Wpis z mikrobloga

Duńska firma Danfoss wysłała na Le Mans elektryczną ciężarówke. Na trasie 1300KM łączny czas ładowania wyniósł 5,5h plus dodatkowo jeden postój przez noc (z ładowaniem). Twierdzą, że "technologia jest wystarczająca, ale infrastruktura nie". Nie wiem jak się dokładnie robi postoje na takich trasach (tacho i te sprawy), ale nie wygląda to chyba za dobrze. Ktoś kto wie więcej na ten temat może się wypowiedzieć?

Link do strony (z Google Translate): https://nyheder-tv2-dk.translate.goog/samfund/2024-06-16-danfoss-kommer-med-opraab-efter-1300-kilometer-i-ellastbil?_x_tr_sl=da&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=en

#lemans #transport #samochody #motoryzacja #pytaniedoeksperta
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Andrzej2035: Całkowicie normalny czas. Nawet zakładając, że kierowca będzie jechał cały czas autostradą maksymalną dopuszczalną prędkością czyli 80 km/h zajmie mu to 16,25 godziny.
Podczas pierwszych 9 godzin jazdy będzie musiał mieć 45 minut przerwy a następnie 11 godzin przerwy.
  • Odpowiedz
  • 0
@Zelazko_MPM: a jak te przerwy wymienione w artykule wpisują się w przepisy? Czy trzeba by było zmieniać przepisy, czy można robić przerwy częściej a krótsze? Czy może taka trasa by wyglądała dokładnie tak samo dieslem?
  • Odpowiedz
@Andrzej2035: Taka trasa by wyglądała dokładnie tak samo dieslem. Problemem jak zauważono jest jedynie infrastruktura do ładowania pojazdów a w zasadzie jej brak.
Kierowca w laboratoryjnych warunkach bez przyspieszania zaczynając od razu z max prędkością, jadąc zgodnie z przepisami, jadąc tylko po autostradzie zrobi maksymalnie 720 km dziennie. Założymy że po maksymalnym dozwolonym czasie 4,5h prowadzenia pojazdu i przejechaniu 360 km robi 45 pauzy i podłącza ciężarówkę do ładowarki.
Zasięg
  • Odpowiedz
@Andrzej2035: nie pamiętam, która firma(MB Trucks) chce od 2030 już seryjnie wypuszczać elektryki, także tylko infrastruktura(stacje z szybkimi ładowarkami) jest potrzebna. Ale wg mnie do 2040-2050 nic się w tej materii nie zmieni, w transporcie najważniejszy jest czas. I brak kierowców to pogłębia z roku na rok.

Rewolucja w ciężkim transporcie to będzie

A) autonomiczność
  • Odpowiedz