589463561

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@volodia: p---------e wujka na weselu, jak wrzucisz silnik od ferrari do syrenki to nie będziesz miał wyścigowego auta, konstrukcja T72 nie pozwala na żadne głębokie modyfikacje co widać po tym jak zachowują się ruskie eksplodując czołgi na ukrainie
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@DalaCiLama teraz to Ty wujowo p--------z, wszystko da się zmodernizować. Zawsze możesz dać nowoczesny silnik dopasowany do starego przedziału, dać nową wieżę i wrzucić elektronikę.
  • Odpowiedz
@DalaCiLama: gdyby to bylo robione ciagle, gdzie pt91 bylo by tylko jednym krokiem w procesie modernizacji to byl by sens. A tak bujac sie z 72 na c--j wie co to juz szkoda czasu i kasy bo nie ma u nas juz zdolnosci techniczno-technologicznych na takie cos
  • Odpowiedz
@volodia: silnik to tylko fragment, musisz zmienić skrzynie biegów i cała transmisję. Słabe opancerzenie, zmiana to wymiana zawieszenia. Miejsca w środku nie przybędzie, a jest mało. Silniejsza armata to jaka? Problemem z tym automatem ładowania jest długość podkalibrowych. Nie da się dłuższych pakować, a skuteczność zależy od dlugości, przebija tyle pancerza ile ma dlugości. Musisz przekonstruować wieżę, żeby dodać przyrządy obserwacyjne. W efekcie koszt jak nowego czołgu.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@srgs @Rasteris wy czytać nie umiecie. Wyraźnie napisałem, że jest to reanimacja trupa, ale była dostępna na szybko. I ma to wymiar polityczny.
@Rasteris i po co się wypowiadasz jak nic nie wiesz. Wieża jest nowa. Po c--j się wypowiadasz na temat którego nie znasz?
@srgs jakich zdolności nie ma? Montażu komponentów?
  • Odpowiedz
@volodia: zaprojektowania tego i zbudowania? przeciez bumar ktory to ogarnial stal sie truchlem. zasranym przez zwiazki i tyle. Jak tyle lat nic nie robisz to sie po prostu zapomina, a oni pewnei dziesiatki lat nic nie zrobili. Czy to ich wina, no nie. To panstwo polskie z-----o. Natomiast to co sie dzieje w bumarze to juz jest ich wina. I nadaje sie do zaorania i postawinia od 0 bo odbudowa
  • Odpowiedz
@volodia: tylko to dalej klepanie trupa. i dalej brak zdolnosci - bumar juz poakzal ze nie umi. A teraz to juz w ogole nie oplaca sie tego klepac jak za chwile i tak to bedzie oddane ukrom.
  • Odpowiedz
@volodia: no i jeszcze odnoscie silnika, to tez do wymainy. Bo zywotnosc krotka, dostepnosc zerowa bo wszystko idzie do ukrow albo ruskich. A jak tam wola? zaorana i zalana kurnikami? no tak. Kto tam jeszcze klepie te silniki? cos na balkanach? serbowie? no brzmi jak przepis na sukces.
  • Odpowiedz
@srgs: przeciez ten zakres modernizacji to nowy czołg. Tam nawet skorupa by nie została. Za 70% ceny Abramsa miałbyś czołg o możliwościach 25% Abramsa, przeżywalności załogi 10-15% Abramsa. Opłacalna zabawa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Do tego olbrzymie koszty z powodu niskiej liczby egzemplarzy. Wymiana silnika to też wymiana całego zespołu transmisji, musiałbyś modernizować zawieszenie bo cięzszy, wzmocnić skorupę bo cięzsza wieża i tak dalej. A skorupy
  • Odpowiedz
@srgs: nawet jak państwo "zamówiło", a projekt jest wykonany od wielu lat to i tak nie przechodzi to w fazę produkcji seryjnej, patrz na BWP Borsuk, który dalej poza pokazowymi 4-ema egzemplarzami dalej nie jest produkowany seryjnie. A BWP jest ważniejsze od czołgów.
  • Odpowiedz
@Hydrazant @Hydrazant

@srgs: nawet jak państwo "zamówiło", a projekt jest wykonany od wielu lat to i tak nie przechodzi to w fazę produkcji seryjnej, patrz na BWP Borsuk, który dalej poza pokazowymi 4-ema egzemplarzami dalej nie jest produkowany seryjnie. A BWP jest ważniejsze od czołgów.


W tej chwili na linii produkcyjnej jest kilka razy więcej niż 4.
W Kielcach chyba będą podpisywane umowy produkcyjne
Tak że tego... Trochę
  • Odpowiedz
@DalaCiLama

@volodia: p---------e wujka na weselu, jak wrzucisz silnik od ferrari do syrenki to nie będziesz miał wyścigowego auta, konstrukcja T72 nie pozwala na żadne głębokie modyfikacje co widać po tym jak zachowują się ruskie eksplodując czołgi na ukrainie


Teoretycznie niby się nie da
  • Odpowiedz
@muchabzz: Nie ma umowy wykonawczej to nie ma produkcji. Wojsko dalej czeka na pierwsze egzemplarze. A do rozmów o pierwszej umowie wykonawczej mają zasiąść w sierpniu. Mimo, że czas nas goni i pierwsze Borsuki miały zostać już wyprodukowane w zeszłym roku xD.
  • Odpowiedz
@muchabzz: Oprócz 4 egzemplarzy poligonowych nie został żaden wyprodukowany na poczet sił zbrojnych, a jeśli się mylę to poproszę o dowód. Nie ma umowy wykonawczej, jest tylko umowa ramowa, dzięki której KIEDYŚ może dojść do umowy wykonawczej.
  • Odpowiedz
@Hydrazant defence 24 podawał zdaje się , że hsw po wyprodukowaniu 4 ma w tej chwili 18 w produkcji. Nie są objęte umową, produkcja na ich ryzyko.

Zresztą marudny jesteś.
Wszystkie wróbelki vwierkaja , że w Kielcach będzie umowa na produkcję 153 czy 159.
Na kanale defence I u ratki masz wyjaśnione dlaczego nie ma jeszcze umów produkcyjnych
  • Odpowiedz