Wpis z mikrobloga

Mireczki, może ktoś zna kogoś, wie, lub sam przez to przechodził.

Czy norweskie DSB(potwierdzenie kwalifikacji do pracy w zawodzie elektryka w Norwegii) można uzyskać na podstawie liceum, matury i dyplomu inżyniera elektryka? Mam ponad roczne doświadczenie na budowie w tym zawodzie w ostatnich 10 latach w PL, pozostałe wymagania również ale nie jestem po szkole zawodowej.

#praca #elektryka #norwegia #pracbaza
#emigracja
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
Idź do roboty do agencji w Norwegii czy poszukaj roboty w Pl, wyrób trochę doświadczenia w zawodzie bo læringi chyba muszą mieć coś mniej więcej 3 lata doświadczenia na budowie żeby iść na egzamin. Rok czasu na budowie czy w pl czy w no to tyle co nic.
  • Odpowiedz
@zone3: dla potwierdzenia umiejetnosci nawet 1 dnia doswiadczenia w norwegii nie wezma, OP wyglada ok, proces sam cie zapyta o potrzebne dokumenty ale do tych 10 lat pewnie ci referencje beda potrzebne
  • Odpowiedz
  • 1
@cotozazycie ale te doświadczenie roczne to tylko na papierze czy w głowie też jest? Nie obraz się ale roczne doświadczenie w rozwozeniu pizzy w dużym mieście może być małe w porównaniu do tego co cię czeka w pracy. Pamiętaj że w Norge masz inne systemy i standardy, nie lepiej iść na hjelpera przez kilka lat i potem ubiegać się na stanowisko elektryka? W niektórych agencjach warunek konieczny to min 2-3 lata
  • Odpowiedz
  • 0
@zone3:

Pracowałem rok w firmie remontującej sieci energetyczne, budujące przyłącza, linie kablowe jako pomocnik elektryka. Montaż konstrukcji na słupach, montowanie muf kablowych, prace ziemne itp. A teraz robię fuchy z kolegą po godzinach wykonując instalacje w budynkach(tylko prosta elektryka, bez BMS). Ale to nieregularnie.