Wpis z mikrobloga

Mirasy z siłki, jest taki problem, że kompletnie nie umiem się podciągać. W ogóle mi to nie idzie, nie wiem, jakieś mam barki słabe jak u dziewczynki i trochę dodatkowych kg. Podchwytem podciągnę się raz, nachwytem potrafię tylko w pozycji hollow aktywować łopatki i drgnąć o milimetr w górę i to wszystko.

Wymyśliłem, że kupię sobie gumę oporową, przerzucę przez drążek, założę na stopy i ona będzie pomagać mi się podciągać i tak powoli będę progresować aż podciągnę się bez pomocy gumy.

Ponieważ jestem początkujący, to kompletnie nie wiem jaką gumę dobrać do swojego ciężaru ciała i nikłego poziomu zaawansowania. Możecie coś doradzić? Moja waga 88kg.

#mirkokoksy #silownia #kiciochpyta #grubasy
nickjaknick - Mirasy z siłki, jest taki problem, że kompletnie nie umiem się podciąga...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
Możesz po prostu wiosłować sztangą albo hantelkami. Pierwsze podciągnięcia przyjdą zaskakująco szybko :)
  • Odpowiedz
@nickjaknick: a mobilność w barkach jest? zacznij robić sam zwis na drążku, i tak jak kolega koks napisał negatywy robisz tak że zaczynasz podciąganie od dupy strony, czyli się nie podciągasz a tylko opuszczasz i to powoli, a nawet zatrzymujesz ruch i tak wisisz.
  • Odpowiedz
@nickjaknick: weź gotowy zestaw gum, np. taki:

https://allegro.pl/oferta/zestaw-4-gumy-do-cwiczen-power-band-guma-mocna-tasma-oporowa-fitness-jakosc-13598436978

Zakładasz taką, jedną lub kilka, żeby zrobić 5-8 powtórzeń w serii. W momencie jak robisz ponad 9, to odejmujesz taśmę albo zamieniasz na cieńszą, i tak aż do momentu kiedy jesteś w stanie zrobić całą serię bez gum. Jak kupisz sobie tylko jedną to szybko z niej wyrośniesz, a dalej będziesz za słaby żeby zrobić całą serię bez.
  • Odpowiedz
@nickjaknick: negatywy to opuszczanie się z pozycji docelowej przy podciąganiu do pozycji startowej. Stąd nazwa negatyw. Daje w pytę, sam tak to praktykowałem i działa. Trzeba powoli, bo inaczej to nie da żadnego efektu.