Aktywne Wpisy
mirko_anonim +4
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
co myslicie o wspolpracowniku ktory zawsze ma te same ciuchy na sobie ale te same 2-3 koszulki, nie smierdzi od niego ale widac ze rzeczy sie powtarzaja
#pracbaza
──
co myslicie o wspolpracowniku ktory zawsze ma te same ciuchy na sobie ale te same 2-3 koszulki, nie smierdzi od niego ale widac ze rzeczy sie powtarzaja
#pracbaza
──
thorgoth +618
co najwięcej zmieniło?
- najpierw ponownie przegłosowany pakiet dla Elona, po tym jak głupia pani sędzina unieważniła go za pierwszym razem (sprawa w toku, ale to było niczym wotum zaufania dla Elona, że shareholderzy po fakcie, nadal chcą mu ten pakiet przyznać... a w teorii mogli by go wyrolować)
- dużo lepsze wyniki za Q2
- progress z FSD
@DJ007: według mnie jednym z fundamentalnych błedów jest myślenie o wartości swojej inwestycji, zamiast o wartości firmy.
Firmę w którą inwestujesz a tym bardziej "akcje tej firmy"... gówno interesuje, czy masz $2000, $6900 czy $100 000 w tych
W dużym uproszczeniu, jeżeli chodzi o to w jakim momencie wzrostu firmy jesteśmy... to moim zdaniem wygląda to tak, jak na tym memie, ale zamieniłbym miejscami FSD&Robotaxi z Tesla Energy:
@anonimowy_programista: Pełna zgoda. Ja jednak jestem zwolennikiem podejścia, w którym wycena i bieżąca sytuacja w spółce mają bardzo różny timing. Czyli, że siedząc na grzanym papierze wyjście powinno być raczej na hajpie
jest dużo racji w tym co mówisz.
Od 2016 roku (od mojej wycieczki do Oslo, gdzie na osiedlach widziałem pełno elektryków ładujących się ze zwykłych latarni) byłem przekonany, że szybka elektryfikacja automotive to tylko kwestia czasu. Zacząłem inwestować w 2019 roku widząc niesamowitą dysproporcje pomiędzy tym co twierdził rynek... że Tesla zbankrutuje.. a tym, co sądze ja, że to jest prawie pewne.
Ostatecznie
@anonimowy_programista: Tu chyba przebiega najwyraźniejsza granica pomiędzy moim, a Twoim podejściem. Ja uznaję, że nie wiemy co ostatecznie rynek zdążył już wycenić, a czego nie, bo to opiera się głównie intuicj/czuju/educated guess, ale nigdy nie bazuje na pewności. Mój nos
@DJ007: disclaimer. IMO, Tesla ma największe szanse jeżeli chodzi o autonomiczny transport.
Jeżeli chodzi o robotyzację to Tesla ma dużo przewag po stronie produkcyjnej, ale jeżeli chodzi o innowacje, to masę startupów robi świetne postępy. Z chęcią bym się zdywersyfikował na inne firmy... problem w tym, że wszystkie inne są prywatne. Ale w taki Robo ETF... to z